Civila dödsoffer i Modern Warfare 2?

Medlem
Skrivet av Soulless:

är nog gjort just för att skapa förakt emot handlingens badguys...
kommer säkert att ge en smått äcklande känsla att spela igenom det kapitlet, vilket är bra. spel som berör är de bästa!

Bra poäng, och håller definitivt med. Spel som inte vågar ta i kommer heller aldrig att skapa minnesvärda intryck eller verkligen dra in spelaren i spelet.

Spelaren kommer ju aldrig känna något om han eller hon inte blir provocerad till det (i både bra och dålig bemärkelse), utan kommer bara vara en rutinskjutande passagerare.

Inaktiv

hmm, tror jag missade nyheten om att GTA IV hade civila dödsoffer. Skam att jag missade en så skandalös feature! Trodde jag skulle kunna hitta något sånt här!

Nu är GTA redan ute och jag kan inte stoppa det från att besudla våra ungdomar. Hade den haft en egen poll som denna nyheten, så hade det verkligen gått att stoppa spelet innan dem gick till kyrkan på morgonen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Haha, det hade snarare varit "Skandalen i Modern Warfare 2" eller "Modern Warfare 2 uppmanar till terrorism" eller "Modern Warfare 2 lär dig mörda" eller "Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.


signatur
Medlem

Hur många verkliga dödsoffer går det på en virtuell datormodell av en människa som skjuts ihjäl, kan man ju fråga sig. Helt ofattbart att såna här icke-frågor överhuvudtaget väcker någon upprördhet, de människor som känner sig upprörda kanske borde få en gratis flygresa till Bagdad och se vad som händer i verkligheten, och sen sätta sig och vara upprörda över de faktiska orsakerna till verklighetens problem istället.

Det här är patetiskt.

Medlem

Vi vill gärna se oss som civiliserade varelser. Men historien har väl visat rätt många gånger hur "mörka" vi är som släkte egentligen. Om nu vi kan släcka våran törst genom medier av andra slag så måste väl det ändå vara bättre än att ge sig ut irl? Och alla med moralpanik ge fan i att titta eller spela. Ingen som tvingar er. Lika lite som Romarna var tvungna att stå och heja när slavar vart slitna i stycken.

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Haha, det hade snarare varit "Skandalen i Modern Warfare 2" eller "Modern Warfare 2 uppmanar till terrorism" eller "Modern Warfare 2 lär dig mörda" eller "Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.

Tror han talade om innehållet... vilket är väldigt likt en tidningsartikel. En av mest patetiska artiklar jag sett för den delen...

Om du inte visste så kan man tala om en rubrik som en artikel i en tidning. Gör om, gör rätt.

Eller så missade jag din ironi.

Medlem

Är det bara jag som tycker IW desperat släpper nyheter för att dra bort fokus från deras cock-up med servrarna?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av odd:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Haha, det hade snarare varit "Skandalen i Modern Warfare 2" eller "Modern Warfare 2 uppmanar till terrorism" eller "Modern Warfare 2 lär dig mörda" eller "Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.

Tror han talade om innehållet... vilket är väldigt likt en tidningsartikel. En av mest patetiska artiklar jag sett för den delen...

Om du inte visste så kan man tala om en rubrik som en artikel i en tidning. Gör om, gör rätt.

Eller så missade jag din ironi.

Ja, det var en smula ironiskt, men jag har svårt att förstå din kritik mot nyheten. Vad gör den så patetisk? Det är ändå hyfsat ovanligt med den typen av handlingar i spel, jag kan på rak arm bara komma på #Postal, ett spel vars enda syfte är att tänja på gränserna och bli förbjudet i så många länder som möjligt. Modern Warfare är betydligt mer mainstream, vilket gör det en smula oväntat.

Jag försökte också att hålla texten så neutral som möjligt.


signatur
Medlem

Ser inte problemet, döda civila gör man varje gång man spelar GTA.

Inaktiv

Ja, det är bara ett spel.

Man kan ju göra samma sak i GTA.

Kan detta var klippet?
http://www.youtube.com/watch?v=WvaAuNX45ow


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av spiken:
Skrivet av odd:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Haha, det hade snarare varit "Skandalen i Modern Warfare 2" eller "Modern Warfare 2 uppmanar till terrorism" eller "Modern Warfare 2 lär dig mörda" eller "Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.

Tror han talade om innehållet... vilket är väldigt likt en tidningsartikel. En av mest patetiska artiklar jag sett för den delen...

Om du inte visste så kan man tala om en rubrik som en artikel i en tidning. Gör om, gör rätt.

Eller så missade jag din ironi.

Ja, det var en smula ironiskt, men jag har svårt att förstå din kritik mot nyheten. Vad gör den så patetisk? Det är ändå hyfsat ovanligt med den typen av handlingar i spel, jag kan på rak arm bara komma på #Postal, ett spel vars enda syfte är att tänja på gränserna och bli förbjudet i så många länder som möjligt. Modern Warfare är betydligt mer mainstream, vilket gör det en smula oväntat.

Jag försökte också att hålla texten så neutral som möjligt.

Anledning att jag tycker så är för att den försöker skapa en skandal. Bland de primära gångerna jag läst något sådant i en speltidning.

Medlem

Precis som en bra bok, eller något annat liknande, så vill jag inte att censur ska förstöra handlingen som den är tänkt att vara.

Fortfarande inget köp hursomhelst pga... ja du vet.

Medlem

Detta är iofs bra nyheter, ju mer man får döda ju bättre är det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Medlem

Äh, så fånigt. Att döda civila i spel är inget hemskt... Bara att titta på GTA.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av odd:
Skrivet av spiken:
Skrivet av odd:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Skitz:

Äh, aftonhoranrubrik.

Hur kan man ens reagera på sånt här? Det är ett spel, inget annat.

Haha, det hade snarare varit "Skandalen i Modern Warfare 2" eller "Modern Warfare 2 uppmanar till terrorism" eller "Modern Warfare 2 lär dig mörda" eller "Flygplatschef rasar över Modern Warfare 2" - gärna med en bild på chefen i fråga vid ett köksbord, hållandes i spelet och tittandes in mot kameran med förbannat blick.

Tror han talade om innehållet... vilket är väldigt likt en tidningsartikel. En av mest patetiska artiklar jag sett för den delen...

Om du inte visste så kan man tala om en rubrik som en artikel i en tidning. Gör om, gör rätt.

Eller så missade jag din ironi.

Ja, det var en smula ironiskt, men jag har svårt att förstå din kritik mot nyheten. Vad gör den så patetisk? Det är ändå hyfsat ovanligt med den typen av handlingar i spel, jag kan på rak arm bara komma på #Postal, ett spel vars enda syfte är att tänja på gränserna och bli förbjudet i så många länder som möjligt. Modern Warfare är betydligt mer mainstream, vilket gör det en smula oväntat.

Jag försökte också att hålla texten så neutral som möjligt.

Anledning att jag tycker så är för att den försöker skapa en skandal. Bland de primära gångerna jag läst något sådant i en speltidning.

Personligen, och här får man ju säga att jag är något partisk, tycker jag inte texten är vinklad åt något håll utan bara rapporterar vad som har hänt. Jag kan ha fel men det enda sättet att undvika reaktioner vore att inte skriva om det, vilket vore konstigt då vi rapporterar om vad som händer i spelvärlden.


signatur
Medlem

Döda civila i ett spel är ju inget farligt. Vilket spel gör inte det..


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Civila dör ju aldrig i krig, varför dödar dom civila i ett krigsspel för? Terrorister har heller aldrig dödat civila, dom är för snälla för de.

Medlem

Det ger en känsla av realism. Precis som jag vill ha det.

Medlem

Nej!
Civila dödsogger i ett spel är ju så hemskt, och att en seriös och respekterad sida som FZ rapporterar om det gör mig bestört!
Nu måste jag krypa in under täcket och försöka glömma det jag hört XD
Att döda yrkessoldater är ok, men att döda telefonförsäljare, dörrknackare och andra civila är verkligen hemskt

Tur att FX ändå valde att skriva nyheten med lite humor, tror knappast de var så seriösa (som vissa) verkar tro. Det är alltid kul när man får höra om nästa stora moralpanik i spelvärlden

Medlem

Civila har väll alltid dött i spel, knappast något nytt. Kanske inte i just denna tappning, men det skulle väll vara det då.

Medlem

Haha, finfint! Spelet kanske blir bra trotts allt

Medlem

Polygon som polygon. I don't see the problem here.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Medlem

Fy fan vad coolt! Man kommer få stå bredvid galningen Vladimir Makarov (nya ledaren för Ultranationalisterna) och slakta civila vid flygplatsen.

Detta spel får jag den 10-11 November till PC! Formaterat datorn och är redo för detta!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

endast i sverige kan detta gnäll uppstå.

herregud säger jag bara.
krig är krig, och soldaterna i kriget är ju civila dom med.

jävla tattare som inte kan tänka i 4sekunder extra, innan man postar en post.

Inaktiv

Haha, längtar efter att få se tidningsrubrikerna detta kommer skapa ^^


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Vem bryr sig, det händer ju i filmer hela jävla tiden. Vad är skillnaden?


signatur

La la la lag!

Inaktiv

Vem fan bryr sig, ärligt. Also, ni som klagar just på detta, när ni igentligen bara bojkottar pga inga dedikerade servrar, snälla bara håll käft, ingen bryr sig om ert klagande. Vill ni inte ha spelet, så köp det inte då, vi behöver inte höra ert gnäll.

/rage

Medlem
Skrivet av St0ned:

jävla tattare som inte kan tänka i 4sekunder extra, innan man postar en post.

Ungefär lika som du kunde tänkt 4 sekunder till innan du kallade folket här för tattare?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skriv svar