Microsofts nya satsning på PC.

Medlem
Microsofts nya satsning på PC.

För ett tag sen så sa ju Microsoft att de hade försummat PC-marknaden.

Men nu är de äntligen tillbaka!
http://www.youtube.com/watch?v=uBPYdgy35KA

Titta, njut och skjut dig själv sedan för du kommer inte vilja leva i denna värld efteråt...

Medlem

längtar tills den dagen dom gör ett operativsystem som är gjort för spel, skulle vara riktigt nice och dual boota det och vanligt windows, lär ju höja prestandan i spelen nåt djävulskt!

Inaktiv

Nej, nej och Nej. Detta kanske fungerar på 360 men inte via PC.!

Medlem

Kan det vara att MS ser att för de stora flertalet PC-användare världen över så kör man enbart iPad och andra handburna saker som täcker alla behov av kommunikation inom snar framtid?

Avtal med Nokia som marknadsledare på mobilsektorn visar ju också att man vill vara med och leka på mobilt för att om möjligt hänga med lite till.

Så man försöker nog desperat att hitta nya användningssätt för PC(ja, nytt och nytt) men kanske som Simon säger med ett OS dedikerat och designat för spel.

Håller på med lite hemstudio och är förvånad att efter 30 år av OS vad dåligt Windows är på audio eller multimedia för den delen. Massa saker man måste koppla bort och ställa in annorlunda är standard för att realtidsaudio skall funka utan glitchar och oljud.

Så med den parallellen är ju spelsektorn lika illa gissar jag.

Medlem

Har jag missat något?
Men jag såg ingenting som hade med PC att göra, bara Xbox??!?!?!?

Medlem

Huga! Vad var det där för hiskligt jox? Ska de sätta igång med samma avatartjafs och bökiga menysystem som på 360 och Wii, bara för att det ska vara lätt att byta mellan plattformar?

Medlem

Det här är något av det fjantigaste jag vet. Om man vill vinna gamers - och inte casual Facebook användare så är man helt fel ute. Det här Xbox tramset är jag inte intresserad av!

Fy sjutton vilket trams rent ut sagt.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

För ett tag sen så sa ju Microsoft att de hade försummat PC-marknaden.

Men nu är de äntligen tillbaka!
http://www.youtube.com/watch?v=uBPYdgy35KA

Titta, njut och skjut dig själv sedan för du kommer inte vilja leva i denna värld efteråt...

Tittade på klippet... men vad är det Microsoft vill göra egentligen? Är det en betalningsplattform de pratar om eller?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Tittade på klippet... men vad är det Microsoft vill göra egentligen? Är det en betalningsplattform de pratar om eller?

Det där är ju Steam för de som inte spelar annat än Farmville/Wii fit, Steam för casual-publiken. De kan chatta med dina vänner, skryta om avatar-kläder och vara social på Facebook/farmville, borde bli en succé med tanke på den stora mängden casuals där ute som köper vilken smörja som helst (Sims, WoW, CoD, Wii etc)

Medlem

fattar inget och det är nog fan bäst, för det där såg GHEY ut..

Medlem

haha kolla vad många som har dislikat videon xD

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

haha kolla vad många som har dislikat videon xD

haha

Tyckte att det såg ut som steam fast för barn. Det var inget som varken var nytt och viktigt. Btw kolla på 1:20 då heter en Justin B =P


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem
1
Skriv svar