Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem
Friskyttarna | Svenskt MMO-community

| Guild Wars 2 | LotRO | SWTOR | ESO | World of tanks | World of Warcraft | Black Desert |

Guildnamn: Friskyttarna
Språk: Svenska
Voip: Mumble
Hemsida: http://friskyttarna.eu

Friskyttarna är ett svenskt onlinespelscommunity som är inriktat på PvX, alltså PvP, PvE eller en kombination av de båda enligt eget tycke och smak. Vi kommunicerar på svenska och att kunna uttrycka sig på svenska i tal & skrift blir med andra ord ett krav när du ansöker till oss. Communityt startade som ett kinship i Lord of the Rings Online för nära 4 år sedan. Vi har sedan dess expanderat till att inkludera andra spel vilket gjort att vi nu finns representerade med aktiva sektioner i LotRO, SWTOR, WoT, Rift, FFXIV, ESO, Guild Wars 2 och nu senast även Wildstar. Guild Wars 2 är för närvarande störst med 30-50 online en vanlig kväll och kontinuerliga ~25 manna grupper till WvW. Övriga sektioner har också en god aktivitet och raidar regelbundet.

Vi har en avslappnad, LFF (looking for fun) attityd till spelande och förstår att verkliga livet kommer i första hand. Eftersom vi är ett moget community (åldrar mellan 18-40+ med en medelålder runt övre 20+) förväntar vi oss att medlemmarna agerar därefter. En portion humor uppskattas och den gyllene regeln är att individen bakom tangentbordet är viktigare än den digitala karaktär de representerar.

I Wildstar kommer vi vara aktiva inom både PvE och PvP, alltifrån raider via arena-pvp till annat kul. Det kommer arrangeras både organiserade och spontana events av och för våra medlemmar. Som nämnts ovan så spelar vi för att ha kul tillsammans och hjälper varandra på ett konstruktivt sätt. Oavsett om du är en veteran sedan betan eller helt ny till MMO-genren så tror jag att vi kan ge dig en rolig upplevelse, guilddemografin innefattar redan i dagsläget de allra flesta typer av spelare och vi i ledningen samlar tillsammans en ansenlig tid MMO-erfarenhet.

Ansökningar till samtliga sektioner postas på vår hemsida (http://friskyttarna.eu) och frågor kan antingen ställas där eller i denna tråd.

Rekryteringsvideo


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jepp, vi är mycket trevliga


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Supertrevliga klubben!

Vym
Medlem

En av friskyttarna anmäler sig!
Skulle vara riktigt trevligt med mer folk bland oss.

Lev väl folket!

(:

/Tallak

Inaktiv

Funderar på att börja lira lotro, dock väldigt casual då jobbet tar 90% av min tid. Är jag då välkommen så joinar jag gärna!

Medlem

Ni är välkomna båda två!

Säg gärna hej i kinshiptråden och kontakta Ulmir, Etag, Mistblinde, spjuto eller tallak ingame för en invite.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vi hjälper gärna till så långt vår kunskap sträcker sig:)

Medlem

Jag hoppar gärna in och testar. Spelat Turbines Asherons Call från och till i 10 års tid, dags för något nytt.

Medlem

Välkomna killar. Viska till Mistblinde.
Jag spelar oftast lite senare på kvällen, från ungefär kl 21 eller så. Är jag inte online, så skicka ett ingame mail så jag kan lägga till er på friends listan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag är lite sugen på att börja lira LOTRO, hur är er server? Ryktet går att servarna är lite glest befolkade, märks det?`

Kommer från wow, men har tröttnat på alla muppar som spelar där, ute efter något trevligt onlinespel med vänliga själar som man kan spela avslappnat med. Kan det vara er jag letar efter?

/Z


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Från 20 och uppåt har du hela tiden folk omkring dig i Evernight, så det är inga problem.

Du är så välkommen så!:)

Medlem

Angående LotROs EU befolkning, hittar du en informativ tråd i följande länksamling: http://mmofocus.se/index.php/forum/lord-of-the-rings-online/r...


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kinshipet består nu av ett tiotal medlemmar. Ena hälften är runt level 20-25 och den andra runt level 40. Alla mogna trevliga spelare är välkomna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lite mer folk behövs fortfarande, tanks (Guardian), healers och LM/Burg behövs mest!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag ska börja lira spelet när det väl blir gratis i höst, så kanske vill gå med i ert kinship då!


signatur

Wai

Medlem

Välkommen Godnoken!

Du lär få många att spela med i höst, det är ett som är säkert!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Synd att ni är på "fel" server


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nja, snarare synd att Du är på fel server..

På vilken håller du hus?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

EN-Eldar, har varit där sedan spelet släpptes.

// edit

Vart grymt mkt svenskar där ett tag. Eller ja, det är många fortfarande, men det helsvenska kinnet som jag var en del av för ett bra tag sedan är nästan dött nu. Mest pga att spelare har slutat spela (en del började med AoC istället) men också på att en del ville gå över till andra kin som raidade mer än vad vi gjorde då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lite uppdatering om Friskyttarna.

Trots sommar, vackert väder och ett fotbolls VM är kinshipet aktivt och består idag av en skön samling individer i huvudsak mellan level 30-50.

Är du intresserad, kontakta Mistblinde, Ulmir eller Spjuto ingame. Alternativt besök MMOfocus och visa ditt intresse i kinships forumet.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hej, jag läste något i tråden här om att LOTRO skulle bli gratis i höst? Någon som har mer info om detta? Jag älskade LOTRO betan men inga polare ville lira det, kanske kan det vara värt att kika in i igen om det blir gratis och man hittar bra folk att spela med


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Vym
Medlem

Det stämmer bra det Jestrix i höst händer det. Vidare information finns här: http://www.lotro-europe.com/freetoplay/info/ och här: http://www.lotro-europe.com/freetoplay/faq/

Medlem
Skrivet av Jestrix:

Hej, jag läste något i tråden här om att LOTRO skulle bli gratis i höst? Någon som har mer info om detta? Jag älskade LOTRO betan men inga polare ville lira det, kanske kan det vara värt att kika in i igen om det blir gratis och man hittar bra folk att spela med

Hej Jestrix
Du hittar ett 10-tal artiklar på MMOfocus som handlar om LotROs övergång till F2P. Det är bara att sätta igång och läsa: http://mmofocus.se/?cat=4


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kan bara nämna att vi håller på att sätta upp en liten enkel sajt till vårt kinship, och att ni alla är välkomna dit när den väl är färdig:

http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Vym
Medlem

Jag kan verkligen rekommendera Friskyttarna för de som är intresserade av att pröva på LotRO eller för de som redan spelar.
Friskyttarna är ett toppengäng med otroligt trevliga individer.

@Snake
Gillar stilen på hemsidan skarpt!

Medlem

Verkar trevligt det här man kanske skulle ta upp lotro igen . Har dock bara en snubbe på snow servern.. nån lvl 20 nått .
Men lika bra att börja på 0 .

Medlem

Hej Acid, varmt välkommen till Friskyttarna. Kila över till vårt eget forum och skriv en rad, så ser vi till att du blir inbjuden ingame. http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hej igen!
Undrade om friskyttarna är aktiva i betan som pågår nu?
Har precis fått en invite nämligen (:


signatur

Wai

Medlem

Jag skulle vilja gå med din guild men du verkar byta spel aldess för ofta och sist jag var med när du gjorde en guild för Aion blev du level 12 som cleric medan du hade mer än 15 andra medlemmar som var betydligt mer närvarande och t.o.m. mycket högre level. Du får komma ihåg att det är en hel del ansvar att vara guild-ledare.

Lycka till med LotRO nu!

edit, oj... tråden var rätt gammal. Guilden är nog borta.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag skulle vilja gå med din guild men du verkar byta spel aldess för ofta och sist jag var med när du gjorde en guild för Aion blev du level 12 som cleric medan du hade mer än 15 andra medlemmar som var betydligt mer närvarande och t.o.m. mycket högre level. Du får komma ihåg att det är en hel del ansvar att vara guild-ledare.

Lycka till med LotRO nu!

edit, oj... tråden var rätt gammal. Guilden är nog borta.

Troll.
Eller vad yrar du om?


signatur

Wai

Skriv svar