Max Payne 3 bekräftat

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Fan, fail att inte Remedy gör spelet.
Max Payne måste dessutom spelas på dator, så det borde istället vara PC-exklusivt :S

Tro mig, jag kommer lira det på pc. MEN! Såvitt jag vet har aldrig Max Payne varit exklusivt till pc. Åtminstone inte tvåan.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av HYBRiS:

Fan, fail att inte Remedy gör spelet.
Max Payne måste dessutom spelas på dator, så det borde istället vara PC-exklusivt :S

Tro mig, jag kommer lira det på pc. MEN! Såvitt jag vet har aldrig Max Payne varit exklusivt till pc. Åtminstone inte tvåan.

inte ettan heller


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Sen har visst Rockstar gjort dåliga spel, precis som alla andra. Dåliga portningar, precis som alla andra. Men jag tror och hoppas att dom lägger ner liv och lem på det här. För dom har, precis som alla andra, gjort bra portningar och spel till både pc och konsoler.

Dont dare to fuck this up rockstar!

Inaktiv

Det var ju storyn som gjorde Max Payne-spelen. Jag kan motivera Max Payne 3 genom att säga att det kommer bli lika dåligt som filmen, som förövrigt var katastrof.

Sen att det inte kommer till PC suger också. Kontrollerna vafan?! Det är ju på PC det hör hemma. Jag köper inte många spel, laddar inte ner spel heller eftersom jag tycker att det är tråkigt att lira SP (Max Payne är det enda bra SP-spelet) men saker som är värda att köpa slår man till på. Detta är ett spel jag ändå skulle slå till på, visst försäger jag mig nu men vem vet det kanske blir bra.

Inaktiv

Jaaa! Äntligen en till uppföjlare:up:

Medlem

Det skulle vara intressant att veta varför det inte blev Remedy som fick uppdraget att göra trean. Max Payne väljer iallafall jag framför Alan Wake alla dagar i veckan.

Medlem

Första spelet var fan en helt ny religion för mig. Bullet-timefunktionen var så otroligt grym och storyn var långt utöver vad man sett innan det spelet. Det är få spel jag har spelat om samma banor om och om igen bara för att göra varje rörelse till perfektion.

Om jag fick välja en annan utvecklare än Remedy att göra ett nytt Max Payne så skulle Rockstar varit uppe i toppen av min lista. Bara hoppas de kan infria all förväntan som väldigt många har på detta spel.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Max Payne 3: The Lost and Damned

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Rockstar + PC portar = Bajs.

Sen bygger dom säkert 3an på filmen, demoner och annat tjafs som aldrig haft i Max Payne serien att göra. (om man ska tro det värsta )

Det var ju mentala demoner i filmen...

Skrivet av Geisenhausen:

Rockstar + PC portar = Bajs.

Sen bygger dom säkert 3an på filmen, demoner och annat tjafs som aldrig haft i Max Payne serien att göra. (om man ska tro det värsta )

Vadå då har du inte fattat någonting av filmen eller drogen valkyr från första spelet.

Det är inga demoner annat än hallucinationer av de som använder drogen. Helt okej att kritisera något men ta reda på fakta först.:down:


signatur
Medlem

När jag såg filmen andra gången tyckte jag faktiskt den var helt okej, köpte den till och med på dvd... Jag verkar dock vara en av få som tycket så:)

Ontopic; hoppas verkligen rockstar lägger ner sin själ i det här, ett max payne 3 har *grym* underhållningspotential...
Hoppas de får till "hårdheten" och känslan av noir från de tidigare spelen, ser fram mot mer kommentarer som när Payne är fastbunden vid en stol och resonerar som så att det smarta att göra är att reta upp killen med baseball-träet. Det. Är. Hårt.
Görs detta bra kan både Riddarfalken från malta och Till sista andetaget slänga sig i väggen;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Raging Ronin:

Problemet med halvdana uppföljare är att det varit bättre om de inte varit uppföljare. Deus Ex: IW var, som jag minns det, inget dåligt spel. Det tokbleknade bara i jämförelse med sin mästerliga föregångare. Å andra sidan hade inte sunkiga uppföljare sålt så bra utan sina namn, så... jaja.

Stämmer bra det. Deus Ex 2 var ett av det årets bästa spel, men eftersom de skalat bort så mycket av det folk gillade med ettan fick det ändå en herrans massa kritik. Deus Ex 3 ser inte heller ljust ut eftersom de tydligen vill göra det "accessible" = ännu mer avskalat.
Finns det verkligen så många människor som inte köper spel som ser svåra ut? Har de nån statistik över att X antal försökspersoner tyckte Deus Ex var så krångligt att de inte ville köpa det? Eller är allt bara baserat på tomma antaganden om att dagens spelare har IQ=amöba?

Skrivet av Erenthal:

Ständigt denna pessimism mot allt som inte är EXAKT som det gamla var, ständigt detta hat mot förändringar, och ständigt detta patologiska hat mot allt som heter konsol.

Fast konsolen är nog bara ett svepskäl. Innerst inne så är hatet egentligen rädsla. Rädsla för att en hobby som en gång var exklusiv och superinsulativ nu breddar marknaden och lockar in nya grupper med spelare. En cool gamer kan ju fan inte spela spel när det i samma affär säljs spel som är riktade mot KVINNOR?! Jösses.

Jag tror inte alls att folk är negativa till förändringar och nya koncept i sig. Det är bara det att 95% av alla förändringar i uppföljare de senaste åren har varit för att anpassa dem till en grottmänniskopublik. Det är inte att fler spelar spel som många (inkl mig själv) är besvikna över utan att den typen av spel vi tycker om är på väg att försvinna helt. Om detta beror på vad som hänt med spelköparnas snittintelligens när den "superinsulativa" spelargruppen breddades låter jag folk få dra egna slutsatser om.

För att gå on topic så är jag tveksam till att nån annan än Remedy klarar av att förvalta 3D Realms spelkoncept på ett bra sätt. Men man kan ju alltid hoppas. Nån gång skall väl någon klara av att göra ett multiplattformsspel som inte är helt förstört på dator, så vi får väl se.

Medlem

Oooh... max tillbaks igen.
Han är som jack bauer, hårda arbetsdagar.
Men det blir inget köp till ps3'an... skall man skjuta vill jag ha det på PC'n.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Fantastiska nyheter!!!! Bästa spelserien någonsin!

Inaktiv
Skrivet av Erenthal:

Ibland känns det fan som jag av misstag vandrat in på ett ålderdomshem istället för en spelsajt...

Kuf 1: "Spelen var bättre för!"
Kuf 2: "Konsol, vad är det för jävla påfund? När vi var små nöjde vi oss fan med våra PCs!"
Kuf 3: "Allt nytt är dåligt! Död åt framsteg!"

Det ironiska här är antagligen att till skillnad från kufarna på ålderdomshemmet så är kufarna här antagligen bra mycket yngre än vad man kan tro.

Ständigt denna pessimism mot allt som inte är EXAKT som det gamla var, ständigt detta hat mot förändringar, och ständigt detta patologiska hat mot allt som heter konsol.

Fast konsolen är nog bara ett svepskäl. Innerst inne så är hatet egentligen rädsla. Rädsla för att en hobby som en gång var exklusiv och superinsulativ nu breddar marknaden och lockar in nya grupper med spelare. En cool gamer kan ju fan inte spela spel när det i samma affär säljs spel som är riktade mot KVINNOR?! Jösses.

Nu har jag rantat nog. Max Payne 3 ser jag fram emot med försiktig optimism. Om det är skaparna av Bully så är de inte helt inkompetenta, då Bully är ett helt vansinnigt bra spel. Med dagens konsolkraft under deras fingrar så kan de arbeta fullt ut med bullet-time och förstörbara miljöer. Kan bli hur bra som helst med ett vettigt manus (vilket Rockstar också är jävligt bra på) och ända tills jag ser bevis på motsatsen så tänker jag inte racka ner på ett spel som vi inte vet mer om än premissen.

Nu handlar det ju sällan om att folk hatar konsoller bara för att. Det dom ofta hatar och är less på är att spel bara släpps på konsoller och många spel som kommer till PC är halvfärdiga portar som inte är i närheten så bra som ett spel utvecklat för PC egentligen är. Sen kan vi ta Bully som ett exempel på varför jag är pessimistisk till Max Payne 3, Bully må ha varit ett jävligt bra spel på PS2... men har du kollat in PC porten?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det skulle vara intressant att veta varför det inte blev Remedy som fick uppdraget att göra trean. Max Payne väljer iallafall jag framför Alan Wake alla dagar i veckan.

För dom satsar på Alan Wake. Det var väl sagt för länge sen att remedy hade inga som helst planer på att påbörja Max Payne 3 medans dom jobbade med Alan Wake.

Och kom igen nu, visst bully och GTA IV må ha varit värdelösa portar... Men det är dom enda jag kan komma på. Föregående portar till GTA-serien var det ju inga fel på.

Inaktiv

ettan och två va grymma så trea e ett säker köp!! längtar..


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
Medlem

På spelets hemsida syns bara logon konsolerna men i Rockstars eget pressmeddelande står följande:
"Rockstar Games is proud to announce that Max Payne 3 is currently in development and scheduled for a winter 2009 release on the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, PLAYSTATION®3 computer entertainment system and PC."

Observera de två sista orden.


signatur

Är ofta så tyst att man kan höra ett helt ton knappnålar falla.
Spelat spel sen Lode Runner var det nya heta...

Medlem

Eftersom inte finnarna står för kodandet denna gång så måste jag bara säga NEJ TACK, av solidaritet. Rockstar är INTE en av mina favoriter.

Medlem

*Håller tummarna*

Känslan efter Max Payne 2 var lyrisk.

123
Skriv svar