Farmville-beroende mamma mördar sin bebis

Skribent

Hon heter Alexandra Tobias. Tobias är alltså hennes efternamn inte förnamn.

Medlem

Bara en tidsfråga innan farmville förbjuds i tyskland och australien..

Medlem

JACK THOMPSON HADE RÄTT ;_;

Ish
Medlem
Skrivet av Harpa:

Oberoende av vad som hänt bör man vara lite försiktig med dömandet.

Det skulle kunna vara exempelvis en puerperalpsykos i samband med förlossningen som fick henne psykotisk. Jag tycker det är helt vedervärdigt det som hänt, men först bör det göras en psykiatrisk utredning.

Mvh
HAMPUS

Ja.. Eller så resonerar man som normala människor och accepterar att kvinnan är efterbliven i ansiktet och förmodligen har några extra kromosomer och ett antal bokstavskombinationer?

Men allvarligt talat. Hon erkänner, och säger han kanske slog i huvudet vid den andra omskakningen. Låter det som någon som var i psykos? Har svårt att tro att man kan specificera När det [påhittade] skulle ha skett. Det är ju hur uppenbart som helst.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

men okej jävla galen tant....

Medlem

http://kotaku.com/5676373/teen-confessed-murder-in-world-of-w...
en annan sorglig nyhet där medierna vill vinkla det till att spelet var orsaken...

Medlem
Skrivet av Harpa:

Oberoende av vad som hänt bör man vara lite försiktig med dömandet.

Det skulle kunna vara exempelvis en puerperalpsykos i samband med förlossningen som fick henne psykotisk. Jag tycker det är helt vedervärdigt det som hänt, men först bör det göras en psykiatrisk utredning.

Mvh
HAMPUS

Det bör ske en psykiatrisk utredning, men enbart pga att kunna hjälpa eventuella mödrar i framtiden. Och om det visar sig att denne person också verkligen har lidit av en puerperal psykos. Dock i detta fallet skulle det kunna vara en laktationspsykos då detta har skett efter födseln.

Dessa patienter som lider av dessa former av psykos vänder oftast aggressionerna inåt. Inte utåt i detta fallet. Såtillvida inte personen går mot ett tillfrisknande då aggressionerna vänds utåt.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Jag vill ha en källa på att hon var "beroende" av Farmville, då detta inte nämns någonstans i den länkade nyheten. Finns ingen sådan så skall ni ge fan i att slänga ut er sådana idiotiska rubriker.

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Harpa:

Oberoende av vad som hänt bör man vara lite försiktig med dömandet.

Det skulle kunna vara exempelvis en puerperalpsykos i samband med förlossningen som fick henne psykotisk. Jag tycker det är helt vedervärdigt det som hänt, men först bör det göras en psykiatrisk utredning.

Mvh
HAMPUS

Det bör ske en psykiatrisk utredning, men enbart pga att kunna hjälpa eventuella mödrar i framtiden. Och om det visar sig att denne person också verkligen har lidit av en puerperal psykos. Dock i detta fallet skulle det kunna vara en laktationspsykos då detta har skett efter födseln.

Dessa patienter som lider av dessa former av psykos vänder oftast aggressionerna inåt. Inte utåt i detta fallet. Såtillvida inte personen går mot ett tillfrisknande då aggressionerna vänds utåt.

Ja sannerligen, jag säger inte att hon måste ha en specifik sak, men det behövs en undersökning för att se. Laktationspsykos är inte heller omöjligt.

Tänk er/dig då förr i tiden när folk kunde slå ihjäl sina barn utan att någon utomstående brydde/kunde bry sig. Vilka hemska förhållanden vissa levde under då....


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

MKM
Medlem
Skrivet av Annanaz:

så vem var Tobias nu då? och vrf fick han fängelse :?

medhjälp till mord för hennes medspelare

Medlem

Jag gillade inte alls eran rubrik, Aftonbladet vibbar. Jag hatar nyheter där folk råkar ha spelat TV/Dator-spel när dom gjorde något sjukt... För det första bör inte ens en sån här "nyhet" rapporteras om på en spelsida, om alls, och för det andra inte med en sådan rubrik.. Skämmes tamefan. FZ.se borde rapportera om spel, inte border-line efterblivet white-trash ifrån Jacksonville...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

fattas bara folk springer omkring med högafflar och jagar varandra för att bli den bästa bonden

Medlem
Skrivet av Annanaz:

så vem var Tobias nu då? och vrf fick han fängelse :?

Ta och läs om den där artikeln igen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Harpa:

Oberoende av vad som hänt bör man vara lite försiktig med dömandet.

Det skulle kunna vara exempelvis en puerperalpsykos i samband med förlossningen som fick henne psykotisk. Jag tycker det är helt vedervärdigt det som hänt, men först bör det göras en psykiatrisk utredning.

Mvh
HAMPUS

Det bör ske en psykiatrisk utredning, men enbart pga att kunna hjälpa eventuella mödrar i framtiden. Och om det visar sig att denne person också verkligen har lidit av en puerperal psykos. Dock i detta fallet skulle det kunna vara en laktationspsykos då detta har skett efter födseln.

Dessa patienter som lider av dessa former av psykos vänder oftast aggressionerna inåt. Inte utåt i detta fallet. Såtillvida inte personen går mot ett tillfrisknande då aggressionerna vänds utåt.

Ja sannerligen, jag säger inte att hon måste ha en specifik sak, men det behövs en undersökning för att se. Laktationspsykos är inte heller omöjligt.

Tänk er/dig då förr i tiden när folk kunde slå ihjäl sina barn utan att någon utomstående brydde/kunde bry sig. Vilka hemska förhållanden vissa levde under då....

Ja sannerligen....(bitandes på glasögonbågarna). Haha, vad roliga ni är. Ni verkar inte vara så gamla att ni själva upplevt detta, så vadan detta intresse?

Hur som helst så fick ni mig att kolla upp detta under någon minut, och ni verkar ha fel båda två. Dels så ska alla dessa psykostermer ni använder er av vara samma sak, dels är de visst förlegade och numera förkastade inom läkarvården, se denna länk.

Och depressioner och psykoser i samband med förlossning brukar väl komma i samband med barnets födelse, inte efter tre månader. Utöver det så leder de ju oftast till apatiskhet och likgiltighet, ex. att man råkar lämna barnet helt utan tillsyn eller på något sätt överger det. Så var ju inte fallet här.

Sen vill jag bara avsluta med att självklart kommer hon genomgå en psykiatrisk undersökning då hon är misstänkt för mord. Det ingår i rutinerna.

Medlem

Det kanske är dags att spelberoende tas på allvar.

Medlem

herregud är allt jag har o säga, herregud...

Medlem

I egenskap av kvinna får hon troligtvis ett betydligt mildare straff än vad en man som begått exakt samma brott hade fått. That's a fact.

Skrivet av Funkateer:

I egenskap av kvinna får hon troligtvis ett betydligt mildare straff än vad en man som begått exakt samma brott hade fått. That's a fact.

Jag kräver jämställdhet!

Medlem

Inget nytt under solen. Se tråden om CoD Black ops censur i tyskland. Allt är något fel i omvärlden tydligen. Inte vuxna personers hälsa och egna problem. Videovåld-spelvåld-farmvillevåld

Medlem

Våldsamma spel skapar inte mördare... Psykisk sjukdom gör det.

Medlem

Våldsamma spel skapar inte mördare... Psykisk sjukdom gör det.

Medlem
Skrivet av magiul:

*snipp*

Ja sannerligen....(bitandes på glasögonbågarna). Haha, vad roliga ni är. Ni verkar inte vara så gamla att ni själva upplevt detta, så vadan detta intresse?

Hur som helst så fick ni mig att kolla upp detta under någon minut, och ni verkar ha fel båda två. Dels så ska alla dessa psykostermer ni använder er av vara samma sak, dels är de visst förlegade och numera förkastade inom läkarvården, se denna länk.

Och depressioner och psykoser i samband med förlossning brukar väl komma i samband med barnets födelse, inte efter tre månader. Utöver det så leder de ju oftast till apatiskhet och likgiltighet, ex. att man råkar lämna barnet helt utan tillsyn eller på något sätt överger det. Så var ju inte fallet här.

Sen vill jag bara avsluta med att självklart kommer hon genomgå en psykiatrisk undersökning då hon är misstänkt för mord. Det ingår i rutinerna.

Jag har ingen aning om vad det kan vara för något som utlöst hennes aggressiva beteende. Det är helt omöjligt att säkerställa utan adekvat utbildning och samtal med människan ifråga.
Däremot är det lustigt när du ger dig på att utpeka mig eller Harpa som småbarn, vilket i mina ögon verkar väldigt barnsligt.

Laktationspsykos uppstår EFTER födseln. Då det uppkommer under amning. Men jag antar att i egenskap som webdesigner får man en adekvat psykologiutbildning med på köpet...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

det finns galningar överallt, även på en bondgård :/

Inaktiv

Nu har jag inte spelat det personligen, men min uppfattning är att FarmVille inte riktigt stämmer in på den beskrivningen, men om man istället tänker sig att "styrkan" motsvaras av att man driver en framgångsrik gård så tror jag att man får en liknande belöning. Om inte annat så kan spelet användas i distraherande syfte; hon behövde inte tänka på sina problem helt enkelt, men när ett av, vad hon ansåg var, problemen överlappade, så klarade hon inte det längre.
Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

12
Skriv svar