Battlefield 1943 släpps i juni

Medlem
Skrivet av Kuci:

Helvete, Dice dog sen BF:V.

Nja, BF2 var fan helt okey, sen dog det.

Medlem

så jävla komiskt att ni klagar på buggar på DICEs spel. Och när de väl ska fixa så det inte blir alltför många så säger ni att de sviker er då de släpper en mindre buggfri version lite senare..

Medlem

håller med helt och hållet ...dice ...på väg ner .....1942 FANTASTISKT SPEL ....sen kom alla ad-ons till 1942 helt ok....sen BF:vietnam ...mycket bra ....BF 2 är helt OK (har dem alla)....men roligast var helt klart 1942 .....

Näe vill ma spela fps i krigs spel ..så är det COD:4 som gäller av någon anledning så har jag inte fastnat för cod:5

Medlem

Is is a must buy game...or mini game....

Medlem

Pc-spelare köper BF1942 - I mängder!
Försäljningssuccén får EA att ge Dice större budget för uppföljaren.
Pc-spelare köper BF:V - I mängder!
EA gör en storsatsning på Battlefield 2.
Pc-spelare köper BF2 - I mängder!
..
Några år går
..
Dice överger PC-plattformen.

Jag gillar inte Dice, längre.

Medlem

Göttmos


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Tacka piratkopierarna som faktiskt dödat hela PC marknaden
Kuci, kör Bad Company, oh nej de kom ju inte till PC haha, de e iaf inge buggit o grymt bra!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Helvete, Dice dog sen BF:V.

Nej nej, dom arbetar fortfarande. Ingen har dött.


signatur

bäst

Inaktiv
Skrivet av the_man_swe_90:

Det här har hänt är för alla pirat jävlar, när ska ni fatta det ?

Det har hänt för att spelutvecklarna gör för mycket skit spel.
kolla bara på Blizzard dom lever bara på Pc. Valve lever också mest på Pc. Det handlar om att göra BRA spel så köper folk Pc spel.
Själv fattar jag inte varför Dice gör så här? Battlefield serien måste ju ha sålt grymt bra på Pc. Dock saknar dom servicen som Blizzard och Valve har!

Medlem

Jaha ska de göra en sån där portning sen till PC


signatur

AYY LMAO

Inaktiv

Oh fy fasen vad det såg trevligt ut! Är det såhär det känns att vara kär

Medlem

jag antar att man behöver LIVE för att spela på 360, eller?


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

De kunde ju åtminstone skriva VARFÖR de försenar PC-Versionen.
Nu känner man sig som trogen kund sviken istället.

Medlem

Ser fram emot det här spelet, men tycker det ser väldigt tecknat ut. Får obehagliga associationer till Heroes...

Att vänta på spel som PC-ägare är ju inget nytt, så där bryr jag mig inte så mycket. Men det får gärna bli ett bra spel som inte är alltför konsoll-nerfat med "tryck A för att leva eller B för att dö".

Medlem

Synd att det inte släpps till pc på direkten. Men det är värt att vänta på.

Medlem

Ett givet köp till X-lådan


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

Nooooooooooo! Jag vill ha det till PC nu, snälla #Dice!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Det här ska bli skoj! Har aldrig haft det så roligt med ett spel som med BF 1942 och då i synnerhet moden ForgottenHope. Att det tar längre tid för att PC version anländer beror på att det ska vidarutvecklas för att passa just PC. Det kommer att finnas större möjligheter för utvecklarna på PC-versionen. Kan också tänka mig att det kommer expansioner. Normandie (D-day), Nordafrika och östfronten.
Bra jobbat Dice!!

Inaktiv

Ser det inte väldigt cartoony ut?

Medlem

Synd att det kommer senare på pc - men inget att gråta över. Den som väntar på något gott
Ska definitivt köpa detta då bf1942 är den bästa i serien (ww2ftw!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Krozz:
Skrivet av the_man_swe_90:

Det här har hänt är för alla pirat jävlar, när ska ni fatta det ?

Det har hänt för att spelutvecklarna gör för mycket skit spel.
kolla bara på Blizzard dom lever bara på Pc. Valve lever också mest på Pc. Det handlar om att göra BRA spel så köper folk Pc spel.
Själv fattar jag inte varför Dice gör så här? Battlefield serien måste ju ha sålt grymt bra på Pc. Dock saknar dom servicen som Blizzard och Valve har!

Svar nej, för att folk gör skitspel?
Sedan när är BF , OFP etc etc you name it skitspel?

Valve släppte orangebox HL2 etc till konsol också så "don't get your hopes up"

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Tacka piratkopierarna som faktiskt dödat hela PC marknaden
Kuci, kör Bad Company, oh nej de kom ju inte till PC haha, de e iaf inge buggit o grymt bra!

Är det så mycket svårare att tanka hem ett spel till en xbox da ???


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Whip:
Skrivet av qayotee:

Varför i hela helvete släpps det i september för PC? Dice, vad händer?!

Vild gissning: Frostbite motorn funkar redan med konsolerna, så för konsolerna är 1943 bara en mod. Frostbite och PC däremot är något nytt som behöver lite mer resurser för att få det att funka som det ska. Det är väl under 10 pers som jobbar med 1943 om jag kommer ihåg rätt.

Tror också helt klart på att detta är en av anledningarna till att PC-versionen släpps senare. Vill minnas det rätt ofta klagas på kassa konsolportningar så i så fall är det väl bättre att man lägger mer tid på PC-versionen.
Att det sen också dröjer 2-3 månader efter konsolversionerna till PC-versionen kan ju också bero på att det är sommar, DICE har väl också personal som behöver ladda batterierna. Och vem sitter förresten inne under sommaren och gejmar.

Det är inte så värst länge sedan spelet utannonserades knappt 3 månader sedan och första release är i juni, mindre än ett halvår efter någon utanför DICE/EA ens visste om spelet. Personligen så tycker jag det är otroligt snabbt för att vara spelbranschen.

KoP
Medlem

Underbart! Detta ska köpas och avnjutas på 360'n för gamla tiders skull. Sen alla som bara klagar på att det är begränsat till 24 spelare osv., dra nåt gammalt över er.

Medlem

Kan bli skoj som en liten flashback på konsoll.
Tror inte det blir nått köp till pc


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Q: Why are we releasing the PC version of Battlefield 1943 in September?

A: The PC is built around the core game and that development process takes a bit longer. We want to ensure a true PC experience and that includes additional features support and gameplay that are not utilized for the console. – Gordon Van Dyke, BF1943 Producer

Från EA´s Nyhetsbrev

Medlem

Fyfan vad alla är skeptiska.

Citat:

Någon som kommer med en vettig anledning.

Det är ju inte direkt så att Dice medvetet håller tillbaka PC-versionen, utan den behöver antagligen mer arbete. Eller PC-folket kanske skulle bli nöjda om man skjuter upp allting?

Min åsikt:
Trailern var suverän. Lite besviken att spelet släpps i september till PC.

Min gissning:
Dice är smarta - de vet att pc-spelarna med ett Xbox eller PS3 i hemmet kommer att bli så sugna att det införskaffas en konsolversion av spelet. Summasummarum, 2 spel köpta från en individ. Jag är en av dessa suckers...:)

Medlem
Citat:

Dear PC Gamer(s),

I know you might feel disappointed about the PC release being in September rather than June, but you should be very happy to know this is to give us the proper development time to create a proper PC version of Battlefield 1943 and not a console port. To the contrary of some less informed fans out there this is in no means an intentional ploy to punish our PC fans. And is in fact quite the opposite, we want to make the best damn PC version we can for our PC fans!

Not to bore your eyes out with endless text about the how's and do's I will say to make this a proper PC version we need a completed core game to develop over and remember we already released Battlefield Bad Company with the Frostbite Engine on the consoles, so this will be first PC game ever released using Frostbite! PCs are an open platform requiring additional features, support, technical consideration, and can't just be thrown out there using copy/paste. We have thought very carefully about this decision and in the long run felt it was the right choice even though we knew we'd catch some flak for it, but we feel once you play the first Frostbite PC game ever from DICE you'll see why we put this extra time and care in on the development making all right again in the universe. I hope this helps clear things up better and answers your concern(s).

Sincerely,

Gordon Van Dyke
Battlefield 1943 Producer

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-1943/546241-me...

Medlem
Skrivet av lasershock:
Citat:

Dear PC Gamer(s),

I know you might feel disappointed about the PC release being in September rather than June, but you should be very happy to know this is to give us the proper development time to create a proper PC version of Battlefield 1943 and not a console port. To the contrary of some less informed fans out there this is in no means an intentional ploy to punish our PC fans. And is in fact quite the opposite, we want to make the best damn PC version we can for our PC fans!

...

Sincerely,

Gordon Van Dyke
Battlefield 1943 Producer

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-1943/546241-me...

Medlem

@lasershock: Nej, de ljuger - det är bara för alla piratjävlar!

Jag förstår inte riktigt debatten. De flesta populära spel idag är multiplatform dvs. PC och XBOX360 och/eller PS3(vissa fall Wii). Så därför menar PC-spelarna att alla spel har blivit betydligt enklare pga konsoller? Mainstream vill ju kunna klara av ett spel och sen så kan vissa spel vara mer eller mindre framkomliga på de allra svåraste svårighetsgraderna. För multiplayer delen så undrar jag hur det kan bli enklare för alla(makear ingen sense)?

Sen ärligt talat, hur roligt var det att köra 32 vs 32 i BF1942 när det ändå räckte med att döda 1-2 personer för att ta över en flagga då alla stod och campade på flygplatsen?

Nästa jag inte riktigt förstår är hur PC:n skulle straffas(redan innan lasershocks inlägg hade jag svårt för det), om det nu vore för alla piratjävlar. Varför skulle de över huvud taget lägga ner resurser på att göra en PC-version?

För övrigt så tycker jag att pirateriet har gett en sund utveckling där utvecklarna försökt tjäna mina pengar på riktigt. För om ni tänker tillbaka så inser ni att de spel man kommer ihåg är de som var jävligt bra(eller hysteriskt dåliga).
Det som är osunt är att vissa företag väljer att lägga ner mångsiffriga belopp på att kopieringsskydda(kopieringsskydd som ändå bryts) sin produkt istället för att lägga ner samma belopp på att se till att det blir the most kickass game ever.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

123
Skriv svar