Ngmoco: iPhone lika bra som DS och PSP

Medlem
Skrivet av xXMarcusXx:
Skrivet av TruB:

Sant, men Iphonen har ändå relevanta funktioner som touchen inte fått, vilket betyder att har man pengarna och verkligen vill kunna göra allt så blir det en telefon med.

Vilka? Jag säger inte emot men jag vet bara att den har 3g-nät o mikrofon... eller har den något mer Touchen inte har?

gps, det var nån annan skillnad med imellan iphone1.0 och iphone 3g, det skilljer sig not från touchen med.

ex på kontroller
http://www.youtube.com/watch?v=V8_0Oz7KOso

Medlem

Såg just en annons på tunnelbanan för iphone. Den hade 16gb och 3G. Kostade 8800kr. DS lite = 1500kr PSP lite = 1500kr.

"Äger du en iPhone och tror du att formatet en dag har möjligheten att konkurrera med DS och PSP på lika villkor?"

Klart som fan att de som har en iPhone antagligen inte köper en ds/psp eftersom de kan spela på den, men folk som köper något för att spela på köper knappast en iPhone. Man kan få sex stycken ds för priset av en iPhone. Lika villkor? Frågar du någon på stureplan som har så mycket pengar att det inte spelar nån roll så visst men en normal människa tänker väl inte lägga 9 papp på en bärbar spelkonsol som har lika bra prestanda som en konsol för 1/6 av priset? Tänk er en PSP för 9000kr den skulle vara fan så mycket bättre på spel än en iPhone (inte bara grafikmässigt utan på alla andra möjliga tänkbara sätt). Menar inget illa mot iPhone, den är säkert jättebra men konkurrera mot psp/ds på spelfronten xD haha

Medlem

Bah. Humbug.
Äger hellre en psp än en I-telefon.

Medlem
Skrivet av skirmisher:

Såg just en annons på tunnelbanan för iphone. Den hade 16gb och 3G. Kostade 8800kr. DS lite = 1500kr PSP lite = 1500kr.

"Äger du en iPhone och tror du att formatet en dag har möjligheten att konkurrera med DS och PSP på lika villkor?"

Klart som fan att de som har en iPhone antagligen inte köper en ds/psp eftersom de kan spela på den, men folk som köper något för att spela på köper knappast en iPhone. Man kan få sex stycken ds för priset av en iPhone. Lika villkor? Frågar du någon på stureplan som har så mycket pengar att det inte spelar nån roll så visst men en normal människa tänker väl inte lägga 9 papp på en bärbar spelkonsol som har lika bra prestanda som en konsol för 1/6 av priset? Tänk er en PSP för 9000kr den skulle vara fan så mycket bättre på spel än en iPhone (inte bara grafikmässigt utan på alla andra möjliga tänkbara sätt). Menar inget illa mot iPhone, den är säkert jättebra men konkurrera mot psp/ds på spelfronten xD haha

klart,
men du får en touch för 2k som även då inkluderar att du kan surfa över wlan, massa program och en bra mp3 spelare i ett.

Skrivet av TruB:
Skrivet av Splinter Snake:

Knappar kommer alltid behövas för att man ska kunna få någon form av upplevelse.

sagt av en sann ovetare?

Klart man inte behöver knappar till allt, men majoriteten av spelandet jag har gjort, har jag kräkts på touch-kontroller. Visst kan det förgylla vissa spel, men på 99,99% är det viktigt att ha knappar.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av skirmisher:

Såg just en annons på tunnelbanan för iphone. Den hade 16gb och 3G. Kostade 8800kr. DS lite = 1500kr PSP lite = 1500kr.

Du (och många andra) glömmer iPod Touch, samma innehåll som en iPhone (minus telefon-funktionerna och gps:en), kostnad: ca 2100kr och uppåt (beroende på hur mycket minne man väljer att köpa den med).
Kör samma spel och program som en iPhone gör (utom sånt som kräver telefon och gps-funktionalitet då).

Edit: såg att en annan skrivit om samma sak medans jag skrev detta, fast det spelar inte så stor roll, iPod Touch kostar då absolut inte 8-9kkr, men kan ändå spela alla spel som iPhonen kan.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Jag postade en film på ngmoco's nya FPS-lir till iPhone på min blogg (se sig) som jag tycker ser mycket lovande ut. Känns väldigt q3 men det är ju en positiv sak.

Medlem
Skrivet av eGeneration:

Jag postade en film på ngmoco's nya FPS-lir till iPhone på min blogg (se sig) som jag tycker ser mycket lovande ut. Känns väldigt q3 men det är ju en positiv sak.

såg det, verkade vara lite buggigt, men värt att notera att alla spelen och programmen som visades var gjorda på 2 veckor.

Medlem
Citat:

Jag postade en film på ngmoco's nya FPS-lir till iPhone på min blogg (se sig) som jag tycker ser mycket lovande ut. Känns väldigt q3 men det är ju en positiv sak.

Det där läste jag om nånannanstans Är tydligen en portning av just Quake 3, vilket torde förklara likheterna! Kolla bara på FPS-mätaren uppe till höger.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

dyb
Medlem
Skrivet av skirmisher:

Såg just en annons på tunnelbanan för iphone. Den hade 16gb och 3G. Kostade 8800kr. DS lite = 1500kr PSP lite = 1500kr.

"Äger du en iPhone och tror du att formatet en dag har möjligheten att konkurrera med DS och PSP på lika villkor?"

Klart som fan att de som har en iPhone antagligen inte köper en ds/psp eftersom de kan spela på den, men folk som köper något för att spela på köper knappast en iPhone. Man kan få sex stycken ds för priset av en iPhone. Lika villkor? Frågar du någon på stureplan som har så mycket pengar att det inte spelar nån roll så visst men en normal människa tänker väl inte lägga 9 papp på en bärbar spelkonsol som har lika bra prestanda som en konsol för 1/6 av priset? Tänk er en PSP för 9000kr den skulle vara fan så mycket bättre på spel än en iPhone (inte bara grafikmässigt utan på alla andra möjliga tänkbara sätt). Menar inget illa mot iPhone, den är säkert jättebra men konkurrera mot psp/ds på spelfronten xD haha

9lök för en iphone 3g ?! Vilken idiot man e om man då köper den, eftersom en helt ny iphone kostar under 6tusen hos telia.

Och sen kan man få en iPhone 2G för 2000kr anyway

Medlem

De är så söta Mactalibanerna (eller appletalibaner om man så önskar), de vill så gärna in i det sista att dom tror på sin egna fantasier.

Medlem

Undrar om Ipod Tuch e lika bra prestandamessigt...
för jag har en nice 1gen Ipod tuch. o den e fett nice.

Medlem
Skrivet av ZerOne:

De är så söta Mactalibanerna (eller appletalibaner om man så önskar), de vill så gärna in i det sista att dom tror på sin egna fantasier.

du kan snacka hur mycket du vill, men så länge du inte har nåt att komma med så kommer folk behandla dig därefter.

12
Skriv svar