Deus Ex: Human Revolution

Medlem

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

1. När (om) man vill spela om, så kan man inte ta med sig något från föregående omgång så som vapen eller uppgraderingar. för det finns massor med saker som man kan göra och missar i annat fall, om möjligheten hade funnits så hade spelet haft bra mkt längre överlevnad och värde.

2. Det går inte att organisera sin utrustning utan att det blir ett komplett kaos, man sitter där och försöker reda upp var olika saker skall vara, för att senare plocka upp något och allting sprids huller om buller.

3. För mig innebär ett Stealth (smyg) spel att man kan skjuta eller på något sätt sabotera strömkällor eller belysning, det går inte här, trevligt hade varit om man hade kunnat skjuta igenom dörrar eller väggar, men jag antar att det visar grafikmotorns begränsning.

Det är ett ok spel och säkerligen 10-12tim för en hårdhudad gamer, för oss som gillar att utforska så lutar det säkerligen åt 25, MEN för min del kommer jag inte lira det igen med tanke på att jag inte kunde ta med mig allt jag samlat på mig utan måste börja om från scratch.

Nej för mig är fortfarande Deus ex, MGS och Splinter Cell dem regerande stealthspelen, detta är ett tappert försök att skapa något nytt, så nära och faller ändå på mållinjen.

Betyget hade blivit en stark 4 kanske en 5a om utvecklarna hade tagit med ovan nämnda punkter

nu finns dem inte med så det blir en 3a, inte mer!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av 7an:

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

1. När (om) man vill spela om, så kan man inte ta med sig något från föregående omgång så som vapen eller uppgraderingar. för det finns massor med saker som man kan göra och missar i annat fall, om möjligheten hade funnits så hade spelet haft bra mkt längre överlevnad och värde.

2. Det går inte att organisera sin utrustning utan att det blir ett komplett kaos, man sitter där och försöker reda upp var olika saker skall vara, för att senare plocka upp något och allting sprids huller om buller.

3. För mig innebär ett Stealth (smyg) spel att man kan skjuta eller på något sätt sabotera strömkällor eller belysning, det går inte här, trevligt hade varit om man hade kunnat skjuta igenom dörrar eller väggar, men jag antar att det visar grafikmotorns begränsning.

Det är ett ok spel och säkerligen 10-12tim för en hårdhudad gamer, för oss som gillar att utforska så lutar det säkerligen åt 25, MEN för min del kommer jag inte lira det igen med tanke på att jag inte kunde ta med mig allt jag samlat på mig utan måste börja om från scratch.

Nej för mig är fortfarande Deus ex, MGS och Splinter Cell dem regerande stealthspelen, detta är ett tappert försök att skapa något nytt, så nära och faller ändå på mållinjen.

Betyget hade blivit en stark 4 kanske en 5a om utvecklarna hade tagit med ovan nämnda punkter

nu finns dem inte med så det blir en 3a, inte mer!

har du en tidsmaskin?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av 7an:

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

1. När (om) man vill spela om, så kan man inte ta med sig något från föregående omgång så som vapen eller uppgraderingar. för det finns massor med saker som man kan göra och missar i annat fall, om möjligheten hade funnits så hade spelet haft bra mkt längre överlevnad och värde.

2. Det går inte att organisera sin utrustning utan att det blir ett komplett kaos, man sitter där och försöker reda upp var olika saker skall vara, för att senare plocka upp något och allting sprids huller om buller.

3. För mig innebär ett Stealth (smyg) spel att man kan skjuta eller på något sätt sabotera strömkällor eller belysning, det går inte här, trevligt hade varit om man hade kunnat skjuta igenom dörrar eller väggar, men jag antar att det visar grafikmotorns begränsning.

Det är ett ok spel och säkerligen 10-12tim för en hårdhudad gamer, för oss som gillar att utforska så lutar det säkerligen åt 25, MEN för min del kommer jag inte lira det igen med tanke på att jag inte kunde ta med mig allt jag samlat på mig utan måste börja om från scratch.

Nej för mig är fortfarande Deus ex, MGS och Splinter Cell dem regerande stealthspelen, detta är ett tappert försök att skapa något nytt, så nära och faller ändå på mållinjen.

Betyget hade blivit en stark 4 kanske en 5a om utvecklarna hade tagit med ovan nämnda punkter

nu finns dem inte med så det blir en 3a, inte mer!

har du en tidsmaskin?

Tidsmaskin..nja det kallas nog piratkopiering.

Medlem

Härligt!!!!!!!


signatur

Meep!

Medlem

Trevlig recension Mats

Blir nog ett köp.

Medlem
Skrivet av 7an:

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

1. När (om) man vill spela om, så kan man inte ta med sig något från föregående omgång så som vapen eller uppgraderingar. för det finns massor med saker som man kan göra och missar i annat fall, om möjligheten hade funnits så hade spelet haft bra mkt längre överlevnad och värde.

2. Det går inte att organisera sin utrustning utan att det blir ett komplett kaos, man sitter där och försöker reda upp var olika saker skall vara, för att senare plocka upp något och allting sprids huller om buller.

3. För mig innebär ett Stealth (smyg) spel att man kan skjuta eller på något sätt sabotera strömkällor eller belysning, det går inte här, trevligt hade varit om man hade kunnat skjuta igenom dörrar eller väggar, men jag antar att det visar grafikmotorns begränsning.

Det är ett ok spel och säkerligen 10-12tim för en hårdhudad gamer, för oss som gillar att utforska så lutar det säkerligen åt 25, MEN för min del kommer jag inte lira det igen med tanke på att jag inte kunde ta med mig allt jag samlat på mig utan måste börja om från scratch.

Nej för mig är fortfarande Deus ex, MGS och Splinter Cell dem regerande stealthspelen, detta är ett tappert försök att skapa något nytt, så nära och faller ändå på mållinjen.

Betyget hade blivit en stark 4 kanske en 5a om utvecklarna hade tagit med ovan nämnda punkter

nu finns dem inte med så det blir en 3a, inte mer!

1 var väl inget speciellt eller så förstod jag inte vad du menade riktigt?!

Men 2 och 3 fick mig ju inte speciellt sugen Att de kan göra såna missar, ja menar kollar de ens tillbaka på första spelen? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av spel_15:

Här sägs det näst samma sak som på GT-recensionen. Hjälpsam recension!

Hur tänker du överhuvudtaget? De har ju gjort en recension på samma spel antar jag!? Det är ju knappast så att recensenterna runtom samarbetar och säger att du tar lite av den här delen och jag den här?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Läckan fick mig också att förbeställa! Även om den var buggig så är det är det ett väldigt bra spel! Stör mig lite på små saker men i stora hela är det ett väldigt roande spel och kan hålla med om det där men bossarna att det känns lite surt, men och andra sidan så går det rätt lätt oavsett!

Testpilot
Skrivet av 7an:

Spelet är bra men inte toppen, det finns bättre så som splinter cell eller det tidigare Deus ex om man kan bortse från grafikgodiset som DEHR bjuder på, för det är snyggt det råder det inga tvivel om.

Dock har man gjort 3 st DUNDERMISSAR!

0: Läckt piratad-version , ger ju inte hela bilden direkt.
1: Bara ett önskemål egentligen , omspelning med alla augs påslagna gör ju spelet fjantigt enkelt , det är ju meningen att man skall ha ett svårt val då man lirar och välja vilken inriktning man skall ta , inte vara bra på allt.
2: Säkert att detta inte har o göra med punkt 0 ?
3: Kan vara trist , hänger på hur smygandet sköts annars.

Medlem

Verkar ju lovande i väntan på Battlefield 3 och The Elders Scrolls: Skyrim.

Medlem

Bara en fyra? Skulle ju ha varit en 5+ eller? http://www.fz.se/artiklar/spel/20000702/deus-ex

Påskägg i all ära, men sen undrar vi ju såklart ifall det finns alternativa slut, som i RIKTIGA DeusEx.

Medlem

Plockar kanske upp det om det kommer på rea någon gång framöver.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

Bara en fyra? Skulle ju ha varit en 5+ eller? http://www.fz.se/artiklar/spel/20000702/deus-ex

Påskägg i all ära, men sen undrar vi ju såklart ifall det finns alternativa slut, som i RIKTIGA DeusEx.

http://www.youtube.com/watch?v=rcrqTGByb1s#t=6m05s


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

DEUS EX 2!!!!
INTE 3!!!

Deus Ex Invisible war hände aldrig

Medlem

Hur kan man ens nämna konspirationfylld story som en nackdel?
Deus Ex _är_ konspiration när den är som bäst.

Sen inte fullt lika bra som actionspel som en av nackdelarna, nackdel?, cmon!

Börjar loosa förtroendet här.


signatur

Retro.

Medlem

Är sugen på att köpa det men är osäker på om jag verkligen kommer tycka det är värt pengarna, väntar nog tills nån vecka efter release.. Bra recension hur som helst! GJ

Tveksam till recensionen då _alla_ tidningar och sajter fick KRAV från utgivaren ifall de ville recensera Deus Ex.

Medlem

Hehe voiceovern i trailern kändes som i såna där filmtrailers för riktigt gamla filmer...

Spelet verkar intressant, lite Matrix möter Mass Effect typ...

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Tveksam till recensionen då _alla_ tidningar och sajter fick KRAV från utgivaren ifall de ville recensera Deus Ex.

Yep, det skall tas med en nypa salt. eller en lastbil....


signatur

Retro.

Pansarknekt

Det kostar 333kr på Elgiganten läste jag imorse. Säkert köp för mig


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Det kostar 333kr på Elgiganten läste jag imorse. Säkert köp för mig

Jäklar ja då kanske det blir ett köp för mig med!

Ge inga piratspelande "gamers" uppmärksamhet; jag är inte intresserad av vad ni tycker om en stulen produkt, förstår inte varför ni ens kommenterar om ett ofärdigt spel eller har mage att basunera ut det...

Givet köp här, ser framemot det på releasedagen, inte en dag tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som att Mats skulle låta sig köpas.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Inte spelat än, men inget e lika bra som Thief vad gäller smygande..

Medlem

Måste köpas, damn o igår beställde jag Medal of Honor Tier1, Operation Flashpoint 2: Dragon Rising, har sedan fortfarande Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, Wolfenstein och Starcraft 2 (SP) att klara av, och så detta.

DVD hyllan kommer bli fullt nu :S


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Redaktör
Skrivet av Captain_Dracula:

Tveksam till recensionen då _alla_ tidningar och sajter fick KRAV från utgivaren ifall de ville recensera Deus Ex.

Och hur vet ni att det är sant? En viss bloggare gav vaga antydningar som kan ha misstolkats, det innebär då inte att den tolkningen är korrekt.

FZ skrev på ett avtal med Square Enix för att få tillgång till recensionskod innan release. Avtalets enda viktiga punkt är att vi inte fick publicera recensionen innan kl 18 i går, det säger ingenting om innehåll, betyg eller annat. Avtal av denna sort är väldigt vanliga för tidig recensionskod, däremot har jag aldrig sett ett avtal där utgivaren ens antyder vad recensionen ska innehålla eller se ut.


signatur
Medlem

har inte fz 0 tolerans mot piratsnack ?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ser riktigt bra ut. Insta-buy!

Medlem

Denna recension innebär att FZ gick med på Square Enix krav. Vad det nu var för något. Men jag tippar på att det har med betyget att göra.

Medlem

Gamereactor gick inte med på kravet. Det hade dom gjort om det bara gällde publiceringsdatum. GR är kända för att stå upp för sig. Nåt skumt är det...

Skriv svar