Din PS5:s invigningsspel?

Medlem

För mig blir det att vänta på Horizon 2: Forbidden West. Betraktar ettan som nuvarande generationens bästa spel, så att vänta in tvåan innan jag tar mig an nästa generation känns inte mer än rätt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Medlem

Blir Assassin's Creed Valhalla.

Medlem

Blir lätt Spider-man sen Assasins creed. Vet inte hur jag ska göra med cyberpunk.. om man ska vänta på en PS5 edition eller köra på en gång

Inaktiv
Skrivet av heady89:

Demons Souls såklart.
Platinum i BB, Sekiro och strax Mortal Shell, är redo :)!

Platium i BB var ett rwnt nöje att ta. Kan rekomendera The Surge 1 om du vill harva en till platium inom samma genre. Drog igenom det 5ggr, löjligt roligt.

Medlem

Det blir nog Spider-Man, Demon Souls eller Cyberpunk.
Svårt att bestämma sig och jag tror inte att jag köper alla tre direkt utan väntar på någon rea om ett halvår.

Lite sugen på att börja lira CoD igen också, har inte riktigg bestämt mig.

Hoppas att PS5 kommer boosta PS4 spel, det har ju pratats väldigt lite om det. Vissa PS4 spel har ju framerate problem och ifall PS5 kör spelen i stabilt 60 med riktig 4k och snabba laddningstider så vore det grymt.

Jag trodde att Soulstorm var en lanseringstitel, men det verkar inte så.
Jag gillade Abes Oddysee, så jag kanske köper Soulstorm.

Medlem

Efter att ha tittat igenom ett gäng av Arekkz Youtube videos med Godfall så är det härmed officiellt Godfall blir mitt första PS5 spel, tycker faktiskt det ser riktigt lovande ut och nu är minst en expansion bekräftad. Godfall först, sen demonsouls

Medlem

Miles Morales förmodligen men är även riktigt sugen på Gods and Monsters som jag inte minns det nya ruttna namnet på^^. Cyberpunk kommer ju vara så extremt stort så jag kommer nog lugna mig med det tills åtminstone next gen-patchen kommer alternativt alla stjärnor står i linje:-P.

Medlem
Skrivet av Nomman:

För mig blir det att vänta på Horizon 2: Forbidden West. Betraktar ettan som nuvarande generationens bästa spel, så att vänta in tvåan innan jag tar mig an nästa generation känns inte mer än rätt.

Håller med, Tycker dock GoW var snäppet bättre. Skulle Horizon haft ett intressant character progression/loot system så hade jag kanske inte sagt samma sak dock. "rpg" elementen i Horizon tyckte jag var sådär faktiskt, sen var grafik, story, ljud, atmosfär, design helt galet topnotch, Men Horizon 2 day 1 blir det solklart!

EDIT: opopulär åsikt men jag anser att The last of us 2 borde vara med i diskussionen kring generationens spel också faktiskt. Enligt mig fantastiskt bra och jag har inga klagomål på storyn alls faktiskt, tyckte det va otroligt genomtänkt
att man fick se bådas syn på händelserna på sättet man fick, våld föder våld, hämnd föder hämnd...aja lite offtopic

EDIT2: Insåg precis att spelet som jag faktiskt håller som nr1 genom alla tider var denna generationens spel även om det var tidigt ute, Witcher 3 såklart!

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Platium i BB var ett rwnt nöje att ta. Kan rekomendera The Surge 1 om du vill harva en till platium inom samma genre. Drog igenom det 5ggr, löjligt roligt.

Yepp, jodå har sneglat väldigt mycket på 2an, jag tycker 1an verkar ha ett mysigare tema men vad jag förstår tycker många 2an gjort stora framsteg.

Oavsett en härligt tid att leva i med flera av dessa souls-inspirerade och utmanande spel

Medlem

Har suttit och inväntat att spela Spiderman, både för att jag inte haft tid men det passade sig väl med PS5 release också Om jag nu får PS5 i år. Annars kanske det blir Assassins Creed, verkar alltid inviga varje ny generation med ett AC spel så kanske inte mer än rätt att det blir så denna med.


signatur

Videomupp

Medlem

Har inte bestämt mig än när jag köper ps5 trodde rachet&clank skulle va realese spel men det är det ju inte tyvärr

Medlem

Om Assassin creed valhalla ps4 versionen räknas , så då blir det assassin som inviger ps5 😅

The Ashen One

Demon's Souls ofc!
Att svara på tidigare kommentarer så ser det inte alls ut att vara klumpigare men vi får se!
Hoppas bara att cary weight är fixat! Då är det 10/10....😂

Medlem

Blir nog att lira mina ps4 spel ett tag på den. Multiplattform spel kör jag på PC. Och inte direkt intresserad av Demon souls och Spiderman. Inte klarat Ghost Of Tsushima ännu.

Medlem

ingen pc gamer \m/


signatur

Hail to the king, Baby!

Medlem

The last of us remastered var det spel som invigde min PS4a (Missade hela PS3 generationen då jag nötte PC online spel då) Silent Hill invigde min PS2a

Medlem

Demons souls och spider-man blir det för min del. Nu när jag tänker på det kanske jag väntar med DS tills jag har klarat spider-man nu när spelen kommer kosta 800kr.

Skrivet av Greenz:

Vill bara påminna om att lugna ner er innan ni provat PS5:an.

"There have been reports of numerous problems with already shipped units and, in addition, a number of users reported broken HDMI cables, error messages upon attempting to download games, problems with ejecting discs and the ominously named Red Line of Death " (Detta gällde PS4)

Så ni inte går och hypar sönder er, ibland tänker och jag tror att dopaminet rusar i allas hjärnor när något nytt ska komma, så pass att ni glömmer bort att vid lanseringen kommer det vara stora problem med alla möjliga saker.

Nerladdning av spel
Problem med värmen
Osv osv, med mera.

Inte för att vara negative nancy, men försök att hypa efter att allt har kommit ut och det fungerar, i övrigt hoppas jag såklart på en bra launch när allt släpps. För allas skull.

Har hört att dom har problem men har alltid trott att det är sånt dom har upptäckt under "test fasen" eller vad man kallar det för när man testar allt innan konsolen blir godkänd. Men det är lite skrämmande att konsolerna har hunnits skeppas och sen upptäcks problemen.

Även om man har garanti så finns det en risk att det kan ta månader innan den blir lagad pga av att det ser ut att bli brist på konsoler. Företag brukar inte prioritera reparationer framför att pumpa ut flera konsoler.

Medlem

Horizon 2: Forbidden West Blir första spelet, enda som är intressant på PS5 just nu tyvärr.

Medlem

Demons soules kör originalet igen nu! Men får tyvärr ingen ps5an. För där jag bokade var april för sent att boka. Skulle ha bokat tidigare och på flera ställen samtidigt men men. EN SANNING! om Hdmi kablar. Du måste ha dom även om du bara spelar spel på skiva. Varför frågar du? Dom har ju INGET med nedladdningar att göra över huvud taget. Enda anledningen till att strunta i en är om du kör alla spel via ps VR. Annars så måste du ha en bild på tvn via din hdmi kabel från ps5an!(har redan bokat spelet)

Inaktiv
Skrivet av heady89:

Yepp, jodå har sneglat väldigt mycket på 2an, jag tycker 1an verkar ha ett mysigare tema men vad jag förstår tycker många 2an gjort stora framsteg.

Oavsett en härligt tid att leva i med flera av dessa souls-inspirerade och utmanande spel

Hehe,jupp. Skoj att det har blivit en grej med From software formulan, bra genre.

Skulle säga tvärtom. Tyckte ettan var ett bättre spel. Coolare värld, mer mystik, mer klaustrofobiskt. Tvåan tappade lite av vad som gjorde ettan bra. Kändes oinspirerad.

Skribent

Jag har inte förhandsbokat någon men när jag inhandlar en så blir det förmodligen God of War från PS4 samt Ratchet and Clank som första PS5 spel.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Om du inte fastna för Dark Souls kommer du inte gilla Demon's Souls, det är en klumpigare Dark Souls.

Lite så är det. Men.. Kontrollen lär vara upppiffad i remaken. Det såg så ut iaf. Sjukt peppad för Demon's Souls! Inte spelat det sen jag importerade det från Hong Kong till PS3

Medlem

Blir Demon's Souls för mig

Jag har faktiskt varit peppad på Black Ops: Cold War också, iom hur bra Modern Warfare är. Tills jag körde MP-alphan igår... Gudars skymning vad dålig den var!! Inte alls samma känsla som Modern Warfare. Visst, det är en Alpha, men de lär knappast magiskt fixa den känslan till release. Usch och fy. Skitfult också, speciellt jämfört med Modern Warfare.

AC lär det bli också.

Sen får vi se. Cyberpunk tänker jag inte köra innan patchen. Tänkte först köra det på datorn. Men lutar åt att köra det på min snart inkommande 85"-tv

Medlem

Första till PS4an var Assasins Creed Black flag - vilket var en besvikelse rent grafiskt då jag samtidigt spelade Last of Us på PS3an (som såg lika bra ut).
Men med tanke på utbudet vid launch så blir det nog återigen Assasins Creed - inget annat som lockade alls faktiskt.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Håller med, Tycker dock GoW var snäppet bättre. Skulle Horizon haft ett intressant character progression/loot system så hade jag kanske inte sagt samma sak dock. "rpg" elementen i Horizon tyckte jag var sådär faktiskt, sen var grafik, story, ljud, atmosfär, design helt galet topnotch, Men Horizon 2 day 1 blir det solklart!

EDIT: opopulär åsikt men jag anser att The last of us 2 borde vara med i diskussionen kring generationens spel också faktiskt. Enligt mig fantastiskt bra och jag har inga klagomål på storyn alls faktiskt, tyckte det va otroligt genomtänkt
att man fick se bådas syn på händelserna på sättet man fick, våld föder våld, hämnd föder hämnd...aja lite offtopic

EDIT2: Insåg precis att spelet som jag faktiskt håller som nr1 genom alla tider var denna generationens spel även om det var tidigt ute, Witcher 3 såklart!

Jag håller med om att både GoW och tLoU2 var riktigt bra spel, även om jag håller Horizon som etta. Atmosfären, mystiken och storyn var så fantastiska att det tog tre eller fyra genomspelningar innan jag började se bristerna (de du nämner samt att man aldrig knyter an till någon annan karaktär efter Rost).

GoW föll på målsnöret eftersom jag tyckte att det var för likt tLoU (sur gubbe guidar peppigt barn genom en farlig värld), och tLoU2 var på alla sätt fantastiskt - men det gjorde mig så djupt olycklig att jag inte riktigt förmår älska det ändå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Horizon Forbidden West mest troligt. När jag väl skaffar PS5. Älskar HZD <3

Medlem

Blir nog Demon Souls, har inte helt koll på alla spel som finns vid release

Medlem

Skulle verkligen vilja skrika Demon Souls... men efter ett flertal försök så vet jag att det inte är genren för mig.

Så Miles Morales om man bara kategoriserar ren PS5 titel. Men kommer nog prioritera CP2077.

Medlem
Skrivet av Greenz:

Vill bara påminna om att lugna ner er innan ni provat PS5:an.

"There have been reports of numerous problems with already shipped units and, in addition, a number of users reported broken HDMI cables, error messages upon attempting to download games, problems with ejecting discs and the ominously named Red Line of Death " (Detta gällde PS4)

Så ni inte går och hypar sönder er, ibland tänker och jag tror att dopaminet rusar i allas hjärnor när något nytt ska komma, så pass att ni glömmer bort att vid lanseringen kommer det vara stora problem med alla möjliga saker.

Nerladdning av spel
Problem med värmen
Osv osv, med mera.

Inte för att vara negative nancy, men försök att hypa efter att allt har kommit ut och det fungerar, i övrigt hoppas jag såklart på en bra launch när allt släpps. För allas skull.

Ok boomer.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skriv svar