Valve gör Dota 2

Medlem
Medlem
Skrivet av Hazze:

Jag hoppas verkligen att detta blir bättre än HoN så vi kan lämna DotA och köra på DotA 2, saknar tiden då det inte fanns något flame war om vilken klon som va bäst.
Själv föredrar jag originalet före någon av dem men jag spelar HoN också då jag inte riktigt vet LoL ska vara för något. Inte är det då gamla hederliga DotA iaf.

Jag håller med helt. Jag tycker HoN har flera fördelar som gör att jag hellre spelar det än Dota, främst att kunna leaver-statitisk och möjligheten att återansluta. Men det finns flera saker som gör att Dota känns trevligare att spela.

Med Dota 2 så borde alla fördelar från HoN finnas med samt förhoppningsvis fördelarna och känslan från originalet.

Blir spännande att se hur de lyckas, men borde bli bra.

Medlem

spelade pinsamt nog aldrig DotA, så nu har man ju en ursäkt att sätta sig in i det hyllade liret i alla fall då. Mycket gött.

Medlem

OMG IS THIS TRUE???? ne men känndes lite väll uppenbart


signatur

Rwa?

Medlem

Nu när DotA 2 kommer har LoL och HoN spelarna inget argument att spela respektive spel längre, innan har argumentet varit att grafiken är bättre, detta blir dock inte fallet inte nu. Ska bli väldigt intressant att se hur många som går över. Jag är en trogen DotA spelare själv, ska bli otroligt kul att följa utvecklingen!

Sen detta med att Valve kommer bestämma, tror inte Isgrodan kommer vilja jobba med Valve om han inte får fortsätta utveckla Dota på det sättet han gjort än så länge. Men det är bara min känsla.

Angående bloggposten, jag skiter fullständigt i hur otrevlig Icefrog är i person, bara han fortsätter som han har gjort. Sen om Valve delar den åsikten återstår att se.

Medlem

NEJ SNÄLLA!!


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Tror det här kommer bli ganska bra, fast jag hoppades på att det inte skulle bli en kopia av DotA, som HoN är utan något nytt liknande. Men tyvärr inte ;/

"AI-styrda spelare (ersätter människor som kopplar ner)." Kommer iallafall sakna reconnect funktionen som finns i HoN VÄLDIGT mycket.

Medlem

Jahopp, får vi nu vänta ännu längre på hl2 episod 3/hl3?:P

Medlem
Skrivet av Ike:
Skrivet av Pooslice:

Intressant läsning,

http://icefrogtruth.blogspot.com/

Jag tror du har blandat ihop intressant läsning med anonym ordbajs från nätet.

Om du faktiskt följer upp ser du att det inte är ordbajs. Icefrog är ett intressant svin, för att använda ett milt ord.

Medlem

Ptja source är ju nästan lika gammalt och skruttigt som wc3motorn

Medlem

Gillade INTE! Dota communityn, det var pga dom jag slutade, typ p12or som tror dom e bäst for dom inte gör nånting annat än att lira Dota.
Ska bli intressant att se hur dom balanserar 100+ karaktärer och hur A.I'n kommer funka när någon drar från spelet (imho kommer den faila)

Medlem
Skrivet av Maddazz:

Gillade INTE! Dota communityn, det var pga dom jag slutade, typ p12or som tror dom e bäst for dom inte gör nånting annat än att lira Dota.
Ska bli intressant att se hur dom balanserar 100+ karaktärer och hur A.I'n kommer funka när någon drar från spelet (imho kommer den faila)

Att communityn är skamlig, det håller jag med om. Men spelar man på lite seriösare sidor så är den helt okej, exempelvis dota-league.

Balanseringen är ju redan där idag, så den förstår jag inte varför du ens tar upp.
AI'n hoppas jag bara är där tills personen reconnectar (förutsatt att stöd för sådan läggs in, men det vore märkligt annars). Om inte annat så är AI'n på AI-versionerna av Dota redan idag allt annat än dålig.
Okej, de kanske inte roamar som de bör, men de lasthitar som bestar, så de kan nog helt klart hålla ställningarna till en reconnect är aktuell


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Ptja source är ju nästan lika gammalt och skruttigt som wc3motorn

Originalversionen kanske men Valve jobbar ju kontinuerligt med motorn och uppdaterar. Ungefär som Epic och deras Unreal Engine.

Angående spelet så är jag en av de få som upptäckt Dota sent ochinte ens spelat originaldota. Jag har spelat en del Hon dock och det är förbannat kul. Communityn är något omogen om man ska uttrycka sig milt, men jag lirar med ett par vänner oftast så det är inte så illa. Man får lära sig att ignorera idioterna.

Jag kommer nog prova Dota 2 men iom att jag faktiskt är helt nöjd med Hon är det inte säkert om jag bytar till det. Speciellt om det som det spekuleras inte är möjligt att reconnecta.

Men det känns orimligt om alla fördelar Hon har över Dota inte implementeras i Dota 2.

Vi får se.

Medlem

Hoppas att Valve inte floppar

Inaktiv
Skrivet av abominable:

Förstår mig inte riktigt på alla HoN-fanboys. HoN är ju som en lite finare spegelbild av Dota. Inget nytt någonstans och dom nya hjältarna dom la till kändes inte alls lika orginella och balanserade som IceFrog lyckats få till i Dota.

Dota2 kommer ju utvecklas av personen som gjort Dota till vad det är idag. Känns ju ganska självklart att han borde krossa allt mostånd eftersom HoN bara kopierar.

Spelar ej hon mycket längre men va?

Balphagore?

Deadwood?

Gauntlet?

Puppet?

Panda?

Hur awesome är inte dem? Visst alla är genomgått nödvändig ombalansering. Men det fanns allt OP heroes i dota också som balanserades senare.

Just nu tycker jag balansen är galet bra. Vissa hjältar är kanske lite UP men allt som allt är det bra balans. Ibland ser man hjältar som inte används så mycket i pro games bli valda, som man undrar va fan dem valde för, sen äger dem sönder matchen med de hjältarna.

Hon har också lagt till lite/balanserat nya items varav några är riktigt nice.

12
Skriv svar