Microsoft: "Kinect tilltalar hardcore-publiken"

Inaktiv

Vad begreppet betyder är en sak, men det är ju inte så svårt att gissa vilka Microsoft menar med sitt uttalande oavsett om de har fel när det gäller begreppet "hardcore gamers".

Inaktiv

Ser mig inte som en hardcore gamer, är det därför jag inte är intresserad av Kinect?

Medlem

Har inte en enda gång under de senaste 20+ åren suttit och tänkt "fyfan vad jag önskar att man fick stå och flaxa med armarna framför tv:n för att få gubben att hoppa" när jag spelat ett spel.

Medlem
Skrivet av Cane:

Finns inte mycket som heter hardcore i dagens spelvärld, bara massa pisslätta spel som även de största idioterna klarar av

Word.

Körde Blood 3D igår genom Dosbox och det är så jäkla mkt mer utmaning än FPS spelen jag spelat senaste åren.

Auto regen förstör så mkt, tar bort jäkla mkt av svårigheten fast man spelar på svåraste.

Medlem

Detta var det mest efterblivna jag läst idag. Ett jävla skämt?

Medlem

Min kinect står mest o samlar damm. Händer väl att man dansar lite, men hur hardcore det är att dansa vet jag inte.

Inaktiv

Har fortfarande inte förstått meningen med Kinect...
Blir spelen verkligen bättre om man viftar handen istället för att röra på fingrarna?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

"Kinect är hardcore"

Nej.

Medlem

Haha.... HAHAHAHA! O jäklar, måste ha luft, detta är nog det bästa trollknepet jag sett. Eller vänta, de är alltså seriösa med detta uttalande?

MW2-kidsen har väll inte ens införskaffat en Kinect, för man kan ju tro att Microsoft tror att de är hardcorespelarna ibland.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Cane:

Finns inte mycket som heter hardcore i dagens spelvärld, bara massa pisslätta spel som även de största idioterna klarar av

Word.

Körde Blood 3D igår genom Dosbox och det är så jäkla mkt mer utmaning än FPS spelen jag spelat senaste åren.

Auto regen förstör så mkt, tar bort jäkla mkt av svårigheten fast man spelar på svåraste.

Ja dagens spel erbjuder inte mycket till utmaning, det handlar inte längre om ifall man klarar ett spel utan när. När jag började spela spel var det inte ens säkert att man skulle klara spelet trots att man spelade spel som en galning.

Har visserligen inte spelat hela Blood men jag håller helt med om att det spelet erbjuder en utmaning som dagens spel saknar. Själv håller jag på att spela Duke Nukem 3D som är lika roligt nu som det var när jag spelade det för första gången, blir nog Dark Forces när jag spelat klart det =).

Medlem

Roligt att de tar upp Ryse, vilket såg riktigt intressant ut tills texten "You are the controller" dödade allt intresse på någon sekund. Nej, Kinect tilltalar inte hardcore-spelarna.

Medlem

Kanske dags att ställa ner limburken och försöka säga något nyktert, David Dennis.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Inaktiv

Om man bortser från den uppenbara komiken så undrar jag lite hur karln tänker angående att en "hardcore" publik skulle gilla en uppfinning som Kinect. Hela poängen med tekniken är ju trots allt att simplifiera kontrollerna ytterligare och det är väl kanske inte ett sug efter enklare kontroller som är det första man tänker på då någon talar om "hardcore"-spelare.

Hade "hardcore"-spelare överhuvudtaget spelat på Xbox så hade den skeppats med mus och tangentbord som komplement/ersättare till handkontrollen. Det säger jag inte för att vara näsvis eller självgod men om man verkligen brinner för ett spel så tror jag också att man vill vara så bra på det som möjligt och det kan man inte bli i de flesta spelgenrér (sport- och racing-spel undantaget).
Det är ju ingen slump att strategispel inte finns att köpa till konsoler.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Cane:

Finns inte mycket som heter hardcore i dagens spelvärld, bara massa pisslätta spel som även de största idioterna klarar av

Word.

Körde Blood 3D igår genom Dosbox och det är så jäkla mkt mer utmaning än FPS spelen jag spelat senaste åren.

Auto regen förstör så mkt, tar bort jäkla mkt av svårigheten fast man spelar på svåraste.

Det tar bort en stor del av underhållningsvärdet också. Spänningen när man bara har 1 HP kvar... eller när man VET att motståndaren bara har 1 HP så han måste "deffa".

Inte som nu när man bara duckar någon sekund och har full hälsa. Tar bort enormt från det som gör en shooter spännande och roligt. Skräckexemplet i SP måste vara Dragon rising. Helt absurt!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av John:

”Herregud, jag älskar den, jag tar fram den när jag har fest, jag spelar med min flickvän och jag kan spela med mina barn!”

All quite the hardcore demographics...

Haha, klockrent, tänkte precis säga det själv

Medlem

”Herregud, jag älskar den, jag tar fram den när jag har fest, jag spelar med min flickvän och jag kan spela med mina barn!”
Ja hör hur hardcore det låter... Tänker de påstå att Wii'n är för hardcore spelare också? Inte nog med att Casual Gaming fått så mycket plats på marknaden, nu ska vi börja våldta termen "hardcore gaming"...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det är ju ingen slump att strategispel inte finns att köpa till konsoler.

Finns visst att köpa till konsol både denna generation och förra, Halo Wars är väl nog det spel som sålt bäst skulle jag tro sedan så finns ju C&C spelen. Testade demot på Halo Wars och det var helt okej men om jag får välja väljer utan tvekan pc för strategispel men att de inte skulle finnas stämmer alltså inte.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

Det är ju ingen slump att strategispel inte finns att köpa till konsoler.

Finns visst att köpa till konsol både denna generation och förra, Halo Wars är väl nog det spel som sålt bäst skulle jag tro sedan så finns ju C&C spelen. Testade demot på Halo Wars och det var helt okej men om jag får välja väljer utan tvekan pc för strategispel men att de inte skulle finnas stämmer alltså inte.

My bad. Dock är det ju utan tveklöst så att strategispel är illa lämpade att spelas med en handkontroll och mången stortitel inom genrén som t ex Total War-spelen finns ej till konsoler.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

My bad. Dock är det ju utan tveklöst så att strategispel är illa lämpade att spelas med en handkontroll och mången stortitel inom genrén som t ex Total War-spelen finns ej till konsoler.

Ja jag misstänkte att det var så du menade och då är vi helt överens, strategispel spelas också enligt mig bäst på pc tack vare mus och tbord men faktiskt så har de lyckats riktigt bra med kontrollen på vissa konsolspel. Kinect tror jag skulle funka ännu bättre, finns en video där någon spelar R.U.S.E med den och det är nästan så man själv blir sugen att skaffa en bara för att testa=).

http://www.youtube.com/watch?v=-tif-KBZ5Ko

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Mjauv:

My bad. Dock är det ju utan tveklöst så att strategispel är illa lämpade att spelas med en handkontroll och mången stortitel inom genrén som t ex Total War-spelen finns ej till konsoler.

Ja jag misstänkte att det var så du menade och då är vi helt överens, strategispel spelas också enligt mig bäst på pc tack vare mus och tbord men faktiskt så har de lyckats riktigt bra med kontrollen på vissa konsolspel. Kinect tror jag skulle funka ännu bättre, finns en video där någon spelar R.U.S.E med den och det är nästan så man själv blir sugen att skaffa en bara för att testa=).

http://www.youtube.com/watch?v=-tif-KBZ5Ko

Kul teknik, precis som Ipadens tryckskärm är en kul teknik (upplevelsen är ju rätt mkt annorlunda än den är på en liten ipod) men enda sättet för att få det att fungera är då man simplifierar spelen och om det är någon genré man inte vill ska bli simpel så är det just strategispelen.

Medlem

Nu har dom fått riktigt bra röka på Microsoft. Att ens använda orden Xbox, Kinect och hardcore i samma mening tyder på mycket dålig verklighetsuppfattning.


signatur

In war, truth is the first casualty

123
Skriv svar