Silent Hill: Shattered Memories filmat

Robot
Medlem
Silent Hill: Shattered Memories filmat

Det ser ju inte alltför tokigt ut, kanske blir något o inhandla. Senaste SH-spelet jag köpte var 3an.

Medlem

Ser grymt bra ut för att vara PSP. Är det japanska eller amerikanska studion som utvecklar det denna gång? Jag tyckte verkligen inte om PC-versionen av SH:Homecoming, fast de andra spelen i serien älskar jag.

Medlem

Synd att dom inte satsade på 360, Pc och Ps3 när det gäller en så här stor del i serien -_- Får nöja med med den sketna Wii versionen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Längtat som fasen på en remake på 1:an och denna verkar inte allt för pjåkig faktiskt! Gillar verkligen att de har med låtar med Mary Elisabeth McLughing i varje SH spel (Utan Homecoming då, som vart det sämsta) Men låten i denna trailern vart lite väl i gladaste laget. Har SH 2 och 3 OST köpta från konami-style. Riktigt bra skivor!

Men detta verkar intressant, får hålla ögonen öppna

Kul att Wii varjefall kan tävla i kraft med PSP

Cross plattform release; Wii, PS2 och PSP.

Medlem

Har inte spelat 1:a SH så denna remake kommer bli att längta till

Medlem
Skrivet av criticalfailure:

Kul att Wii varjefall kan tävla i kraft med PSP

Cross plattform release; Wii, PS2 och PSP.

Ungefär som att 360/ps3 tävlar i kraft mot dsen tack vare att assassins creed 2 är cross platform? Thihi.

Inaktiv

Detta ser bara pinsamt ut. Detta är absolut ingen remake på det första Silent Hill, säger man att det är det har man uppenbarligen aldrig spelat SH1. För det första har Harry Mason glasögon (!). För det andra är det inte ens samma voice actor (!!). För det tredje har han en iPhone liknande mobil (!!!). Har utvecklarna ens en aning om när det första Silent Hill egentligen utspelar sig? Om jag inte minns helt fel så är det 1986.

The subtitle Shattered Memories means shattering and reimagining the memories of the player's experience from the first game.

Blev sjukt förbannad när jag läste detta. Ingen, absolut ingen som älskade originalet kommer tycka den här skiten är bra. Varför ska man förstöra sina minnen från ett fantastiskt spel med sådan här dynga?

Och det är ju inte första gången Konami gör ett sådant här misslyckande. Kommer ihåg ett annat klassiskt PS1 spel som släpptes i samma veva som SH1, som Konami senare gav ut en helt katastrofalt dålig version av till en Nintendo konsol för cirka 4-5 år sedan.

En riktig remake av det första Silent Hill skulle basically vara samma spel som originalet med samma voice actors, dock gärna ny inspelade, samma story, combat systemet från 3an, grafiken från 3an samt den klassiska original musiken.

Kort sagt, riktiga SH fans kan inte finna något som helst av värde i den här versionen. Du gör dig själv en stor tjänst genom att skippa Shattered Memories och istället köpa original version till PS1. Vilken kommer vara billigare än att köpa ett helt nytt spel.

R.I.P. Silent Hill 1999-2004


signatur

The world is not going to end. It has already ended.

Medlem

Nu blir det till att köpa sig ett Wii har skytt den konsolen som pesten tills jag fick höra om det här

Inaktiv

Det här spelet är riktigt dåligt! Jag har en chippat wii och har erdan provspelat det. Spelade ungefär halva, sen la jag av. Det var så tråkigt! Och att ett silent hill är trist säger mkt om spelt i sig... De som som förväntar sig det typiska silent hill-känslan blir mkt besvikna. Det känns som ett helt annat spel, samma namn, samma plats men inget är likadant. Jag är ett riktigt fan av silent hill serien och har spelat alla titlarna. Hela iphone grejen i spelt är väl okej i sig, jag gillar fatal frame och med sin "gps" tar man kort på stuff och det är väl det enda som man tycker är lite läskigt, men hela söka sig fram med hjälp av en karta, läskiga väggar i "helevetsvärlden" är liksom borta. Så sjukt besviken, förväntade mig så sjukt mkt mer. tack o lov att jag inte köpte spelet!

1
Skriv svar