Rekommenderade strategispel

Medlem
Medlem
Skrivet av Hammar:

då kan man likagärna spela Age Of Empires 3 =/

nja, settlers har en alldeles egen charm och stil som gör att de står på sina egna ben men visst, du har en poäng där


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

absolut, Settlers är ett av mina favorit spel inom denna kategorin, men det nya settlers är lite för mycket copycat för att jag ska kunna njuta av charmen... =/ Däremot testade jag Anno 1701 (eller vilkt årtal det är) och det var riktigt kul i en vecka. Kan tipsa om de om man är ute efter tillfällig underhållning

Medlem

Warlords Battlecry spelen, Age of Wonder. Riktigt trevliga spel.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:

Man borde straffskjutas om man skriver något annat än Starcraft + Broodwars,

StarCraft är överskattat.


signatur
Medlem

Homeworld 1&2 slår allt tycker jag, SC är ju kul... men gillar du rymd, så är HW ett klart köp :D, Medieval 2 är riktigt kul också. C&C generals är skitbra.

håller med killen över, SC är överskattat, men kul

Medlem

Close Combat 5 är sjukt skoj, speciellt med feta moddar till. Kan rekommendera Stalingrad-modden starkt.

http://www.closecombatseries.net/CCS/index.php

Medlem

Kanske Knights and Merchants ? riktigt roligt men väldigt segt.

Medlem

WarCraft 3 :The Frozen Throne den är ju as bra


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

WarCraft 3 :The Frozen Throne den är ju as bra

bästa spelet hittills. bästa sen dess är coh tycker jag allt

Medlem

Harvest: Massive Encounter
Slaget om Midgård 2
Slaget om Midgård 2: Häxkungenstid
Age of Empires -serien


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Command & Conquer Generals + Zero Hour
SunAge
Warcraft 3 + The Frozen Throne

Medlem

Red Alert 2 Yurs Revenge med modden Robot Storm måste man ha...

Medlem

Age of Empire 2 + Exp är ett måste !!!


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Company of heroes framförallt om du gillar krig / historia , bästa autentiska strategi spelet, har genom åren inte lirat så mycket strategi men förr i tin körde man såklart alla nostalgiska titlar som Age of Empires , Red Alert med mera.

Inaktiv

Company of Heroes är det bästa för tillfället om du ska ha ett nytt å snyggt spel. Om du känner för nått gammalt och oldschool ska du som zauii89 påstått pröva på Age of Empires spelen.
Nånstans mittemellan där hittar du Warcraft 3 som också är ett fint spel.


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Medlem

Company of Heroes är det bästa spelet men däremot inte för sin historiska korrekthet. Utan för sitt underbara gameplay. Spelmekaniken är väldigt unik då den förespråkar taktiskt reträtt, flankerande manövrar, doktrinval, kontringsspel och comebacks. Spelet kräver inte enorma mängder APM men en annan sorts micro är definitivt nödvändig för vinst.

Company of Heroes är spelet (bortsett från balansen) där den taktiskte går segrande ur striden.

Inaktiv

Hmmm.. jag testade CoH men jag tycker att WWII görs bäst i fps! Jag gillar mest medeltid och 1700-tal... SC är även en skojjig grejj, spelat hos en kompis dock bara!

Tips på bra medletids spel, förutom Medieval 2?


signatur

ammagawhd...

12
Skriv svar