Medlem
Skrivet av Ladestam:

Grattis dude!

Jag och peppe testa och spela tillsammans idag... Fan omöjligt.
Oddsen för att han skall se just mitt märke på marken finns inte.

Skulle funnits invite funktion.

Lägg inviten tidigt på banan, där brukar inte finnas speciellt många invites där. Måste försöka vara med någon gång, har aldrig spelat med någon. Bara mot.

Inaktiv

snabb fråga(?),
gav en gammal demon soul till surgubben Ed, men fick inget för det.
han frågade om han fick den, jag tryckte Yes, and that was it.

vågar inte ge honom mina andra souls nu!..

----
lvl61 nu oxå..
springer runt med black/assassin armor och en cresent falchion +1 lol

har blivit invaderad 3-4 gånger, inte tagit någon skada alls av dessa bjässar som invaderar, men hackat ner dom istället..
lvl61 med lätt armor och skitvapen är tydligen en gömd imba build

håller med ovan, lägga invite på en förbestämd plats bara

Medlem

Efter att Ed tagit Flamelurkers själ så dyker alla möjliga upgrades upp i hans butik. Han kommer inte sno någonting mer utan att du vet om det.

Inaktiv

tog med mig alla mina souls från massa demoner till Ed, men han ville inte ha dom

så jag åt upp dom och slösade allt på styrka

läste senare att det bara är flamelurker och spindeln man måste ta till honom.. (har ingen Buy knapp hoss honom så ändå)

aja,
game on! xD

Medlem
Skrivet av F3D:

tog med mig alla mina souls från massa demoner till Ed, men han ville inte ha dom

så jag åt upp dom och slösade allt på styrka

läste senare att det bara är flamelurker och spindeln man måste ta till honom.. (har ingen Buy knapp hoss honom så ändå)

aja,
game on! xD

Det är ju en variant, en annan är ju att man låter honom skapa något av de speciella vapen som han kan fixa efter det att man gett honom Flamelurker-själen. För att se vilka vapen han kan göra av vilka själar, samt vad det kräver bör man först kolla lite på demon's souls-wikin.

Inaktiv

EXEMPEL!

Ge honom Broken Sword + Pureblood demon soul, så får du svärdet, Blueblood sword. Straight Sword som är mkt bra. Men du behöver 18 i str, dex, magic och faith för att använda.

Medlem

Jaaa! Klarat spelet! Fy i ******* vad det va svårt!

Spelade utan någon magi över huvud taget och använde inte heller pilbåge, allt klarat efter ca 200h gameplay

Trodde inte det kunde bli svårare men jag hade fel.
New game+
Here i come!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

värt att skriva så där. jag får typ ångest. jag vill spela det, och varva det. men jag har fan inte orken. har inte tiden heller typ.
ne, på lovet som kommer för mig så måste jag fan ta tag i det. har man betalat för det måste det ju varvas också.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Jaaa! Klarat spelet! Fy i ******* vad det va svårt!

Spelade utan någon magi över huvud taget och använde inte heller pilbåge, allt klarat efter ca 200h gameplay

Trodde inte det kunde bli svårare men jag hade fel.
New game+
Here i come!

Fan 200h? Hur fan orka du? :$

Har för mig att du skrev tidigare att du klara det på 30h lätt....?

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Jaaa! Klarat spelet! Fy i ******* vad det va svårt!

Spelade utan någon magi över huvud taget och använde inte heller pilbåge, allt klarat efter ca 200h gameplay

Trodde inte det kunde bli svårare men jag hade fel.
New game+
Here i come!

Ursäkta mitt uttryck, men vad fan har du gjort i 200h?!
Jag klarade det på 75h och då tycker jag att jag tog väldigt god tid på mig Du måste vara hög lvl nu antar jag .

Medlem

Elgiganten har visst fått in spelet, ska göra en beställning nu

Medlem

Du kan få köpa det av mig...

Medlem

Fan vilket sugigt spel. Körde det första gången idag.
Valde en bana med en borg, fick ingen information alls vad jag skulle göra där så jag började nöta från våning till våning.
BANG! Dör av en rullande sten.
Börjar om ända från början av banan!! ("WTF!??" är min reaktion),
måste nöta mig igenom varenda jäkla monster igen. Hittar plattsen jag dog på och får tillbaks mina souls, tar mig vidare.
Dör igen. Börjar om från början igen. "Va i h.."

Detta upprepades ett fyrtal gånger, sen fick jag rage och stängde av spelet.
Varför finns det ingen sparfunktion? Checkpoints?
Snacka om att bli straffad för att vilja spela spelet,, inte ens Ninja Gaiden var såhär hårt *puuh*

Hittade ett ställe med ett par drakar, men på grund av straffsystemet om man råkar dö så kommer jag aldrig att försöka utforska det området eller försöka döda dem

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Fan vilket sugigt spel. Körde det första gången idag.
Valde en bana med en borg, fick ingen information alls vad jag skulle göra där så jag började nöta från våning till våning.
BANG! Dör av en rullande sten.
Börjar om ända från början av banan!! ("WTF!??" är min reaktion),
måste nöta mig igenom varenda jäkla monster igen. Hittar plattsen jag dog på och får tillbaks mina souls, tar mig vidare.
Dör igen. Börjar om från början igen. "Va i h.."

Detta upprepades ett fyrtal gånger, sen fick jag rage och stängde av spelet.
Varför finns det ingen sparfunktion? Checkpoints?
Snacka om att bli straffad för att vilja spela spelet,, inte ens Ninja Gaiden var såhär hårt *puuh*

Hittade ett ställe med ett par drakar, men på grund av straffsystemet om man råkar dö så kommer jag aldrig att försöka utforska det området eller försöka döda dem

Hehe det är bara att kämpa på! När man väl lär sig hur man slås så är varenda fiende så tillfredställande att döda. När du väl tar ner den där stora bossen man har dött x antal gånger så känns belöningen ännu större. Lycka till !

Medlem

men det är ju liksom bara två olika attacker.. R1 eller R2

Medlem

olika vapen har olika attacker, och du kan hålla vapnet med en hand eller med två, dessutom finns det ranged, och magi. så att säga att det bara finns två attacker är en ren lögn

Medlem

japp precis som zlampan säger så finns det en del attacker men det som räknas är hur du dödar dem. Alla fiender slås ut på olika sätt, har du bara hittat en svaghet på fienden så blir dem väldigt enkla att döda och försvara sig mot.

Medlem

Meh detta e ju omöjligt... Måste vara kass på tv spel eller nått men ett svårare spel går ju fan inte att göra.

Det går bara inte!
Har ju 4 olika gubbar som är fast på samma ställe... alla med olika brister i sina stats.

Någon som har klarat skiten och kan ge en lite tips?
Har ca 60 timmar gameplay så försök och tipsa mycket, jag borde förstå det mesta.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ladestam, du skrev ju tidigare att du hade klarat spelet?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ladestam, du skrev ju tidigare att du hade klarat spelet?

Har sov säkert djupt och drömde om spelet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ladestam, du skrev ju tidigare att du hade klarat spelet?

Ja men endast med en karaktär, men de var lite fusk med alla magier. Man förlorade ju den hardcore taktiska rpg kännslan med svärd.

Så nu försöker jag klara det med svärd och sköld/spjut och sköld/bara svärd, men detta är inte enkelt då de flesta bossarna besegras lättast med magi/ranged vapen.

Därför behöver jag lite tips... annat än att maxa mana och magic damage.

Försöker hitta nån balans för att klara mig som melle men tillslut blir det alltid att man slår för löst eller dör för lätt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Spectral:

Ladestam, du skrev ju tidigare att du hade klarat spelet?

Ja men endast med en karaktär, men de var lite fusk med alla magier. Man förlorade ju den hardcore taktiska rpg kännslan med svärd.

Så nu försöker jag klara det med svärd och sköld/spjut och sköld/bara svärd, men detta är inte enkelt då de flesta bossarna besegras lättast med magi/ranged vapen.

Därför behöver jag lite tips... annat än att maxa mana och magic damage.

Försöker hitta nån balans för att klara mig som melle men tillslut blir det alltid att man slår för löst eller dör för lätt.

Massiv bump, men du skrev i tidigare inlägg att du inte använda några magier alls. Bestämma sig?

Medlem
Skrivet av putteman:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Spectral:

Ladestam, du skrev ju tidigare att du hade klarat spelet?

Ja men endast med en karaktär, men de var lite fusk med alla magier. Man förlorade ju den hardcore taktiska rpg kännslan med svärd.

Så nu försöker jag klara det med svärd och sköld/spjut och sköld/bara svärd, men detta är inte enkelt då de flesta bossarna besegras lättast med magi/ranged vapen.

Därför behöver jag lite tips... annat än att maxa mana och magic damage.

Försöker hitta nån balans för att klara mig som melle men tillslut blir det alltid att man slår för löst eller dör för lätt.

Massiv bump, men du skrev i tidigare inlägg att du inte använda några magier alls. Bestämma sig?

Bump of doom!

Spelet är redan varvat men tackar ändå!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Bumpade eftersom jag spelar spelet själv just nu! Fortfarande på 1-1 dock, haha. Men nära bossen tror jag. Öppnade precis grinden där han är iaf.

Medlem
Skrivet av putteman:

Bumpade eftersom jag spelar spelet själv just nu! Fortfarande på 1-1 dock, haha. Men nära bossen tror jag. Öppnade precis grinden där han är iaf.

Ska också ta tag i igen snart. Kom bara till första bossen sist och blev frustrerad. Har ett par andra spel jag ska ta mig igenom först bara.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det är väldigt bra spel, vet jag köpte det för 150 kronor för något år sedan, så jävla prisvärt att det inte går o beskriva med ord. Hoppas ni gillar det och inte ger upp!

tips är att om ni har väldigt svårt, gör en karaktär som är Noble tror jag dom heter, caster, underlättar nått enormt sen när man fått lite levels kan man gå loss på nån annan spelstil om man vill


signatur
Skriv svar