Priest eller Warlock, vad skulle ni tagit?

Inaktiv
Priest eller Warlock, vad skulle ni tagit?

Lite sugen på att börja spela World of warcraft igen och då har jag eventuellt planer att börja spela på en klass jag aldrig spelat förut.

Då har mitt val kommit till Priest eller Warlock.
Sugen på att göra skada men att heala är också kul.

Så vad skulle ni tagit och varför?

Testpilot

Fördelen med präst är att du kan ju byta mellan DPS eller healing medan du som Warlock är låst till endast DPS.

Vill du heala så med en präst så får du alltid en spot i raider/5 manna medan det inte är så självklart som Lock.

Fördelen är ju att som DPS så vilar de inte lika tungt ansvar på ditt spelande , slackar du som healer ja då dör alla , slöar man som DPS så tar det bara längre tid (Med reservation för enrage timers på bossar såklart)

Medlem

Priest så klart, healing och dps......

Inaktiv

Warlock.
Kul i PvE och PvP, min main är lock, har aldrig direkt tröttnat på den.

Har inte spelat priest längre än 60+ men tröttna för den var tråkig :/

Medlem

Warlocks suger kraftigt om de inte springer runt i t8+ utstyrsel typ.
Rolla något användbart istället

Inaktiv
Skrivet av Spiff:

Warlocks suger kraftigt om de inte springer runt i t8+ utstyrsel typ.
Rolla något användbart istället

U maek so much senze

Medlem
Skrivet av Spiff:

Warlocks suger kraftigt om de inte springer runt i t8+ utstyrsel typ.
Rolla något användbart istället

Ja, för T8 är ju jävligt svårt att få tag i dagsläget.

Inaktiv

Priest hade jag rollat, dual specc -> du kommer med i alla pugs.

Medlem

Präst är min fjärde alt, och jag kan säga som så att i 4-set 10-man (232-set) ligger man lågt.
Gillar du dps classer så ta lock, de är ändå en av de "få" pure dps classer i raids, Blir lättare med raids än melee.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Frågan är snarare vad vill man göra. Vill man enbart dps:a är det ju locken, ganska skoj att köra lock. Vill man ibland heala lite så är det ju präst som gäller. Shadow präst är ganska skoj det med, men inte alls lika skoj som warlock enligt mitt tycke.

Medlem

Jag har börjat levla upp en paladin som min 4:de kataktär och den är kul eftersom den kan funka både som tank och healer. Paladin är den mest flexibla karaktären hittills tycker jag.

Warlock har jag också och tycker den är rolig den med. Det är roligt att man kan kommendera sin minion (eller vad det nu kallas) och anväda wand eller andra spells lite mer från distans.

Startade prästen (en tjej) mest på skoj och för att testa hur det funkade. Levlade upp snabbt och ville sedan inte ta bort den. Krävande och tuffa tag när man kallas in till olika grupper för att fungera som healer. Man känner att man har mera krav på sig då gäller det att verkligen vara skärpt och fokuserad på uppgiften.

Roligast är nog Warlock av dessa tre jag nämnt. Fast min dvärg hunter är nog lika rolig, men det var ju warlock eller healer tråden handlade om, så dvärgen hör ju inte ihop med tråden riktigt.

Medlem
Skrivet av swedson:

Jag har börjat levla upp en paladin som min 4:de kataktär och den är kul eftersom den kan funka både som tank och healer. Paladin är den mest flexibla karaktären hittills tycker jag.

Om du gillar flexibla klasser ska du definitivt köra druid! Jag kör feral druid och tankar som en gud, gör pewpew dps och kan även heala om det så behövs!

Annars dwarf priest :heart:


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Vad gäller själva levlandet är mitt val solklart lock. Massor med spells, och du kan själv välja hur svårt eller lätt du vill göra det för dig själv beroende på hur många mobs du vill ta per gång. Det kanske inte är så längre dock eftersom min högsta lock fortfarande står och stampar på 70 så har inte koll på nyare talent trees. (eftersom jag tycker healing är för jämrans sköj och har begränsad med speltid.)

Tror aldrig jag hade en tråkig stund med min lille lock (mja... förtränger säkert det tråkiga )
Har för övrigt 6 warlock alts utspridda lite här och där, övriga klasser bara 1. Tur man är så fokuserad...

1
Skriv svar