150 miljoner Playstation 2

Robot
150 miljoner Playstation 2

11 år efter sin födelse och 5 år efter sin förmodade död har Playstation 2 nått en episk milstolpe. Hipp, hipp, hurra!

#grand-theft-auto-iii, #killzone, #final-fantasy-x, #metal-gear-solid-2-sons-of-liberty, #silent-hill-2, #ratchet-clank-2002


Inaktiv
150 miljoner Playstation 2

Håller nästan än för mig med bara för legacy of kain serien och god of war 1, dem e så fina.

Medlem

På grund av att PS3'an inte är bakåtkompatibel så måste man ju ha en PS2a pga FF7, FF10 och FF12 ju... Givet!

Medlem

Inte helt sant jag har en 60gigare som e bakåtkompatibel å d var bara i början jag spela ps2 spel på den. ff7/8/9 går att spela på ps3/psp nu finns på psn.

Medlem

Ha ha skrev fel

Medlem

Nä eller? aj ja.....

Medlem

Ni får inte glömma tekken 3, dom bra tony hawk, ssx tricky, resident evil 3 tror jag och många andra topp lir som grafiskt kanske inte håller måttet men gameplay är otroligt!

Inaktiv

Grattis Såny! PS2an var/är tveklöst ert sixtinska kapell! PS3 notsomuch.... Gör nu en bra konsoll igen till nästa gen så kanske man kan förlåta er!

Medlem

@the_o
Var PS2 en bra konsol..? .____.
Största minuset för PS3 på den fronten är att den är svår att utveckla till och att den har mindre spel just sista delen gör den knappast till en sämre konsol. PS3 är definitivt bättre än PS2, lura inte dig själv med något annat. Spelen gör PS2, jag använder min PS3 till betydligt mer än att bara spela på.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Tråkigt som fan tycker jag, för Sony kommer aldrig att släppa PS2 spel till PS3 så länge konsolen säljer... och jag är inte intresserad av att gå ut och köpa en gammal trött PS2. Men skulle gärna köpa ett och annat ps2 spel på PSN till billig peng.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

FF X?? tillåt mig att skratta och samtidigt referera er till spoonys recension


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Väldigt bra konsol som jag inte ångrar för en sekund att jag köpte. Trots åldern kan den ibland imponera rent grafiskt, spelmässigt slår den ibland även dagens konsoler.

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Ni får inte glömma tekken 3, dom bra tony hawk, ssx tricky, resident evil 3 tror jag och många andra topp lir som grafiskt kanske inte håller måttet men gameplay är otroligt!

Tekken 3 och Resident Evil 3 är väl dock för första Playstation och inte gjorda för att utnyttja PS2´s bättre prestanda?

Medlem
Skrivet av Zane86:

På grund av att PS3'an inte är bakåtkompatibel så måste man ju ha en PS2a pga FF7, FF10 och FF12 ju... Givet!

Det var nog det som var den stora anledningen till att dom tog bort bakåtkompatibiliteten för PS2 i PS3, just bara för att den fortsätter att sälja. Smart drag va?

Medlem

Killzone flyter ju inte för fem öre på den konsolen, vore kul om de kunde testa att optimera det och släppa i ny tappning

Medlem

minst hälften ligger redan på en upplagringsplats nånstans i afrika i väntan på att några ihärdiga arbetare ska smälta bort alla ädelmetaller

Nej jag bryr mig inte om miljön särskilt mycket, detta var mest ett roligt konstaterande påtal om den enes bröd är den andres död.


signatur

Chooch it

Inaktiv

Jag tycker det är fånigt att klaga över bakåtkompabilitet, bara för att man hade en förväntan eftersom att 2:an hade det till 1:an, men kom igen? Hur många konsoler har det? Nintendo har inte en enda konsol du kan spela gamla spel på, då räknar jag inte spelen du kan köpa till Wii, det är fusk.

Medlem
Skrivet av Proximately:

@the_o
Var PS2 en bra konsol..? .____.
Största minuset för PS3 på den fronten är att den är svår att utveckla till och att den har mindre spel just sista delen gör den knappast till en sämre konsol. PS3 är definitivt bättre än PS2, lura inte dig själv med något annat. Spelen gör PS2, jag använder min PS3 till betydligt mer än att bara spela på.

Konsoler är till för att spela på och ja spelen gör ps2 kanske för att det är en konsol som man spelar spel på.

Gör bluerayen ps3 or what?:P


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jo wii kan köra gamecube spel(behöver bara mines kort å gamecube kontroll). gillar inte wii så mycket endå........

Inaktiv
Skrivet av Brandter:

Jag tycker det är fånigt att klaga över bakåtkompabilitet, bara för att man hade en förväntan eftersom att 2:an hade det till 1:an, men kom igen? Hur många konsoler har det? Nintendo har inte en enda konsol du kan spela gamla spel på, då räknar jag inte spelen du kan köpa till Wii, det är fusk.

Man kan faktiskt köra Gamecube spel på Wii, och det är bra för det finns ju ett flertal bra gamecube spel.

Bakåtkombitabilitet för ps2 skulle man gärna vilja ha på ps3,
mest för att man saknar GTA Vice city och Twisted Metall, och vill inte skaffa en ps2 bara för dom 2 spelens skull.


signatur

Knower of the unknown

1
Skriv svar