Farmville-skaparna värda mer än Electronic Arts

Robot
Medlem
Farmville-skaparna värda mer än Electronic Arts

Herregud.... Jag gillar inte EAs stil med att skynda ut alla spel, men. Att något pluttföretag som Zynga kan bli så stort enbart pga Facebook.

Medlem

Haha ojoj, fyfan om jag var ägaren av Zynga skulle jag sälja och sedan leva livet

Ish
Medlem

Lol? Man kan verkligen tjäna på allt möjligt skit nu för tiden. Vem fan "spelar" framville?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Lol? Man kan verkligen tjäna på allt möjligt skit nu för tiden. Vem fan "spelar" framville?

Jag skulle istället fråga vem som inte gör det.

Själv har jag dock bara testat det... men jag tröttnar ju på ALLT i spelväg nuförtiden efter typ bara 10 min så... xD

Moderator | Testpilot

Är inte förvånad. Casual vinner över allt annat!
Går ju som sagt sista året på gymnasiet och jag vet inte en jävel på skolan som inte sitter och spelar alla dessa spel...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan det i så fall vara så att Zynga kommer försöka rikta sig både till sociala casual publiken och inrikta sig lite åt konsol spelarna eller de mer spelinriktade spelen och inte... kassakor i skepnad av enkla medel och enkelt designade menyer/föremål/saker? Med nyheten att Apple kan köpa upp EA så vet jag inte vad som kommer hända i framtiden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag förstår precis varför det funkar, jag har ett antal spel jag gillar på datorn, dom jag spelar oftast är dom med snabbast laddningstider, steam rör jag knappt.

Tiden det tar att starta tills det att man börjar ha roligt spelar enorm roll, ta minecraft till exempel, tar några sekunder så är man igång och spelar OCH har kul (om man gillar spelet).
Sedan kan vi ta TF2, först måste jag starta steam, sedan är sannolikheten stor att jag måste uppdatera steam, efter det kan jag även behöva patcha TF2. Nu kan jag starta ladda spelet, efter det kan jag börja leta en server, när jag hittat en server så ska kartan laddas och diverse server specifika skitsaker som banners och ljud. Nu får man välja lag och klass för att sedan kunna börja spela OCH kanske ha kul beroende på om man har tur och lyckats hitta en server med bra balanserade team.

Det handlar inte om att vara casual, utan tillgängligt.

Medlem

Tycker att EA börjar gå uppåt. Så oerhört dåliga tycker jag inte de är längre, kanske EA sports delen, men för övrigt känns det som de jobbar på att förbättra sig. Activision har ett större hat från mig, speciellt med Bobby Kotick inblandad.

Bioware verkar väl iof vara en av de som faktiskt verkar gå bra ihop med EA. EA verkar ge dom den arbetstid och uppmärksamhet dom behöver, samt resurser.

Får bara hoppas dom inte faller till samma enorma girighet de brukade ha igen.

När det kommer till farmville dock, jag förstår inte hur så många kan vara beroende av det. Jag tror inte jag vill förstå det i och för sig. Lite ungefär som med WoW.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag förstår precis varför det funkar, jag har ett antal spel jag gillar på datorn, dom jag spelar oftast är dom med snabbast laddningstider, steam rör jag knappt.

Tiden det tar att starta tills det att man börjar ha roligt spelar enorm roll, ta minecraft till exempel, tar några sekunder så är man igång och spelar OCH har kul (om man gillar spelet).
Sedan kan vi ta TF2, först måste jag starta steam, sedan är sannolikheten stor att jag måste uppdatera steam, efter det kan jag även behöva patcha TF2. Nu kan jag starta ladda spelet, efter det kan jag börja leta en server, när jag hittat en server så ska kartan laddas och diverse server specifika skitsaker som banners och ljud. Nu får man välja lag och klass för att sedan kunna börja spela OCH kanske ha kul beroende på om man har tur och lyckats hitta en server med bra balanserade team.

Det handlar inte om att vara casual, utan tillgängligt.

ja detta är ju ungefär ett casual resumang vi har här.
skell tycker jag man kan klassa sig som casual om inte vill ta sig tid att spela sen hur mycket story/gameplay har för betydelse i ett spel.
farmvill så vit jag vet har ingen story mer en att du är en bonde. och gameplayet är ju väldigt fattigt inte så himla mycket du kan göra igentligen.
jag klasar mig inte som en casual gamer men jag håller mig undan från steam endå.
annars så är jag ganska rädd pga vad som kanske kan hända med spel värden när spel på facebook och typ mmo spel (<-causal inrikdade & free to play) promotas så, om detta forsäter så kommer säkert inte bli många företag som vill utväkla "riktiga" spel för att det inte ligger lika mycket pengar i dom även om de har en "bättre" prudukt.
ja menar om allt ska bli facebook spel varför skall vi ha en storry då orkar värkligen de som spelar på facebook med en storry? ne nu tänker jag inte babla på mer. ha det så trevligt ;P


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Wow, just wow.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går ju som sagt sista året på gymnasiet och jag vet inte en jävel på skolan som inte sitter och spelar alla dessa spel...

Tacka vet jag när jag gick på gymnasiet. Då var det Quake 1 och Starcraft som gällde.

Medlem

Åt helvete är vart den är på väg... *sad face*

Inaktiv

Visar faktiskt att PC/Mac, mobiler och liknande är mycket bättre på casual gaming än konsoller. Helt enkelt för att så många har dem och att de är tillgängliga överallt. Finns nog en stor marknad för denna typ av bolag i framtiden. Allt som behövdes var ett gemensamt och tillgängligt ställe för spelen att finnas på. Tänk om Microsoft hade tänkt på detta för PC istället för att plöja pengar i en snart döende konsollmarknad.

Medlem

Detta är hemskt, jag är chockad.

Medlem
Medlem

burkmopp: Jag tycker du jämför fel spel med varandra. Med ditt resonemang så skulle alla sitta och spela analog monopol. Noll laddningstid. Och du behöver inte ens datorn igång.

Att jämföra online spel via steam med offline spel är inte rättvist. Dessutom, sååå ofta uppdateras inte Steam.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Girl power...?
Är det inte bara tjejer/kvinnor som spelar det :/
LOL
Jag personligen skulle inte ens betala 1 kr för det spelet/företaget bakom.

Medlem
Skrivet av azynkron:

burkmopp: Jag tycker du jämför fel spel med varandra. Med ditt resonemang så skulle alla sitta och spela analog monopol. Noll laddningstid. Och du behöver inte ens datorn igång.

Att jämföra online spel via steam med offline spel är inte rättvist. Dessutom, sååå ofta uppdateras inte Steam.

Jag tror du missförstår...
Det handlar egentligen inte om spelet är online eller offline, singleplayer eller multiplayer, fps eller strategi etc. Det handlar om hur enkelt och snabbt det är att komma igång och ha roligt, typ s.k. "instant gratification".
Dom vill kunna va igång direkt med det roliga, kunna spela när som helst, kunna spela bara en kort stund men ändå känna att de gjort framsteg i spelet etc.

Den stora skillnaden på Hardcore och casual gamers är att hardcore gamers vanligtvis är villiga att utföra en hel del "tråkiga" saker som att ställa in allehanda inställningar, hitta en bra server, researcha det "bästa" sättet att levla sin karaktär eller läsa in en massa story osv. Allt detta för att _senare_ ha roligt med vilket spel det nu må vara.
Den nya casual gamern däremot vill helst bara klicka på en knapp/länk och inom sekunder vara igång och ha roligt i några minuter. Dom orkar inte sitta och titta på en cutscene för att ta del av en story. Tvinga dom att installera och konfigurera och dom skippar det till förmån för ett annat spel som inte behöver det. Oavsett om det första spelet kanske hade varit roligare att spela när man väl kom igång!

För övrigt så krävs det en hel del för att sätta igång en spelsession med "analogt" monopol, främst pga att du är beroende av att ha tillgång till kompisar som råkar finnas tillgängliga och ha lust att spela

Breda penseldrag här men så uppfattar iaf jag uppdelningen av den traditionella, eller hardcore, gamern och den nya eran av casual gamers som kommer mer och mer iom lättillgängliga spel på facebook, iphone och så vidare.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Inaktiv

Lol? Man kan verkligen tjäna på allt möjligt skit nu för tiden. Vem fan "spelar" framville?

Just nu en genomför ett av världens ledande IT-säkerhetsföretag Sophos en global kampanj för att utse världens mest oövervinneliga person. Kampanjen utgår från sajten http://mostinvincible.com , som kommer samla de mest vågade filmerna från YouTube, videor som besökarna postar då de tio som fått flest röster vinner var sina iPads!

1
Skriv svar