Grafikkort problem, Shackbräde mönster efter 5sekunder.

Medlem
Grafikkort problem, Shackbräde mönster efter 5sekunder.

Hej. Igår formaterade jag Hårdisken och installerade en fräsh version av XP. Sedan installerade jag drivrutinerna som kom med skivan till mitt grafikkort. Med tanke på att jag hade samma grafik problem innan formateringen så tänkte jag att det kanske försvann efter formateringen, men icke.

Det som sker är att när jag startar ett spel, eller även ibland startar en film i helskärm så kommer det först upp Shackbräde mönster i grön färg upp på skärmen och sedan slocknar skärmen och låser sig i ett par sekunder innan den kommer tillbaka in i normal läge igen, VPU Recovery hänvisar mig då att drivrutinerna förlorade kontakt. Detta Skedde i början efter min formatering samt omstart av datorn efter drivrutinerna installerades, Det räckte med att jag startade en film på Media Player. Det får mig iaf att nästan utesluta att det beror på överhettning om det nu sker så snabbt. Jag har ingen aning om vad det kan bero på, men har en aning om att det måste vara en krock av något slag. När skärmen slocknar och låser sig ibland brukar skärmen visa information om Hz, tex. 74Hz / 94Hz. Men jag har även försökt hitta allt med Hz jag kan ändra i ATI:s Control Center utan framgång. Jag har fått information om att det kan bero på att Moderkortets grafikkort kan vara påslaget samtidigt, men jag har inte hittat något i BIOS om det. Har även testat med senaste grafikdrivrutinerna. Kan tilläggas att jag monterade 1GB mera RAM samtidigt som jag monterade kortet.

Är det någon som har någon aning om vad det kan bero på? Är kortet pajj eller är det drivrutinerna som spökar eller är det en krock med något? Är det RAM:et som spökar.

Win XP Pro SP2, Radeon 3650 512MB

Medlem

Konstiga färger och mönster är ett ypperligt tecken på att grafikkortet håller på att säcka ihop. Bara köpa nytt eller skicka in om du har garantin kvar. :\


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Låter verkligen som om grafikkortet är skadat på något sätt.
Om man nu ville ha en "second opinion wich is the same as the first".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar