Star Trek Online

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Eve är instanserat ju, tusentals warpgates där man byter zon.

Du har fått begreppen lite om bakfoten.

Att byta zon, vilket är det som görs mellan warpgates, behöver nödvändigtvis inte vara till en egen instans.
En instans är ett område som endast du eller en grupp människor har tillgång till. Alla dungeons i WoW är ett perfekt exempel på det.
I fallet med EVE så är det dock zoner som alla spelare kan komma till och samlas i.
Även om det vore lite problematiskt att få det att fungera, så skulle alla kunnat samlas i Jita på samma sätt som alla skulle kunnat samlas i Barrens i WoW.

Alltså, en zon behöver inte vara en instans.

Medlem

Det är skillnad på en "open instance" och en "closed instance".

I det förstnämnda så kan alla spelare gå in, oavsett om man kör solo eller i grupp och kommer stöta på andra spelare som också har gått in i samma grotta/rum/whatever.

I det andra fallet så är det bara den spelaren/gruppen som är inne i en egen "version" av instancen, andra spelare som går in hamnar i en annan "version" och grupperna stöter således inte på varandra.

Exakt hur det fungerar i Eve vet jag ej, detta var bara en liten instickare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låter som ett singelplayer spel tyvärr.

Inaktiv

Grejen är att Star Trek oftast handlar om individer, som serierna och filmerna visat. Det är individen som styr, och ofta gör beslut som påverkar hela rymdnationer, och har sönder the space time continuum, för att nå sina personliga mål.
Tycker därför att just detta format är mer passande, än att man ska behöva ganga sig i enorma gäng à la EVE för att ens göra något vettigt.

Medlem

Jag tycker alla behöver gå in på "www.jupiterbroadcasting.com" och klicka på länken "STOked".
Det är ett gäng som gör video PODcasts om just STO.
Dom är riktigt bra och dom tar upp allt. Så är ni intresserade så är det värt det.
Finns idag 17 episoder och alla är mellan 30min till över 1 timma. Väldigt informativt är det iaf.
För jag måste säga att vissa av er är ute och cyklar när ni säger att man MÅSTE köra PvP med Klingons.
Det behöver man inte, finns PvE oxå.
Och när ni säger att det är så mycket från Federationen så är det så att ALLA börjar som det och efter ett tags spelande så har man "Låst Upp" Klingons och kan börja spela som dom.
Man kan aven göra claner.
fast det heter "Fleets" för Fed och "Houses" för Klingon.
För ni som kan er Star Trek Vet ju att Klingons är väldigt stolta över sitt hus dvs. familj.
Så har ni mer frågor så kolla in sidan som sagt.

12
Skriv svar