Half-Life fyller tio

Medlem

Jag var 10 år gammal och införskaffade spelet på ett lite mindre lagligt sätt. Mina föräldrar gillade det inte, men jag satt och spelade i mitt rum hela kvällarna.

Det var tider det.

Medlem

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

MFC
Medlem

Hooray! 10 år är mycket för ett spel som fortfarande håller trots halvtaskig grafik.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Grattis Half-life!

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

För att yttra ett kännt citat; "Där har du en hel bunt anledningar! Välj din favorit!"

Hooray!

Medlem

Jag var 8år och minns att jag fick spela Half-life i partier... alltså det roliga var att jag vågade aldrig lämna testkammaren efter att experimentet gått fel. Jag hörde liksom headcrab sound:en genom väggarna och stängde av. Idag skrattar jag åt en zombie som lönlöst försöker skada mig Men får ett blyskott i magen. Men jag tror jag aldrig kommer kunna glömma HL1 alltså... nej jag hade en sån lång och upplevelserik genomgång av HL1.

Det var tider det...


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

För er som hyllar spelet och kallar det "världens bästa" och att det skulle ha "för alltid gjort om fps-genren" skule jag nu gärna höra några hållbara argument! Tack.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JOnnegrym:

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

För att yttra ett kännt citat; "Där har du en hel bunt anledningar! Välj din favorit!"

Hooray!

Heh, håller inte alls med. Här är det bara så att vi har olika smak. Men men smaken är som baken.

Medlem

Minns när jag för första gången lade ögat på detta spel. Det var i högstadiet, jag läste någon speltidning och såg en in-game bild på ett hagelgevär i rekyl efter att ha skjutit av ett skott på en soldat. Jag frågade då en skolkamrat vilket spel det var. Kommer sedan ihåg när jag för första gången hittade mp5an, vilken känsla! Grattis Half-Life.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

dyb
Medlem

Lol, skaffade liret 99, och jag har spelat igenom det ett dussintals ggr, men när jag tänker efter så har jag faktiskt aldrig riktigt "varvat" det. har alltid bara kommit till sista bossen men där sa det stopp, så jag va tvungen o använda fusk

Medlem

Hade precis fått den första bra datorn hem när detta släpptes...jag och polarna satt inne i ett mörkt rum och spelade. Fyfan vad man hoppa till första gången man fick syn på en headcrab. Jag älskade spelet då och gör det fortfarande. Lätt genom tidernas bästa spel, för mig iaf.

Medlem

kungen av alla spel, köpte det omedelbart när det släpptes och jag anser det än idag vara det bästa någonsin


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av aesdana:

Tönt.

Du får gärna skicka ett meddelande till mig med motivering. I en normal diskussion tar man nämligen inte till personangrepp om motparten inte håller med.

Medlem

Herre gud va tiden går

Grz Gordon Freeman


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

kebbe_90: Du ber folk att komma med argument för vad deras subjektivitet anser. I ren analogi med att en katolik kan få det svårt att förklara för en ateist vad som är så grymt med deras tro så är det lönlöst.

Jag tänker inte sitta och försvara HL då jag aldrig har spelat igenom det. Var ungefär vid helikopterlyftet jag inte orkade med spektaklet. Samma scenario går nog att skrivas upp vid samtliga First Person Shooter single player experiences för min del.

Fast för att försvara ändå:
Men vafan x miljoner köpare kan antagligen inte ha fel, ett spel som nämns frekvent idag efter 10 år måste nog vara bra, etc.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

kebbe_90: Du ber folk att komma med argument för vad deras subjektivitet anser. I ren analogi med att en katolik kan få det svårt att förklara för en ateist vad som är så grymt med deras tro så är det lönlöst.

Jag tänker inte sitta och försvara HL då jag aldrig har spelat igenom det. Var ungefär vid helikopterlyftet jag inte orkade med spektaklet. Samma scenario går nog att skrivas upp vid samtliga First Person Shooter single player experiences för min del.

Fast för att försvara ändå:
Men vafan x miljoner köpare kan antagligen inte ha fel, ett spel som nämns frekvent idag efter 10 år måste nog vara bra, etc.

Jag kanske borde klargöra det faktum att jag bad om argument på samma sätt som jag blev tillfrågad varför det är överskattat.

Vad jag tror är att flertalet av de som skriker sig hesa om att det är världens bästa spel, faktiskt inte reflekterar över sina egna spelupplevelser utan iställer blindt följer pressen. När tidning efter tidning utnämner spelet till världens bästa spel så är det väldigt lätt att hänga på; Ingen ifrågasätter.

Vid en närmare eftertanke så kanske spelet inte är så fasligt bra som alla vill tro? Det kanske aldrig var så bra som alla vill tro? Tekniken går framåt och ett dussinspel idag är bättre än vad Half-Life är och var.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JOnnegrym:

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

För att yttra ett kännt citat; "Där har du en hel bunt anledningar! Välj din favorit!"

Hooray!

Inte för att klappa dig på huvudet, men är du född -90 som ditt användarnamn antyder så har du säkert spelat spelet en stund efter att det släpptes. Alternativt så hade du kanske inte lika bra koll på datorspelmarknaden då som du har idag. Bara en sån sak som att du jämför AI:n med ett spel som släpptes tre år efter Half-Life får mig att tro att du inte spelade det precis när det kom. Och då faller mycket av ditt resonemang om du jämför med senare spel. För Half-Life var verkligen banbrytande.

Jag kan hålla med om vissa av de saker du skriver, bandesignen var till viss del upprepande, men mest för att datorerna klarade inte av så mycket mer avancerat. Vapnen var faktiskt inget fel på, det fann ju till och med rätt avancerade alienvapen med så där tycker jag du har helt fel.

Men den viktigaste saken är att om man sätter spelet i jämförelse med de liknande FPS som fanns på den tiden så gjorde Half-Life allting på ett mycket bättre sätt. Handlingen var visserligen tunn, men den räckte och det egentliga syftet med hela spelet var ju att komma undan. Det behövs inte så mycket mer än så med tanke på det tempo som Half-Life ändå hade och den känsla av otrygghet.

Sen tror jag Half-Life fortfarande lever mycket på folks nostalig, Half-Life 2 är ofantligt mycket bättre spel i stort sett vad gäller allt, men främst även vad gäller handling och atmosfär. En mycket bättre balans mellan människor och aliens. Men de hade ju också 6 år på sig att slipa på spelet.

Medlem

Spelet är med _marginal_ bättre än HL2. Alla som säger annat har fel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

1998 var verkligen ett magiskt spelår när man tänker efter. Half-Life, Ocarina of Time, Starcraft, Metal Gear Solid, Fallout 2... För att bara nämna några klassiker.

Medlem

är väl bara kidsen nuförtiden som inte gillar HL. IT's awesome in everyway.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JOnnegrym:

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

För att yttra ett kännt citat; "Där har du en hel bunt anledningar! Välj din favorit!"

Hooray!

Jösses, vilka spel var "bättre" när halflife kom menar du då?
Spelet är för långt?, det var alldeles lagom, och varför klaga på det!?.
Finns väl mer att klaga på i dagens klimat, då är spelen allt som oftast för korta för att passa den mer köpstarka men degenerativa kulturen för "ordenliga" spel, mainstreamspelarna.

Min gissning är att du blivit en eller alltid varit en mainstreamgamer, och då kan halflife säkert tyckas för långt för du ska orka med hela biten, allt du har skrivit pekar på att du hellre spelar Quake 1 än Fallout 1-2 eller varför inte ta upp ett av de bättre spelen som gjorts när vi pratar om historia, Deus Ex.

För du har ju helt sonika missat en rejäl bit av historian om inte hela när du häver ur dig att "kommer några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon.", du har uppenbarligen inte förstått ett uns av den, vilket i sig får mig att tvivla på dig ännu mer ang detta.

Ologiskt upptrappning av svårighetsgraden förstår jag inte heller, snarare att svårigheten ökade respektive sänktes, precis som det ska vara, allt ska inte vara logiskt och lättrampat, och var det verkligen för svårt?.

Har du ens klarat av spelet?, att jämföra det med AI´n i Serious Sam (som kan vadå förövrigt?, springa rakt fram och vråla?) är ju bara löjligt, men ack... SS var ett riktigt snorkul lanspel ^^.
HL´s AI på den tiden när det kom ut var rätt grym ska du veta, Men trots allt, om du nu är född 90, så om du nu spelade HL när det var nytt så var du 8år, så ska väl inte kräva att du förstod varken spelet, historian eller hade vett att uppskatta den.

Nu när jag tänkte skriva om vapnen, de vapen som fanns passade detta spelets historia ypperligt, fullt logiska vapen för halflifevärlden, varför gnälla över dem, Doom, Q1-2-3 etc har sin arsenal som passar den spelstilen, den historian.
Du nämner än en gång ett typiskt "springa skjut" spel, misstänker du gillar sådana spel mer, passar kanske dig bättre.
Hade gråtit om jag fått se "quakevapen" i halflife!.

Bandesignen, hur i hela friden kan man klaga på den?, men låt gå, den är högst personlig, men du kan ju inte ha spelat igenom spelet om du tycker att allt såg likadant ut...och hur kan du då ha en åsikt om den?.
Men du kanske är en sådan som tycker ett minfält och en laboratoriemiljö är samma sak, då du egentligen bara spär på misstankarma om att du hellre spelar quakespel, i quake fyller nämligen bara väggar och golv ett syfte, resten om det nu hade funnits ett inventarie av till exempel möbler hade det scriptats bort för att få mer fps.

Här har du också den "oengagerande" storyn:
http://en.wikipedia.org/wiki/Half-Life_(video_game)
Kan helt enkelt inte förstå dina resonemang, du är helt enkelt inte byggd för spel som halflife.


signatur

Retro.

Medlem

Oj! Det var hårda ord....

Okej, varför jag håller Half-life som ett av de absolut bästa spelen som gjorts(kanske det bästa) beror på flera faktorer...

En stor anledning är stämningen som inget annat spel har överträffat. Jag pratar om den klaustrofobiska känslan att vara instängd långt nere i underjorden och veta att dels aliens kan finnas runt nästa hörn såväl som Mariens som är där för att mörklägga olyckan(döda dig). Det är blött, trångt, det ekar, man är långt under jorden och ska ta sig upp. Jag får rysningar bara att tänka på det scenariot.

Det är en aspekt. Grafiken krossade vid tidpunkten allt annat man tidigare sätt. Fysiken likaså. Men sånt är ändå bagateller då man ser till helheten, sånt kan aldrig lyfta ett spel till de riktigt höga höjderna. Det kan däremot som tidigare nämts "stämningen" samt en väl fungerande story. De bör givetvis gå hand i hand för att det ska bli lyckat. Och det var det Valve lyckades så bra med, som till stor del satte tonen för detta mästerverk.

Sen tycker jag att AIn än idag hör till de bästa. I varje fall till vissa avseénden. Jag blir rädd då det kommer mariens. Varför? jo för deras aggresivitet, här rullar de inte runt och håller på och töntar sig som i Golden eye och mer parten av FPS. Nej, här kastar de en granat och springer framåt pepprandes allt vad de har. Kanske inte helt realistiskt men väldigt väl fungerande som motstånd. Creepy. Dom är ju faktiskt där för att mörklägga.

Att du nämner bandesignen gör mig också förundrad. Det finns fåtal partier i spelet som inte är fantastiska, tex all konstig mekanik man hoppar omkring på i underjoden, utöver det är de riktigt varierade och välgjorda. Och framför allt i förhållande till handlingen.

Och angående vapnen så är det en smaksak. inte mycket att orda om, jag tycker de är kalasbra. väldigt skön rekyl och ljuden är ju av absolut toppklass.

Sen att vi inte spelar en mördarmaskin utan en ingengör gör att vi kan sätta oss in i storyn ännu mer...

Din kritik mot anslaget är förvisso subjektiv och borde kanske betraktas som sådan. Även om det är en milstolpe i spelhistorien...

För mig låter det som om du testade spelet för första gången 10 år efter release...

Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av JOnnegrym:

Grymt spel. Period. Och ni som tycker det är överskattat, jag vill veta varför :>

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

För att yttra ett kännt citat; "Där har du en hel bunt anledningar! Välj din favorit!"

Hooray!

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Sure. Storyn är otroligt oengagerande. det finns ingen morot att kämpa för, inget mål, inget intressant att följa.

Heh, jag trodde inte det gick att tycka så olika. Det är just det här som gör att jag älskar HL så mycket, det är just på den här punkten som det står alla andra spel jag spelat på fingrarna. Det har världens enklaste men solklart bästa morot; överlevnad. Det känns verkligen som att man bara kämpar för att ta sig levande ur komplexet och försöka hämta hjälp. Genom sitt nytänkande berättarsätt skapas en väldigt speciell känsla för karaktären Gordon som jag aldrig stött på någon motsvarighet till.

Skrivet av kebbe_90:

Spelet är för långt, man hinner tröttna långt innan halvtid i spelet, vilket inte är något som passar in i sammanhanget "världens bästa spel".

För långt? Spelet går utan problem att klara av på mindre än 10 timmar vid första genomspelningen, skulle det vara för långt? Jag förstår verkligen inte det här argumentet.

Skrivet av kebbe_90:

Spelet är enformigt, man springer in i en trång korridor, skjuter några långsamma aliens, såringer till nästa, skjuter lite till. Kul? Nej.

Fine, jag kan köpa att man tycker det. Men du skjuter dig själv i foten med tanke på det du skriver längre ner i ditt inlägg. Om HL är enformigt, vad är då inte Doom och Quake som har "extremt mycket roligare gameplay"? Jag tycker definitivt att HL bjuder på en bra mycket mer varierad spelupplevelse än båda de spelen. Problemlösning, ren action och "skräck" i en utmärkt symbios.

Skrivet av kebbe_90:

Ologisk upptrappning av svårighetsgraden. Spelet är precis hur lätt som helst sedan BAM! så försvinner all livtillgång whatsoever och man dör om och om igen. Fienderna byts även ut helt oförklarligt till några jävla marines som tydligen fått specifika order om att vara dumma och skjuta mot Gordon. Deras AI sträcker sig inte heller längre än att kunna jämföras med självmordsbombarna i Serious Sam.

Que? Aldrig upplevt detta. Om du dessutom hade brytt dig om att lyssna på vad forskarna man stöter på längs vägen säger så hade du fått förklaringen till att soldaterna dyker upp. Sedan tycker jag också att det bidrar till spelets trovärdighet att man inte får allting förklarat. Varför skulle Gordon som slåss mer eller mindre ensam där nere få veta att de soldater som de tror har skickats dit för att rädda dem visar sig vara fientliga? Det skulle vara helt ologiskt.

Skrivet av kebbe_90:

Vapnen i spelet är de tråkigaste någonsin. Någonsin! Doom, Quake, Quake II och Duke Nukem hade alla betydligt roligare, eller snarare mer intressanta, vapen och dessutom extremt mycket roligare gameplay. Grafik + Spelkänsla alternativt underhållningsvärde = Bra, Half Life hade endast grafik.

Kanske inte de mest fantasifulla vapnen i historien, men jag tycker helt klart att de är både välfungerande och (återigen) trovärdiga. Det är till stor del det som HL bygger på, trovärdighet.

Skrivet av kebbe_90:

Bandesignen var värdekass. Spelades de första nivåerna så krävdes egentligen ingen genomspelning, resten var nämligen likadana med olika kulisser.

Återigen, que? Låter som att du beskriver ett helt annat spel.

Skrivet av kebbe_90:

Tidernas i särklass tråkigaste anslag någonsin gjorde sitt för att suga ur precis allt intresse innan man/jag ens börjat spela skiten.

Krävs det explosioner och eldfighter direkt för att du ska fastna eller vad? Jag tycker anslaget är underbart. Kanske någon minut för långt, men det bygger upp förväntningar och en känsla för spelets skådeplats. Man känner sig verkligen som en nyanställd forskare påväg till jobbet. Interaktionen med medarbetarna fram till den lilla olyckan är också något som gör spelet speciellt, särskilt med 90-talets mått mätt.

I mina ögon är Half-Life den bästa single player-shootern som någonsin gjorts, och det beror på Valves noggrannhet, fantastiska känsla för berättande och öga för detaljer. Inte många av spelets konkreta delar står egentligen ut. Storyn är inte superoriginell, miljöerna har vi sett förut, fienderna är förvisso ganska varierade men inget speciellt. Men Half-Life är ett utmärkt exempel på en helhet som är så mycket mer än summan av dess delar.

Medlem

Half-Life är mer eller mindre världens bästa spel

Medlem

Jag finner det extremt underligt att spel som släppts efter HF1 som har varit roliga,,, kan man räkna på fingrarna.

Inaktiv

Det som behöver sägas om spelet har redan sagts av flera här förut. Fast kan fylla i att vilket som är världens bästa spel kan man orda om i oändlighet, men att Half-Life hör till en av de absolut bästa spelupplevelser jag haft (kanske till och med bästa näst efter Civ2) är ett faktum. Och det är ett faktum för många andra.
kebbe_90 aka "herr-tvärtom" och hans åsikter rinner numera av snabbt.

Medlem

We love you Gordon Freeman!! The true gaming hero! Corwbar power!

Detta var också en av de första spelen jag spelat i mitt liv vilket gör det till något ännu speciellare!
Kommer ihåg hur jag och en kompis nötte det lilla 10min demot säkert 50 gånger, och testade allt mellan himmel och jord AWSOME!

Medlem

Äsch, en sann gamer har ju såklart redan hl i sin ägo. Men trevligt för dom fåtal personer som inte spelat hl att det säljs så billigt.

Medlem
Skrivet av DeSStroyer:

Äsch, en sann gamer har ju såklart redan hl i sin ägo. Men trevligt för dom fåtal personer som inte spelat hl att det säljs så billigt.

Som äkta half-life fan har man såklart samtliga expansioner av ettan (hela två) i pappers-förpackning!

Medlem

Grattis Half-Life

EDIT: Måste tillägga att HL har utan tvekan de bästa modarna i historien.

Counter-Strike, Day of Defeat,Firearms,The Specialists,Natural Selection etc


signatur

<3

Skriv svar