Läcker alpkörning i Forza Motorsport 4

Robot
Läcker alpkörning i Forza Motorsport 4

Utvecklarna filmar sin inspirationsresa till de riktiga alperna, visar upp resultatet i spelet.

#turn-10


Medlem
Läcker alpkörning i Forza Motorsport 4

"vilken plats i världen skulle du helst se återskapad i ett racingspel?"

Parkeringen där jag bor. ;-D


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Är de tidigare spelen portade till PC? (eller ps3?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tror inte det så vitt jag vet så är det xbox exklusivt,
Microsofts "Grand Turismo" kopia som sen Forza 3
gick om Grand Turismo och är nu kungen på bilspels pedestalen.

Om du gillar bil spel så är detta värt pengarna att investera i en 360 och forza

Medlem

Jaa snyggt! Men vänta nu....hur är körkänslan ? nom noomm noooommm

Medlem
Skrivet av aines:

Jaa snyggt! Men vänta nu....hur är körkänslan ? nom noomm noooommm

Den går inte förmedla i en film, så därför visar man helt enkelt något som verkligen GÖR sig bra på film

Med andra ord: Det får vi se när det är dags för release!

Medlem

Hoppas det blir mer arkadliknande landsvägsbanor i detta. Banracingen i Forza 3 blev så tråkig i längden, speciellt med all jävla "kvicksand" på sidan.

Ish
Medlem

Visste inte att alperna hade uppvärmda vägar.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ducci:

Tror inte det så vitt jag vet så är det xbox exklusivt,
Microsofts "Grand Turismo" kopia som sen Forza 3
gick om Grand Turismo och är nu kungen på bilspels pedestalen.

Om du gillar bil spel så är detta värt pengarna att investera i en 360 och forza

Det råder nog väldigt delade meningar om det
Men forza verkar iaf vara riktigt bra så gillar man bilspel och äger en 360 är ju detta ett självklart köp.

Fast äger man ingen av konsollerna och vill spela bilspel gör man bäst i att vända sig till gamla kära PCn.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Nice, men videon sa mig inte mycket...

Medlem

Hade bara min G27 funkat med 360 så hade detta varit ett solklart köp.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Synd att grafiken inte ser ut så där i spelet, Hade varit nice med detta till PC i max grafik!

Medlem

Bilarna kanske inte har lika hög polycount som i Gt5, men miljöerna i de senaste forza-spelen har varit riktigt välgjorda.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Älskar verkligen forza serien.

Medlem

Synd att det är 360 exklusivt, jag är fan inte dum nog att köpa en box för ett bra spel.
Aja, MS vill inte ha mina pengar och just det har jag inget emot...

Medlem
Skrivet av Adex:

Hoppas det blir mer arkadliknande landsvägsbanor i detta. Banracingen i Forza 3 blev så tråkig i längden, speciellt med all jävla "kvicksand" på sidan.

haha, kunde inte sagt det bättre själv. När man körde karriärs läget kändes det som om hela spelet var uppbyggt på den banan.

Nu vet jag inte om du mena antifusk zonerna med "kvicksand" men det finns ju i så fall även "kvickbetong" och "kvickgräs" också. Och vem vet, nu kanske vi får kvicksnö med.

Men det finns ju en mening med dess existens. Iaf under multiplayer, som jag för övrigt inte alls gillar upplägget på.
Man har ingen som helst kontroll eller aning om vart man hamnar när man ansluter till race.
Och många verkar bete sig som idioter på banan och kicka folk för skojs skull. :evil:

Medlem
Skrivet av G M R:
Skrivet av Adex:

Hoppas det blir mer arkadliknande landsvägsbanor i detta. Banracingen i Forza 3 blev så tråkig i längden, speciellt med all jävla "kvicksand" på sidan.

haha, kunde inte sagt det bättre själv. När man körde karriärs läget kändes det som om hela spelet var uppbyggt på den banan.

Nu vet jag inte om du mena antifusk zonerna med "kvicksand" men det finns ju i så fall även "kvickbetong" och "kvickgräs" också. Och vem vet, nu kanske vi får kvicksnö med.

Men det finns ju en mening med dess existens. Iaf under multiplayer, som jag för övrigt inte alls gillar upplägget på.
Man har ingen som helst kontroll eller aning om vart man hamnar när man ansluter till race.
Och många verkar bete sig som idioter på banan och kicka folk för skojs skull. :evil:

Jo jag menade just de ytor på banan där bilen får tvärstopp. Det dumma är ju att det räcker med att ett halvt däck snuddar i en sån yta så dör bilen halvt. Speciellt jobbigt då jag nästan bara spelar split-screen mode, för racet dör lite om en råkar hamna i just "kvicksand". Jag föredrar banor där ett misstag gör att man tappar nån sekund men där man alltid har chans att ta igen sina misstag.

Jag testade aldrig online multiplayer i Forza 3, mest för jag inte gillar att spela mot främlingar och saknar vänner som har spelet. :/

Medlem

xobx? nej tack


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

xobx? nej tack

ps3 och få konto hackat, nej tack.

Medlem

No G25/G27? No go.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ducci:

Tror inte det så vitt jag vet så är det xbox exklusivt,
Microsofts "Grand Turismo" kopia som sen Forza 3
gick om Grand Turismo och är nu kungen på bilspels pedestalen.

Om du gillar bil spel så är detta värt pengarna att investera i en 360 och forza

Det råder nog väldigt delade meningar om det
Men forza verkar iaf vara riktigt bra så gillar man bilspel och äger en 360 är ju detta ett självklart köp.

Fast äger man ingen av konsollerna och vill spela bilspel gör man bäst i att vända sig till gamla kära PCn.

Är det så att det finns bilspel till pc som är i klass med forza? har letat som faan men inte hittat nått till pc som går att gämföra, snälla tipsa ( stort bilspelsfan)

Nött igenom de flesta, Grandturismo , Sega GT , Forza & PGR serien.

Gilla Volvos bilspel till PC även om ett så enkelt (litet) spel inte går att gämföra med konsol bilspelen som är enorma i sitt utbud av körglädje.

Medlem

Dirt-serien har fantastiska miljöer att åka i.
Rally i Croatien, Kina och överallt.
Trailblazer-lopp, mer topspeed rally i Utah, Malaysia och runt hela världen.
Både landbyggd och stad. Den känslan de skapat med både motljus och kraftiga skuggor från höga omgivningar plus bilarna utmärkta känsla gör att det toppar allt som finns till PS3 i alla fall.

För att inte nämna skitkul dicipliner som rallycross och last man standing, lite mer bana då.

Dirt 1-3 har allt och är min referens vad gäller bilracing. Har inte kört finska rallyt i 3an än men det är säkert i klass med övrigt.

Synd att Forza inte är PS3 också. Hört mycket bra om det.
Skit detta med exklusivitetsköret.

Medlem

Ja Instämmer, Dirt är ett suveränt Rally spel ett av de bästa och nu iomed 3an så blir Dirt om man äger alla 3 spelen den mest kompletta rally upplevelsen ja hittat.

Min favorit är Dirt 2

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ducci:

Tror inte det så vitt jag vet så är det xbox exklusivt,
Microsofts "Grand Turismo" kopia som sen Forza 3
gick om Grand Turismo och är nu kungen på bilspels pedestalen.

Om du gillar bil spel så är detta värt pengarna att investera i en 360 och forza

Det råder nog väldigt delade meningar om det
Men forza verkar iaf vara riktigt bra så gillar man bilspel och äger en 360 är ju detta ett självklart köp.

Fast äger man ingen av konsollerna och vill spela bilspel gör man bäst i att vända sig till gamla kära PCn.

Är det så att det finns bilspel till pc som är i klass med forza? har letat som faan men inte hittat nått till pc som går att gämföra, snälla tipsa ( stort bilspelsfan)

Nött igenom de flesta, Grandturismo , Sega GT , Forza & PGR serien.

Gilla Volvos bilspel till PC även om ett så enkelt (litet) spel inte går att gämföra med konsol bilspelen som är enorma i sitt utbud av körglädje.

Finns massor! Nu pratar jag såklart simulatorer, realism är ju såklart inte alltid synonymt med körglädje men ÄR man inbiten simulatorfantast är det bara att välja diciplin så finns det åtminståne något bra till pc.

GTR spelen ska tydligen va riktigt bra.
Gillar du nascar så är Nascar Racing 2003 givet!
Rally? Då är Richard Burns Rally det enda alternativet.
Live for speed har jag aldrig själv fastnat för, men väldigt många anser det vara det bästa racingsimmet hitills.

Annars är iRacing på tapeten idag. Endast baserat online och väldigt dyrt. Men bättre känsla och spänning är nog svårt att hitta då det verkligen är så att varje race är live, mot andra motståndare, och begår du ett misstag kan du inte få det ogjort eller starta om utan får helt enkelt leva med det.

iRacing är snuskigt och hutlöst dyrt, man får betala för varje bil/bana man vill få tillgång till PLUS en månadsavgift, men gillar man närmare simulering av att tävla på riktigt går inte att hitta.

Som sagt, det jag pratar om är simulatorer, och till konsoller är det bara forza och granturismo som kommer i närheten och även dessa faller ganska platt jämfört med det som funnits till PC i många år.

Annars kan jag tipsa om Shift 2, någonstans mitt emellan en simulator och ett arkadspel. Spelet har en del brister och iaf till PS3 så lider det fortfarande av lite problem med styrningen, men det är ett fruktansvärt roligt spel. Extra plus för det utomordentliga soundtracket också!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Ducci:

Tror inte det så vitt jag vet så är det xbox exklusivt,
Microsofts "Grand Turismo" kopia som sen Forza 3
gick om Grand Turismo och är nu kungen på bilspels pedestalen.

Om du gillar bil spel så är detta värt pengarna att investera i en 360 och forza

Det råder nog väldigt delade meningar om det
Men forza verkar iaf vara riktigt bra så gillar man bilspel och äger en 360 är ju detta ett självklart köp.

Fast äger man ingen av konsollerna och vill spela bilspel gör man bäst i att vända sig till gamla kära PCn.

Är det så att det finns bilspel till pc som är i klass med forza? har letat som faan men inte hittat nått till pc som går att gämföra, snälla tipsa ( stort bilspelsfan)

Nött igenom de flesta, Grandturismo , Sega GT , Forza & PGR serien.

Gilla Volvos bilspel till PC även om ett så enkelt (litet) spel inte går att gämföra med konsol bilspelen som är enorma i sitt utbud av körglädje.

Finns massor! Nu pratar jag såklart simulatorer, realism är ju såklart inte alltid synonymt med körglädje men ÄR man inbiten simulatorfantast är det bara att välja diciplin så finns det åtminståne något bra till pc.

GTR spelen ska tydligen va riktigt bra.
Gillar du nascar så är Nascar Racing 2003 givet!
Rally? Då är Richard Burns Rally det enda alternativet.
Live for speed har jag aldrig själv fastnat för, men väldigt många anser det vara det bästa racingsimmet hitills.

Annars är iRacing på tapeten idag. Endast baserat online och väldigt dyrt. Men bättre känsla och spänning är nog svårt att hitta då det verkligen är så att varje race är live, mot andra motståndare, och begår du ett misstag kan du inte få det ogjort eller starta om utan får helt enkelt leva med det.

iRacing är snuskigt och hutlöst dyrt, man får betala för varje bil/bana man vill få tillgång till PLUS en månadsavgift, men gillar man närmare simulering av att tävla på riktigt går inte att hitta.

Som sagt, det jag pratar om är simulatorer, och till konsoller är det bara forza och granturismo som kommer i närheten och även dessa faller ganska platt jämfört med det som funnits till PC i många år.

Annars kan jag tipsa om Shift 2, någonstans mitt emellan en simulator och ett arkadspel. Spelet har en del brister och iaf till PS3 så lider det fortfarande av lite problem med styrningen, men det är ett fruktansvärt roligt spel. Extra plus för det utomordentliga soundtracket också!

Nä det där låter ju inte som nå kul, ja har kört shift 2 men föll mig inte i smak.
Tack för tipsen

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Phobo:

xobx? nej tack

ps3 och få konto hackat, nej tack.

Ja gud vad otäckt. Då lever man hellre med att spelen hackas som modern borefare på hackbox 360?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar