Fråga Dice om Bad Company 2

Alltså...vad FAN tänker ni göra för att fixa hit-boxen...den har alltid varit värdelös i era spel om man jämför med andra FPS. Det är så jävla tråkigt att dra ett magasin i magen på någon och hela tiden ha personen i siktet och bursta, och så dör gubbfan inte...från en meters håll. Och nej, jag suger inte på valfritt BF-spel...folk dör ju så klart...tar bara lite längre tid...och jag kan ju stå still i ett halvår utan att bli skjuten i valfritt BF-spel. Anledningen till att mitt lag som regel vinner är att vi står stil på rätt sätt så att kulskurarna bara träffar ibland från en halvmeters håll...

Medlem

angående FOV, inte så bara att folk vill helt enkelt kunna se mer runt omkring sig utan att behöva röra sig så mycket? =D

Medlem

Tänkte jag samlar ihop lite frågor så det blir enklare för folk att se:
Varför kan man inte ligga ned?
Varför inget mod support?
Varför kan man inte göra egna servrar? (Inte köpa/hyra av er)
Kommer det finnas stöd för seriöst klanspel?
Hur många vapen kommer det finnas?
Hur många maps kommer det finnas?
Kommer man kunna luta sig (lean) runt hörn?
Hur många vehicles kommer finnas?
Planer på framtida dlc? Kommer det kosta?
Priset för att hyra en server? (Månad/år etc)
Hur många perks kommer det finnas?
Hur lång tid tar det att bli max leveln?
Sparas statsen på era servrar eller spelarens hårddiskar? (Som CoD 4)
Hur gör ni med fragspam? (Väääldigt vanligt i Bf2)

Medlem

1. Kommer betan till xbox 360? Om inte, varför?
2. Varför stöder konsolversionerna bara 24 spelare online när PC stöder 32 spelare?
3. Kommer det släppas mappacks till spelet?
4. Går det att förstöra mer objekt än i BC1?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Slänger in 2 nya frågor om ballistiken.

Har ni tänkt på rikoschetter?
Kan en kula gå igenom en person, och fortsätta ut på andra sidan?
Samma sak för väggar och andra objekt, kan man skjuta genom dem?
Viker kulorna av från ursprungliga banan när de går genom något?

Ja, jag gillar lite mer realistisk ballistik i spel

Medlem

Fråga:

Om man förbeställer spelet får man vissa förmåner. Hur balanserar ni detta gentemot de som ej förbeställt?

Medlem

Det har släppts en del spel på senare tid där man "lovat" att anpassa spelet till PC men där man delvis eller helt och hållet misslyckats. Borderlands var ju en travesti när man ville spela med vänner. CoD4 kräver att man skriver in IP-nummer mha konsolen för att joina vänner.

1. Hur har ni resonerat runt den sociala delen med friendslists, joina vänner, joina en pub med vänner i samma squad mm, blir det 90-tals eller 10-tals stuk på den delen?

2. Med tanke på Squad conceptet med 4 man, kommer ni att erbjuda nån Four-pack deal via Steam?

Medlem
Skrivet av NTeC:

Fråga:

Om man förbeställer spelet får man vissa förmåner. Hur balanserar ni detta gentemot de som ej förbeställt?

+1

Samma sak med DLC(främst vapen m.m), de får inte heller vara obalanserade gentemot standardgrejerna.

Medlem
Skrivet av BlueToxic:
Skrivet av NTeC:

Fråga:

Om man förbeställer spelet får man vissa förmåner. Hur balanserar ni detta gentemot de som ej förbeställt?

+1

Samma sak med DLC(främst vapen m.m), de får inte heller vara obalanserade gentemot standardgrejerna.

Du får tillgång till några unlocks lite tidigare än andra that's all chill...

Sen när börjar folk idiot förklara DICE så hårt, sorgligt.

Medlem

Hur och hur mycket kommer PC och konsol-versionerna skilja sig från varandra?

Medlem

1. Vilka grafiska inställningar kommer finnas till PC?

2. Hur kommer högre grafikinställningar påverka miljöskadan man gör med olika vapen?

3. Kommer det finnas möjlighet att släppa gratis DLC med nya vapen (till PC bla)?

4. Hur kommer man kunna kommunicera i sin squad?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sen när börjar folk idiot förklara DICE så hårt, sorgligt.

Sedan de började göra så jävla många korkade designval i sina spel...

Inaktiv

I BF2 var Moroten som fick mig att fortsätta spela de faktum att man med lagom mellanrum få gå ut och skjuta någon med sitt nya vapen, som alla kunde se att man fått!
Jag saknar det i många spel. Heroes, COD, mfl. är ganska kortlivade, eller så är allt man får en "rank". Inte lika kul att få ett nytt namn/högre siffra liksom...
Kommer jag ha ett spännande mål med onlineMP även efter 6 mån med BC2?

Medlem

Kommer man kunna spela med en kompis, split-screen, på Xbox live med ett guest-konto??

Medlem

en enkel fråga.
kan man springa omkring själv utan att en idiot spawnar precis bredvid en då man precis har hittat en bra camperposition?

och vill tacka er då ni kommer köra med didikerade servers!

mvh/battlefield veteran


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Köper detta spelet 100 gånger innan jag ens rör vid MW2, thats it.


signatur

Retro.

Medlem

Denna frågan har jag ställt mig många gånger, och aldrig riktigt fått svar på, hur många spelare kommer man kunna spela mot/med? Läste någonstans att det skulle vara runt 40, hur har ni kompenserat för detta, mer intensivare banor, stider eller rent av mindre banor ijämfört med BF2?

Medlem

Varför har ni valt att lägga hylsutkastet på vänstersida då det är på höger sida irl? Många utvecklare som gör det felet. Ser förbannat dåligt ut.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kommer det första man ser när man startar PC spelet att vara: "Press ENTER to play"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är ju DICE så... pre-order, Done!

hata IW.

Medlem
Skrivet av CaaL:

Denna frågan har jag ställt mig många gånger, och aldrig riktigt fått svar på, hur många spelare kommer man kunna spela mot/med? Läste någonstans att det skulle vara runt 40, hur har ni kompenserat för detta, mer intensivare banor, stider eller rent av mindre banor ijämfört med BF2?

...?

24 konsol
32 PC

Har förövrigt sagts i tråden, diverse filmer os.v

(12vs12 på konsol)
(16vs16 på pc)

Medlem

1. Vad har ni gjort och kommer att göra med spelet för att det ska fungera att spela matcher i?
2. Varför valet att inte släppa möjligheten att spelarna själva fixar dedikerade servrar? Vad blir priset för de servrar "ni" kommer att hyra ut?
3. Kommer spelet att uppdateras regelbundet samt kommer det att komma DLC och mappacks?


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

Tjena Kristoffer!

Tänkte fråga 2 saker.

1: Kommer det finns några Galna Kossor i spelet?

2: Är banorna designade för att campa på, jag tycker ju om att sitta still få kills, Kommer jag att få min 'camping' spelstil tillfredställd?

Tack

/Choi - Linköping

Medlem

Jag har förbokat BFBC2 från Game UK men dom delar inte ut några Beta keys medan svenska Game gör det.
Kan man få en Beta key utan att förbeställa från specifika Butiker?

Medlem
Skrivet av filleman:

Jag har förbokat BFBC2 från Game UK men dom delar inte ut några Beta keys medan svenska Game gör det.
Kan man få en Beta key utan att förbeställa från specifika Butiker?

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Medlem

Vad kommer man kunna skjuta igenom? (väggar osv)


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Grillet:

Varför har ni tagit bort funktionen att ligga ner?

Detta har de svarat på flertal gånger... PC versionen har funktionen. Konsoler har det ej.

Finns det ingen källa har det aldrig sagts. Så ge källa om du vill bli trodd. Jag har föjt utveckligen ganska mycket, och aldrig hör liknande.

------------------------------------
1. Stämmer ryktet att ni kommer släppa serverfiler ett tag efter release?

2. Finns det något bra stöd/alternativ för klan matcher? Om, kommer det att kosta eller inte?

3. Kommer det att finnas en kompislista som i 2142?

4. Har ni lagt in någon funktion anpassad för klaner? Isf, vad?

Medlem
Skrivet av HeTZR:
Skrivet av CaaL:

Denna frågan har jag ställt mig många gånger, och aldrig riktigt fått svar på, hur många spelare kommer man kunna spela mot/med? Läste någonstans att det skulle vara runt 40, hur har ni kompenserat för detta, mer intensivare banor, stider eller rent av mindre banor ijämfört med BF2?

...?

24 konsol
32 PC

Har förövrigt sagts i tråden, diverse filmer os.v

(12vs12 på konsol)
(16vs16 på pc)

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2/...

Edit: My baaaaaad. Läste igenom lite i tråden, så visar sig att det är ett gammalt rykte

Medlem

1. Kommer det ett titel-system såsom i MW2?

2. Är det många som är intresserade att köpa servrar redan nu, d.v.s så att det finns många servrar att plöja igenom vid release?

3. Hur är det med sitt hp i spelet, tål man lika mycket som i 1an?

4. Era rekommenderade systemkrav är ganska höga, betyder detta att många inte ens kommer kunna köra spelet på medium?

Medlem
Skrivet av CaaL:
Skrivet av HeTZR:
Skrivet av CaaL:

Denna frågan har jag ställt mig många gånger, och aldrig riktigt fått svar på, hur många spelare kommer man kunna spela mot/med? Läste någonstans att det skulle vara runt 40, hur har ni kompenserat för detta, mer intensivare banor, stider eller rent av mindre banor ijämfört med BF2?

...?

24 konsol
32 PC

Har förövrigt sagts i tråden, diverse filmer os.v

(12vs12 på konsol)
(16vs16 på pc)

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2/...

Dom har om och om igen sagt 32 till PC. Nyheten du länkade till var innan de ens börjar prata speciellt mycket om spelet.

Skriv svar