Robot
EA Sports MMA

Efter att först ha tackat nej till att göra UFC-spelen prövar EA att göra sin egen digitala tolkning av världens kanske snabbast växande sport. Resultatet är en duktig fighter som slår hårt men känns hopplöst bortgjord på marken.

#ea-sports-mma, #ufc-undisputed-2010-2, #fahrenheit, #ea-sports, #yukes


Medlem
EA Sports MMA

Just stoppat in skivan i konsollen! Nu ska spelas!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bra recension!

Medlem
Skrivet av Frisell:

Bra recension!

Kan jag inte riktigt hålla med om, den var inte dålig men jag får känslan av att recensten är alldeles för lite insatt i MMA (iaf utan för UFC).

Saker som den "Anonyma mannen" till kommentator, jag antar att han pratar om Mauro Ranallo. Mauro var kommentator för PRIDE FC, och PRIDE under sin tid var större än UFC innan det gick i KK.

Sedan angående rostern av fighters att säga att 2-3 av dom är kända utanför innersta kretsen, om inte han kallar innersta kretsen för alla som följer MMA så är det rent av fel. Jag kan nämna flera av dom
HW:
# Fedor Emelianenko (Rankad 1.a i jag vet inte hur många år i rad, obesegrad till nyligen)
# Brazil Fabricio Werdum (Första som slog Fedor, slogs för både PRIDE och UFC)
# United States Josh Barnett (Vann titel i UFC, var en av de största i PRIDE)
# Netherlands Alistair Overeem LHW (Slogs i PRIDE och är väldigt framgångsrik i K-1)
# Belarus Andrei Arlovski (Vunnit UFC titeln 2 gånger)
# United States Tim Sylvia (Vunnit UFC titeln 2 gånger)
# Japan Hidehiko Yoshida (PRIDE, OS & VM guld i Judo)

LHW:
* United States Randy Couture HW (MMA legend, flera titlar i UFC i både LHW och HW)
* United States Ken Shamrock HW (MMA legend, var med i de första UFC)
* Netherlands Bas Rutten HW (MMA legend, slogs för pancrase och i slutet av karriären gick han till UFC och vann titeln)
* United States Dan Henderson MW (Olympisk brottare, vann titel i både MW och LHW i PRIDE, var en av deras större stjärnor och gick sedan till UFC och var en ganska stor stjärna där med då han headlinade flertalet events)
* Brazil Renato "Babalu" Sobral (Både UFC och PRIDE)
* United States Kevin Randleman HW (UFC titel och PRIDE veteran)

Jag kan fortsätta i såhär med varenda viktklass och nämna folk som har haft titlar i UFC/PRIDE eller stora/längre roller.

Visst du kan säga att nästan bara UFC spelar roll och i dagsläget så är det så gott som sant, men PRIDE var större för några år sedan.

Angående själva spelet så har jag bara testat demot och det var ren skräp. Varenda animation var exakt likadan oavsett vem du spelade som, och det var väldigt lite som skiljde varje fighter förutom någon enstaka specialare. På marken var det förenklat så mycket att det var löjligt då det enda som krävs för att avancera är en knapptryckning. Slag på marken hade heller ingen synbar kraft utan det kändes väldigt svagt. Det enda motståndaren ville göra oavsett vem du mötte var att ta ner dig eller clincha med dig, det var omöjligt att få någon flyt med slag och sparkar. Verkar även som ingen tåler någon direkt stryk, dom åker i marken väldigt enkelt så oftast kan man avsluta det hela genom att bara bumrusha dom och spamma slag (finns en video på en kille som vinner 2 matcher på rad i legend med samma taktik inom 10-15 sekunder)

Det enda som jag tyckte var riktigt positivt var att animationen när någon blir skadad och är påväg ner i marken är riktigt välgjord och att submission systemet är överlägset Undisputed. Det är faktiskt realistiskt att få in en submission i detta spelet mot CPU'n utan att slå dom halvt till döds.

Jag hoppas full produkten är bättre än demot, men jag vågar definitivt inte köpa produkten i nu läget efter det jävla demot

Medlem

NoCc: När jag använder ordet "anonymt" syftar jag till att Mauros röstarbete i det här spelet helt enkelt inte är lika bra eller lika engagerande som Joe Rogas och Mike Goldbergs dito i UFC-liren. Jag vet vem han är och har sett de flesta Pride FC/Dream/WEC/UFC/Cage Rage/Bellator-galor som gått de senaste åren. You name it

Att högst 2-3 fighters är kända utanför ringen var månne en liten underdrift. Fortfarande tror jag inte att gemene man som kanske kikar på en gala då och då (eller inte ens det) vet vem Kevin Randleman eller Babalu är, till exempel. De flesta fightingfans vet det - såklart - inklusive jag själv, men att vara känd är inte nödvändigtvis detsamma som "känd inom fightingkretsar". UFC:s rooster har lite mer star power men som jag skriver gör det ju egentligen ingenting. Det är ju gameplay:et som är det viktiga.

Medlem
Skrivet av Jakob Svärd:

NoCc: När jag använder ordet "anonymt" syftar jag till att Mauros röstarbete i det här spelet helt enkelt inte är lika bra eller lika engagerande som Joe Rogas och Mike Goldbergs dito i UFC-liren. Jag vet vem han är och har sett de flesta Pride FC/Dream/WEC/UFC/Cage Rage/Bellator-galor som gått de senaste åren. You name it

Att högst 2-3 fighters är kända utanför ringen var månne en liten underdrift. Fortfarande tror jag inte att gemene man som kanske kikar på en gala då och då (eller inte ens det) vet vem Kevin Randleman eller Babalu är, till exempel. De flesta fightingfans vet det - såklart - inklusive jag själv, men att vara känd är inte nödvändigtvis detsamma som "känd inom fightingkretsar". UFC:s rooster har lite mer star power men som jag skriver gör det ju egentligen ingenting. Det är ju gameplay:et som är det viktiga.

Då hänger jag med när du säger det på det sättet. Jo kommentatorerna är inte lika framstående som i Undisputed håller jag definitivt med om.

Om du menar kända utanför ringen så som att den gemene man på gatan vet vem det är så är det en annan sak, men som du har formulerat i artikeln så tolkar jag det som att bara "hardcore fansen" som har varenda MMA & Vale Tudo match sedan begynnelsen inspelad och kollar igenom sin samling dagligen

Jag ser själv alla UFC events samt Strikeforce, sedan beror det på hur starkt fightcardet är när det gäller Dream, Bellator och Sengoku och jag har sett en del PRIDE men långt ifrån allt.

Om jag tänker på en s.k "Casual fan" så är det någon som ser kanske hälften av alla UFC events och nyligen börjat kolla på Strikeforce när det sänds på Showtime. Dom kanske inte har stenkoll på alla, men jag tror definitivt att dom känner igen sånna som Babalu, Arlovski och Henderson om dom har följt lite av och till i 3-4 år vilket är realistiskt då själva mainstream boomen i USA började för 5½ år sedan.

Tänk vad lite formulering kan göra ;P

Ish
Medlem

Nu har jag iofs inte testat spelet, men Mauro's kommentering live är väl allt annat än anonymt.. Han har ju vart announcer i princip hela sitt liv med tidig start.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Det är mer än tydligt att recensenten INTE har spelat igenom spelet helt då Frank Shamrock faktiskt ÄR kommentator.
Spela tills du iaf blir champ i din viktklass

Medlem

Good spot. Jag hade faktiskt inte lagt märke till att de använder honom. Det är ju givet att jag inte spelat hela spelet med tanke på att jag spenderat cirka 15 timmar i ett spel som kräver minst det dubbla för att se allt, varav mer än hälften var med en review-kod där det inte fanns något onlinestöd.

Medlem

Bra recension

För övrigt är ju Fedor så överhypad att det nästan är löjligt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar