Kina förbjuder guldfarmande

Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Exxo:

Varför man slänger bort pengar på "virtuell valuta" förstår jag inte... än mindre de idioter som köper onlinekonton för flera tusen. O.o

Att farma en vecka i wow vs att jobba över en timma på jobbet. Vad väljer man när man e less på att farma och bara vill spela spelet.

Man väljer ett annat spel för när man fuskar så påverkar man andra spelare negativt.

Spelet förändras och det gör även personers tidsbehov. Vi blev en hardcore guild som raidade 4-5ggr per vecka och utöver det så skulle vi ha tid till att farma pots å grejs vilket behövdes och var ett krav på den tiden. Vi hade hållt ihop i över ett år. Pots var inte lika extremt innan Naxx 40.

Måånga i guilden köpte guld till pots pga det. Har svårt att se det som fusk och har svårt att se att alla ska välja ett annat spel. De flesta i topguilder har köpt guld för att ens kunna hålla sig i nivå. Vi drog dock ibland in randoms som fick köpa gear i vissa raider och det gav ju pots åt någon raid iaf.
Jag har dock slutat sedan några år tillbaka pga tidsbrist.

Men bort med äckliga goldfarmers nu och i framtiden, ja tack!

Tack vare folk som dig och ditt tankesätt jag lämnade WoW för x antal år sedan. Tack för att du påmnner mig om det


signatur
Medlem

Kina kan göra nånting bra tydligen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ur rent spel perspektiv så är denna nyhet super bra.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Exxo:

Varför man slänger bort pengar på "virtuell valuta" förstår jag inte... än mindre de idioter som köper onlinekonton för flera tusen. O.o

Att farma en vecka i wow vs att jobba över en timma på jobbet. Vad väljer man när man e less på att farma och bara vill spela spelet.

Också en sak som jag inte förstår mig på... hur folk orkar sitta o "farma". xD Under den tiden jag spelade WoW så SPELADE jag. Jag slösade aldrig tid på ren farmning.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av Exxo:

Varför man slänger bort pengar på "virtuell valuta" förstår jag inte... än mindre de idioter som köper onlinekonton för flera tusen. O.o

Att farma en vecka i wow vs att jobba över en timma på jobbet. Vad väljer man när man e less på att farma och bara vill spela spelet.

Också en sak som jag inte förstår mig på... hur folk orkar sitta o "farma". xD Under den tiden jag spelade WoW så SPELADE jag. Jag slösade aldrig tid på ren farmning.

Att farma är för min del ett tidsfördriv när det inte händer något speciellt. Dock så var det som tidigare nämnt i tråden väldigt inriktat på grind under vanilla wow. (Kan bara tala för just wow, eftersom det är det enda MMO jag spelar för tillfället) Dock betyder det inte att grindadet är slut för det, man behöver konstant guld. Jag spelar casual och för att då kunna mäta sig med andra spelare så kanske man istället måste köpa sitt stuff av andra istället för att köra dom allra nyaste och svåraste raiderna.

Dock har jag aldrig köpt guld utan har istället grindat i mitt anletes svett för att kunna åstakomma det, så jag lär inte sakna kineserna Mer farming åt mig


signatur

Submission is for the weak

Medlem

EPIC WIN!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

yes! ner med alla farmare.
och ni som köper guld. SKÄMS.
själva grejen är ju att dom som spelar tok-mycket SKA ha en fördel imot folk som inte spelar lika mycket.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Fan jag som tänkte flytta till kina och ha det som mitt framtida yrke =(


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Varför detta förbud? Guldfarmning skapar jobbtillfälle och det är jag helt okey med.

Medlem

segt för alla som förlorar jobb


signatur

ROW, ROW, Fight the Power!

Medlem

Artikeln är tydligen feltolkad. Vad det handlar om är att du inte längre ska kunna köpa riktiga varor för virtuella pengar. Du kan fortfarande köpa virtuella varor för riktiga pengar.
Anledningen till förbudet är för att det var ett stort problem med pengatvätt.

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:

Otroligt korkat beslut, men jaja, det är ju Kina det handlar om, dem som är guldfarmare är just guldfarmare FÖR att det inte finns några andra jobb, om dem ska försöka verka seriösa så får dem ju ta och fixa alternativ till dem.

Isåfall borde slavhandel aldrig ha förbjudits eftersom de som jobbade på slavskeppen behövde sina jobb? Alternativt att i stort sett all kriminalitet som fattiga sysslar med borde legaliseras eftersom de gör det i brist på jobb.

alk
Medlem

Den här nyheten har jag väntat på enda sedan jag började spela FFXI år 2003. Äntligen!

Medlem

Saxit har rätt. Originalartikeln är feltolkad.
Det kommer fortfarande att vara ok att sälja onlinevaluta för 'riktiga' pengar, men inte att byta onlinevaluta mot 'riktiga' varor.

Medlem

äntligen gör de något åt problemet.

12
Skriv svar