Medlem

körde ladda ner demot asskul


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av swyzak:

Men jösses, verkar som Skate 1 är helt slut överallt. Ingen här som har en kopia att kränga iväg ?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77383

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77384

??

Medlem

Jag anser att Skate1 är ett av de absolut bästa spelen i historien.

Och efter att ha spelat demot ca 10 gånger är jag inte särskillt övertygad om att uppföljaren håller samma klass. Visst, den har säkert utvecklats tills release men ändå. Låt mig förklara.

Det jag gillade mest med skate var själva känslan som gjordes av fysiken och ljudet främst. Det kändes som riktig skate. Lagom tungt, brädan kändes hård(träet alltså) när man catchade den eller landade efter ett högt trick. Allt kändes väldigt trovärdet. Avsaknaden av den äckliga pubertala kultur som många försöker stoppa in i actionsportspel var riktigt skön. Bara ren skate-simulation.

Här känns det dock som om de går ifrån det konceptet lite. Försöker vara lite "cool" vilket lätt känns plumpt.

Det kanske är en vanesak men spelet går snabbare och det känns lättare. Lättare i två avseenden. Dels lättare som i mera förlåtande, tänker främst på landningen efter stor hopp och McTwist känns löjligt enkelt. Det vill jag tex sätta efter massa nötande. Sen känns det mesta också för lätt, viktmässigt alltså. För snabbt och enkelt. Sen har den grafiska biten ändrats, vilket såklart är en smaksak, men jag gillade det mer som det såg ut förut. Färgsättningen och så. Gillade cyanskiftningarna och överstrålningen i ettan.

Sen tycker jag det är väldigt trist att man inte kan göra casper-trick. Tänk va kul och va svårt att göra tex en kickflipp upp mot ett rail, vrida sig 45 grader och catcha bräda upp och ner, ned för railet, för att sen göra en halv flip av och catcha brädan rätt. krävande och roligt. Generellt tycker jag spelet är för enkelt också. Det roligaste med skate1 var då man lärde sig tricken tycker jag. Lite belöningskänsla som på riktigt.

Det jag främst har invändning mot är nog att det inte känns lika bra. Den där svårdefinerande känslan man alltid pratar om. Kanske har att göra med den nya separata fysiken för åkare och bräda(vilket iofs är välkommnande). Men hoppas att det blir lovley!

Vad tycker du?

Medlem

...fast det kommer nog bli jävligt bra ändå. efter lite mer spelande känns den enda större befogade kritiken att det inte är lika mjukt och smidigt som ettan. alla rörelser känns inte lika cleant sammanflätade. smooooth. sen är det ett demo också. skojskoj...

12
Skriv svar