Klassuppvisning från The Old Republic

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Oneone:

har lirat betan ett tag nu och om jag säger såhär, kommer inte bli ett köp för mig

Och vad är det för beta ? -.- Inte ens hört dom dragit i gång stängda betor.

Alphan har varit igång ett bra tag.

Ah, på så vis!

Dom har haft betan igång i något år nu, dock har den vart riktigt closed med NDA, betan i september kommer bli en high scale så att dom kommer invita ett antal så att folk får testa..

Medlem

Dom visar ju bara last hits. Det är ett bevis på att det kommer bli oändligt grindande och antagligen tröga fighter mot enformiga gubbar som beter sig som att dom inte har nån hjärna... animationerna såg ju äckligt outdated ut...

Medlem

För mig brukar grafik aldrig vara mer än en bonus - bra grafik gör inte ett spel. Men jag måste säga att TOR är bland det fulaste AAA-spel jag sett på fruktansvärt länge. Animationerna är skrattretande - dom känns sämre än i KotOR som har många år på nacken nu. Vad tänkte dom egentligen?

Medlem

Det stora problemet som jag ser det är att det känns som ett singel-player spel, du questar hela tiden och interactar med NPCs som pratar, känns typ som dragon age eller mass efffect, det är ytterst sällan du behöver gruppa för att göra quests osv.

Och om du inte gör quests som kräver grupp, så kommer du inte att random gruppa med folk som i kanske wow för att klara vanliga quests.

En annan sak som de misslyckats totalt med är instancer...Alla mobs står helt still på sin lilla platts tills du anfaller, man fattar inte ens att man är i en instance typ det är såååååååå tråkigt och stelt. skitdåligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Oneone:

Det stora problemet som jag ser det är att det känns som ett singel-player spel, du questar hela tiden och interactar med NPCs som pratar, känns typ som dragon age eller mass efffect, det är ytterst sällan du behöver gruppa för att göra quests osv.

Och om du inte gör quests som kräver grupp, så kommer du inte att random gruppa med folk som i kanske wow för att klara vanliga quests.

En annan sak som de misslyckats totalt med är instancer...Alla mobs står helt still på sin lilla platts tills du anfaller, man fattar inte ens att man är i en instance typ det är såååååååå tråkigt och stelt. skitdåligt.

Säger inte emot dig och är nog inte förvånad om man tänker sig hur Age of Conan var vid launch. Inte var World of Warcraft bättre för den delen heller men ser och har inte hört mycket negativit än här på FZ. Förvånad? Inte det minsta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm detta spel lär bli trist därför nästan alla kommer ju att spela som ond eftersom alla häftiga klasser finns där...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Oneone:

Det stora problemet som jag ser det är att det känns som ett singel-player spel, du questar hela tiden och interactar med NPCs som pratar, känns typ som dragon age eller mass efffect, det är ytterst sällan du behöver gruppa för att göra quests osv.

Och om du inte gör quests som kräver grupp, så kommer du inte att random gruppa med folk som i kanske wow för att klara vanliga quests.

En annan sak som de misslyckats totalt med är instancer...Alla mobs står helt still på sin lilla platts tills du anfaller, man fattar inte ens att man är i en instance typ det är såååååååå tråkigt och stelt. skitdåligt.

Säger inte emot dig och är nog inte förvånad om man tänker sig hur Age of Conan var vid launch. Inte var World of Warcraft bättre för den delen heller men ser och har inte hört mycket negativit än här på FZ. Förvånad? Inte det minsta.

Wow var en helt ny spelupplevelse när det släpptes och var svin roligt när det var nytt..
Det ända som störde mig var att det var för många spelare så servrarna la av och man blev disconnectad lite då och då samt att köerna till servrarna var sinnes sjuka typ en halv timme eller vad det var ibland väntade man 30 min och fick spela. då blev det disconnect igen

Nu flyter spelet på som smör

Fast nu har blizzard förstört hela spelet med epics överallt. gear score caps. Emblem cap. pvp rating för att få items och så vidare.. för många caps så det tar tusen år att komma till endgame items även fast det är svinlätt..

Inte många mmorpg var roligare än Vanilla WOW.. men nu är det bara skit

Medlem

Alla mmo's behöver ungefär 1år på sig efter släpp att fixa till alla saker, var samma sak med WoW så alla ta det lugnt!

Medlem

ush va illa det ser ut

Medlem

Problemet jag har med spelet är hur extremt stelt det ser ut, i gameplay, animationer och etc. Jag hoppas mycket väl att det kompenserar med storyn, annars ser jag fortfarande fram mer emot Guild Wars 2.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Varit taggad över ToR en ganska lång stund nu men måste hålla med de flesta här, animationerna ser lite stela ut då de inte riktigt har hållit vad de lovat med "Alla rörelser har en motrörelse från fienden"... Det ser ut som i WoW där slår man en fiende rycker de till lite men that's it Dock så finns det stunder där de lyckats ganska bra med combat reaktionerna men i största allmänhet ser det lite stelt ut..

Hoppas att de andra features överväger minus sidorna som man ser just nu..
Och att de kanske till och med förbättrar animationerna

Får även se hur väl min i7 presterar sen när det släpps nu när jag har temperaturs problem >.<

Skrivet av Oneone:

har lirat betan ett tag nu och om jag säger såhär, kommer inte bli ett köp för mig

Förstår dig...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av BubbeZ:

Alla mmo's behöver ungefär 1år på sig efter släpp att fixa till alla saker, var samma sak med WoW så alla ta det lugnt!

Grafik, stela animation osv är knappast något som kommer att förbättras inom loppet av ett år efter release. Och ett halvtaskigt spel kommer aldrig att få många spelare hur pass mycket de än förbättrar det med tiden. Folk kommer vara jävligt skeptiska till det eftersom man blivit besviken förut.

Jag hoppas verkligen spelet blir bra då det vore kul med ett sci-fi mmo, men som det ser ut så verkar det ju bli mediokert. Får väl helt enkelt vänta på Planetside 2 och hoppas att det levererar istället...

Inaktiv

Har kört betan tröttnade när jag fick mitt första skepp....

allt som har med rymden att göra i spelet är som ett dåligt arkad spel från 1990

Medlem

CE Bokad, detta är ett givet köp för mig. MUMS!

Medlem

Kommer definitivt bli ett köp för mig.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot detta spel, och om man lyssnar på de som är i betan och som faktist kunnat bevisa att de är det så är spelet väldigt bra.

Medlem

Att det finns så få på detta forum som inser att detta spel kommer bli skit och floppa. Kul att ni har pengar att slänga på all skit som släpps.

Medlem

Animationerna måste ju vara något skämt...?

Och striderna ser otroligt hjärndöda, sega och statiska ut.
Stå en meter ifrån varandra och skjuta tills en helt plötsligt bara faller ihop.
Wow.
Hjärndött.

Medlem

Bara kolla betacake för att få sig en bättre uppfattning om spelet, finns två nya filmer där, b.la. en pvp film... såg tyvärr redigt tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av tRevz:

Bara kolla betacake för att få sig en bättre uppfattning om spelet, finns två nya filmer där, b.la. en pvp film... såg tyvärr redigt tråkigt ut.

kan ju också kolla alla qa på sidan där alla betatestare verkar vara vbäldigt nöjda,

Medlem

Har inte direkt orkat läsa en massa om The old Republic, men hur kommer det vara jämfört med WoW? Är det typ samma questande och lootande för att få gear och items? Eller kommer det vara lite som SWG där man kunde leka med harvesting och crafta en massa egna saker?

Man har ju kört en heldel MMO-spel sen Meridian 59 tiden nu och det är imo bara UO och SWG som har varit dom bästa Iof spelade (spelar då och då nu) jag WoW rätt mycket också, men UO och SWG var ju trots allt bättre tills EA och Sony börja förstöra en massa

Medlem

Om jag ska ta en parallell till varför jag fortfarande spelar WoW, så är det på grund av att det finns en gedigen spelkänsla i spelet, animationerna sitter overlag som de ska och kameran har fortfarande inte överträffats av något annat spel, förutom själva spelinnehållet och alla sociala kontakter.

Detta är mycket viktigt för mig av någon anledning, jag bryr mig inte direkt om hur snygg grafiken ser ut eller så men det måste finnas spelkänsla, och det ser verkligen ut som om det är sisådär på den fronten.. men man ska ju inte döma på förhand så vi får väl se hur det slutar.

Medlem
Skrivet av Securion:

Animationerna måste ju vara något skämt...?

Och striderna ser otroligt hjärndöda, sega och statiska ut.
Stå en meter ifrån varandra och skjuta tills en helt plötsligt bara faller ihop.
Wow.
Hjärndött.

Nae, skjuter man tills någon plötsligt faller ihop?!

Anyway, nu ser du inte i trailers att det faktiskt finns life bars.. men det var väl någon tvungen att säga till dig sååå.... det finns life bars, när dom går ner till 0 så dör NPCn eller Personen som spelar..

Medlem

Oinspirerad 'voice acting'. Ingen större karaktär på rösterna.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jämför man med WoW eller vilket random "theme park" mmo som helst så visst det är inte ens närma, MEN är det vad dom vart ute efter? Jag har lirat speltestet (ingen beta, har man vart delaktig och fortfarande tror det är en beta så...) och vart så klart lite besviken, jag lirade swg och var inställd på den stämningen. Den inställde sig inte(suprise), men det som fanns där istället var en fantastisk story i en någorlunda uppbyggd mmo miljö, och jag gillade spelet. Det var så mycket kul där ibland allt kasst, att jag kommer köpa spelet och jag rekommenderar det till dom jag känner som spelar mmoer. Även om det kanske inte var så mmoigt så är spelet med dess gratis månad värt varenda slant!


signatur

//mvh

Medlem

Hoppas spelet håller överlag god klass och att det får en bra subscriber siffra även efter launch.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är lite tveksam till det här spelet. Saknar framför allt raserna. Jag vill inte spela human med röd kroppsmålning. Vart är Rodian, Mon Calamari och Wookies? Det finns en anledning varför man valde Horde i WoW

Medlem

Tror det kommer att sälja på namnet och hypen, men bara efter ett halvår vara relativt dött, ett Age of Conan fast värre typ.

Medlem

Tror detta spelet blir exakt som WoW, fast star wars, vilket är ganska tragiskt. Inget nyskapande om det.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

123
Skriv svar