Bethesda: Grafiken spelar visst roll... lögnhalsar!

Medlem

Han har helt rätt..


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Man kanske skulle ha ett snyggt spel att skryta med innan man gör ett sådant uttalande?

Medlem
Skrivet av Dralle:

Och det är därför minecraft är så populärt för att grafiken är så ruggigt bra
Men kan ju dock hålla med till viss del, klart att ett spel med bra grafik gör ett bättre första intryck än ett spel med sämre grafik.

Nu är det ju inte så att Minecraft har "dålig" grafik, den är speciell! Väldigt gullig faktiskt och nu när den nye killen lade in en ny ljusmotor ser det riktigt bra ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Grafiken spelar en väldigt stor roll. Det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka. Men grafiken är långt ifrån allt ett spel behöver för att bli bra och underhållande.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av kebbe:

Man kanske skulle ha ett snyggt spel att skryta med innan man gör ett sådant uttalande?

Oblivion såg fantastiskt ut när det visade sig! Morrowind kommer jag inte ihåg riktigt förutom att det var galet jävla krävande!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

GRAFIK HAR BETYDELSE!

Nej men självklart så har grafiken betydelse i singleplayer men i multiplayer är det faktiskt skitsamma. Det handlar oftast om att vinna och vem fan är så korkad så att man drar på och maxar alla grafikinställningar i ett spel om det uppenbart ger en stora nackdelar jämfört med att tweaka ner grafiken? Noobs, vad annars.

Trololololololo


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Rätt, även om det fortfarande inte är det viktigaste..

Spel idag har i regel bra grafik men det är sämre med gameplay.
Långt ifrån alla, men det är lättare att komma undan med ett undermåligt gameplay idag än förr.

Medlem

Minecraft


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Hade minecraft haft bra grafik skulle jag spelat det som en galning. Å andra sidan kan jag spela ascii-grafik i Angband.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Visst spelar grafiken roll, men det är långt från det viktigaste i ett spel. Förra året spelade jag Alpha Protocol och det ser ut att vara 5 år äldre än vad det är, men jag hade riktigt kul med det ändå och spelade igenom det flera gånger.

För att inte tala om alla spel till Nintendo DS som ser ut som om de släpptes till första Playstation under mitten av 90-talet.

Medlem

lustigt att det kommer från Bethesda som i allmänhet alltid varit grafiskt efter...

Medlem

Grafiken spelar roll, grafik stilen spelar ännu större roll men för min del så spelar ljud och musik ännu mer roll och inget toppar bra gameplay!

Inaktiv

Finns väl ingen som sagt att grafiken inte spelar någon roll alls? Bara att grafiken inte är det viktigaste i ett nytt spel.

Medlem

Min personliga åsikt är att självklart spelar utseendet och grafiken stor roll, MEN..detaljkänsla och gedigen design kommer för min del alltid att väga tyngre än den tekniska prestationen i grafiken.

Till på köpet så kan jag utan tvekan lira ett spel där gameplay ligger bra mycket bättre till än grafiken, men jag skippar för det mesta allt med grym grafik fast taskig gameplay.

Så självklart spelar det stor roll, men i slutändan kommer gameplay att vara bra mycket viktigare än grafiken.

Medlem

Dom som säger att grafiken inte spelar roll har för dålig dator och skäms säkert grafiken är viktigt!!

Medlem

Klart grafiken spelar roll! Jag gillar TF2 lite extra pga grafiken.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Det vore som om man bara brydde sig om att en bil hade hjul, inte hur den såg ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Grafik spelar fan ingen roll. En bra story räcker gott och väl för mig!

Medlem

Jag tycker oftast att det viktigaste är att modellerna och hur de rör sig är det viktigaste delen av grafiken(vilket är en av anledningarna till att jag har haft svårt för just Bethesdas spel: deras modeller har alltid sett fördjälvliga ut). Ifall modellerna ser ok ut så kan jag oftast ha överseende med mycket av de grafiska problemen som finns runt omkring.
Sedan ser jag nästan aldrig på gameplay-bilder, de säger mig ingenting, förutom då hur spelet ser ut rent grafiskt, men den informationen är ofta irrelevant i sammanhanget. Spelet i sig måste vara bra för att grafiken ska vara av intresse.
Det handlar dessutom om vilka spel vi pratar om också, i ett fps är grafiken förmodligen mer relevant än i ett rpg t ex. Jag spelar mer än gärna Mount & Blade - med ganska kass grafik - det är för mig långt mer engagerande och roligt än t ex Crysis eller andra spel med mer avancerad grafik.

Medlem

Hahaha. Det är typ bara jag som inte bryr mig särskilt om grafik verkar det som.

Jag spelar spel som Trespasser, Return to Castle Wolfenstein, American McGee's Alice, Battlefield 1942, CS 1.6 och gillar den grafiken bättre än ny, mer verklighetstrogen sådan.

Det betyder dock inte att jag inte kan dregla åt till exempel BF3.

EDIT: Det betyder ju visst att jag bryr mig

Medlem

Visst spelar grafiken in lite ... sen beror det jue på vad för slags spel det är.
Men så länge designen e bra kan en gammal grafik motor se ok ut .
Har sett "snygga" CS 1.6 banor.

Och om man bortser facen i oblivion så ser naturen riktigt nice ut på sina ställen ...
Sitter och lirar det nu. Och vissa tillfällen e det en wow känsla fast det är så pass "gammal" grafik .

sen vad menas med bra grafik ? Att ett runt hörn är så nära runt som möjligt utan något hack ?
Att texturen på väggen e högupplöst och skarpt ?
Att vattnet speglar sig ? eller att ljuset e bra ?
Ljuset har ofta mkt med att göra hur mkt tid bandesignen har tagit sig.
Att dra en sak som att man faktis kunde få in en "bländande" effekt på cs 1.6 samt ljus partiklar / ljus sträck från ett fönster i ett lite mörkare rum.. Men det tog tid och mkt kraft på motorn (dvs låg FPS)
regn kunde oxo tilläggas som såg bra ut.

sedan kan man om man e kass få en modärn grafik motor att se kass ut ... Om man som designer inte alls kan få till alla effekter osv .

Men helt klart stämmer det lite som han säger ...
Visas en bild på ett spel (vi säger en efterträdare) som ser as läckert ut .. vi har aldrig skådat något liknande . Så är det jue klart att det lockar fler köpare ..


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Jag har försökt gå tillbaks och spela en massa spel men jag kan fan inte få mig att spilla min viktiga tid på den här jorden spelandes fula spel. ff7 t.ex SEn så beror det lite på vad för spel det är också. Seiken densetsu 3, Chrono trigger, mega man är ju inte direkt snygga men dom kan jag lira hur mycket som helst. jag tror att det beror på att tecknar stil är universalt över tid, visst kan man göra snyggare effekter och teckningar men dom spelen kommer aldrig att mota bort mig.

Medlem

Meh. Problemet med begreppet "bra grafik" är ju att det förutom att vara snyggt, oftast handlar om att det ska vara den mest avancerade och krävande grafiken, och det sistnämnda tycker jag inte alls är lika viktigt.

Jag säger istället att utseendet har stor betydelse, om ni hänger med.

Medlem

Grafik med grym känsla

Medlem

Rätt

Genom att den väg (BTW).
Snygg bild med pilbågsjägaren! Påminner lite om "The Hunter";


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

he's got a point there


signatur

ID software, FPS gudarna!

rav
Medlem

Jag tror nog iofs att det många vill säga egentligen är att grafiken inte är lika viktig som gameplay.
Ofta verkar det som att spelutvecklare vill sälja sina spel genom just screenshots och filmer som ser grafiskt tilltalande ut. Men sen när man spelar dom så tröttnar man.

Medlem

Han har rätt. Men om det finns ett spel som har skit grafik men jättekul gameplay så kompenserar gameplay ut grafik

Medlem

Fel!
Spelar hellre super mario bros än Crysis
Grafik är trevligt, men gameplay är viktigare. Snygga spel blir benchmarks, medan bra men fula spel gör succé (WoW, Minecraft, CS),,,

Medlem

Låter ju riktigt bra att han tycker det, slipper jag köpa spelen från dem efter som han kallar mig en lögnare.

Skriv svar