Activision strör miljoner över indie-utvecklare

Robot
Activision strör miljoner över indie-utvecklare

500 000 USA-dollar finns i den sammanlagda prispotten vid företagets Independent Games Competition-tillställning.

#activision-blizzard


Medlem
Activision strör miljoner över indie-utvecklare

Dstroyd, var det Worms fast med byggnader eller? Not amused..

Medlem

Låter nästan som om Activision skulle kunna göra något som inte är genuint ont och förstör spelvärlden?
Måste vara ett misstag, de letar nog bara nya studios som kan utveckla CoD

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Låter nästan som om Activision skulle kunna göra något som inte är genuint ont och förstör spelvärlden?
Måste vara ett misstag, de letar nog bara nya studios som kan utveckla CoD

Du ska nog se att Peter Angstadt kommer att bli tvungen att designa om Dstroyd i CoD stil snart lol.

Förutom att det är snyggare så ser Dstroyd väldigt mycket ut som Tanks iaf vad man får se i trailern.

Medlem
Medlem

Jag gillar hur folk här börjar hata bara för att Activisions namn nämns i artikeln. Det är väl mycket sunt att stödja indie-tvecklare. Och Dstroyd såg ju fräscht ut.


signatur

Imperator

Ei
Medlem

tycker det ser ut som scorched , men det spelet var mer episkt

Medlem

Va!? Nej det måste blivit nå fel! Activision är inte så här givmilda!?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Medlem

Det måste finnas en hake, Activision kräver sen säkert att alla rättigheter för spelet ges till dem och alla framtida vinster är deras. Ingen dag är komplett under Activision föränn du har böjt dig över och Kotick fått våldta ditt arsle ekonomiskt på något sätt.

Trevligt för indie-utvecklaren iallafall.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

@Reize
När det gäller Activision som tidigare visat sitt extremt finessförfinade marknadssinne (genom att släppa spel som säljer apguld) skulle detta lika gärna kunna vara för att förbättra deras image hos oss, de som är skeptiska. Jag gillar verkligen inte att vara såhär pessimistisk men det låter mer troligt att de gör sådant här i marknadsföringssyfte än för välgörenhet. I näst bästa fall är det för båda. Och i bästa fall (0.000001% chans) så är det bara för välgörenhet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

På ett eller annat sätt kommer dom få pengarna tillbaks. Finns inte en jävla chans att dom skulle bara skänka ut pengar av ren givmildhet.

Medlem

vänta va ? wtf omg kan inte tro det? drömmer jag??? WOOT! ger Activision bort pengar?
VAD HÄNDER MED VÄRLDEN!?!?!?!


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Proximately:

@Reize
När det gäller Activision som tidigare visat sitt extremt finessförfinade marknadssinne (genom att släppa spel som säljer apguld) skulle detta lika gärna kunna vara för att förbättra deras image hos oss, de som är skeptiska. Jag gillar verkligen inte att vara såhär pessimistisk men det låter mer troligt att de gör sådant här i marknadsföringssyfte än för välgörenhet. I näst bästa fall är det för båda. Och i bästa fall (0.000001% chans) så är det bara för välgörenhet.

Ja, sen är det väl avtal o lite annat indieutvecklarna måste skriva på. Måste kanske sälja sina titlar under activisions flagg.

All PR är bra PR

Medlem

Enbart för PR tror jag, dom vet att de har det sämsta ryktet i spelbranschen och försöker lura folk till att tro att dom är givmilda änglar..HAH!

Activision-Blizzard bojkotten fortsätter än!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Qbasic.exe
Gorilla.bas


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Qbasic.exe
Gorilla.bas


+1

1
Skriv svar