Final Fantasy XIII-2

Medlem

Jag tyckte inte FF13 var så jätte skoj. Nog det ända FF jag inte klarat haha. Jag tycker många rpg saknar den där goooa 90-tals rpg känslan som t.ex dom äldre Final fantasy. Då var det unikt på ett annorlunda sätt vilket många spel saknar idag, och det tycker jag är synd! Mins ett spel min kusin köpte i thailand till psx (när det var nytt) som hette Brigandine. Klassiker ^_^.

Dagens spel som inte blir bra är ju som en dålig bakfylla >_<.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Bakåtsträvandets stig kantas av framgång efter framgång efter framgång menar du? Det är väl snarare så att det aldrig gett någon något, över huvud taget.
Att kalla FF7-10s stridssytem för väldigt bra är inget annat än rent vansinne.

Medlem
Skrivet av daver:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Bakåtsträvandets stig kantas av framgång efter framgång efter framgång menar du? Det är väl snarare så att det aldrig gett någon något, över huvud taget.
Att kalla FF7-10s stridssytem för väldigt bra är inget annat än rent vansinne.

Sa inte att det skulle bli en garanterad framgång, men man har ju hört och läst och om hur mycket folk saknar det som gjorde FF-serien, borde inte Square ta imot denna kritik tycker man?

Varför är det rent vansinne? Motivera gärna


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Håller inte med om tankar likt att "västvärlden styr rpgutvecklingen" eller att "linjärt = dåligt, öppet = bra".

Ett bra spel kommer vara ett bra spel oavsett, och det är inte så att ett spel är bra för att det följer vad som är populärt, eller att alla spel behöver vara likadana.

Med det sagt tror jag fortfarande att FFXIII hade varit ett bättre spel med mer sidoquests och enklare transporter men storyn som alltid läggs fram som ett plus var rätt seg den med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Om square bara hade slutat kalla spelen Final Fantasy så hade det varit bättre, de försöker sälja spel på sina tidigare meriter, men sedan 9 så har de inte varit FF spel. Du har ingen möjlighet att glida runt och utforska ställen tex.
FF13 är bara ett av alla spel i högen av värdelösa JRPG:n, de bästa FF spelen var till SNES, 4 och 6. Nuff said.

4, 5 OCH 6


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Om square bara hade slutat kalla spelen Final Fantasy så hade det varit bättre, de försöker sälja spel på sina tidigare meriter, men sedan 9 så har de inte varit FF spel. Du har ingen möjlighet att glida runt och utforska ställen tex.
FF13 är bara ett av alla spel i högen av värdelösa JRPG:n, de bästa FF spelen var till SNES, 4 och 6. Nuff said.

4, 5 OCH 6

Har inget för 5:an, det är mera som 1 och 3, handlar mer om bygge av klasser. Fastnade aldrig för det.

Inaktiv
Skrivet av rostigspik:

Håller inte med om tankar likt att "västvärlden styr rpgutvecklingen" eller att "linjärt = dåligt, öppet = bra".

Ett bra spel kommer vara ett bra spel oavsett, och det är inte så att ett spel är bra för att det följer vad som är populärt, eller att alla spel behöver vara likadana.

Med det sagt tror jag fortfarande att FFXIII hade varit ett bättre spel med mer sidoquests och enklare transporter men storyn som alltid läggs fram som ett plus var rätt seg den med.

Ja och god mat är god mat, men en paj gjord på bajs är inte god bara för att folk säger det.

Majoriteten folk vill ha den öppna typen av FF spel inte de linjära korridor spelen. DVS dessa är dåliga.

FF13 story var blek och tråkig, ett standard rädda världen drama och för att komma dit springer du i en lång korridor kantad av fiender som du slåss mot i sjukligt tråkiga strider som till stor del slåss av sig själv.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Brandter:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Om square bara hade slutat kalla spelen Final Fantasy så hade det varit bättre, de försöker sälja spel på sina tidigare meriter, men sedan 9 så har de inte varit FF spel. Du har ingen möjlighet att glida runt och utforska ställen tex.
FF13 är bara ett av alla spel i högen av värdelösa JRPG:n, de bästa FF spelen var till SNES, 4 och 6. Nuff said.

4, 5 OCH 6

Har inget för 5:an, det är mera som 1 och 3, handlar mer om bygge av klasser. Fastnade aldrig för det.

På så viss. Nej jag gillade storyn och fattade inte förens på senare år att man kunde bemästra klasser, alla kunde det och man kunde skapa kombos. Gjorde alltid huvudpersonen till en "Warrior" för han känndes som en sådan, rosahåriga bruden till en healer, gamlingen som en "summoner" som summar alla dem där super monsterna osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zsm:

Helvete vilka "keyboard warriors" det finns här. FFXIII var ett bra spel, men som med allt annat fanns det brister. Sluta vara så bakåtsträvande. En FF7-remake hade inte varit något bra.

Varför sträva framåt när det inte verkar ge något?

Tycker Stridssystemet i 7/8/10 var var väldigt bra, 9 var helt ok ogillade dock att man var tvungen att använda sig ett vapen tills man lärde sig magin man ville ha.

Nej kanske inte en remake av 7:an, det ska bevaras som det var.
Men de borde se mer bakåt enligt mig.

Om square bara hade slutat kalla spelen Final Fantasy så hade det varit bättre, de försöker sälja spel på sina tidigare meriter, men sedan 9 så har de inte varit FF spel. Du har ingen möjlighet att glida runt och utforska ställen tex.
FF13 är bara ett av alla spel i högen av värdelösa JRPG:n, de bästa FF spelen var till SNES, 4 och 6. Nuff said.

4, 5 OCH 6

Har inget för 5:an, det är mera som 1 och 3, handlar mer om bygge av klasser. Fastnade aldrig för det.

På så viss. Nej jag gillade storyn och fattade inte förens på senare år att man kunde bemästra klasser, alla kunde det och man kunde skapa kombos. Gjorde alltid huvudpersonen till en "Warrior" för han känndes som en sådan, rosahåriga bruden till en healer, gamlingen som en "summoner" som summar alla dem där super monsterna osv.

Galuf klädd i som ninja väcker fortfarande fina minnen tycker jag.

På ett annat ämne skulle jag inte jämföra spelupplevelser med mat. Människan är gjord för att tycka bajs är äckligt att äta, men det är svårare att hävda att valfrihet i spel är något som är evolutionärt bättre anpassat efter människan eller något. Eventuellt finns det element i spel som kan betraktas som objektivt bra (o typ omöjligt att vetenskapligt bevisa), men om man lyckades skapa en bra linjär historia så tror jag absolut att det har potential till att bli ett riktigt bra spel.

Tyckte för övrigt FFXIII får lite mer skit än det förtjänar. Inget superspel men inte dåligt heller tycker jag. Last remnant på PC var iaf bra.

12
Skriv svar