Spider-Man: Miles Morales och Demon's Souls är releasespel till PS5

Robot
Spider-Man: Miles Morales och Demon's Souls är releasespel till PS5

Sony släpper lista med släpptitlar.

#playstation-5


Medlem

Denna generation ser ut att ha sämsta release-lineupen någonsin (både PS & XBOX). Och då finns det ändå en del dåliga lanseringar att jämföra med.

Medlem

Har lite suttit och väntat på spiderman tills ps5:an, tänker att det blir det Kanske Demon souls om recensionerna är rätt, men kommer aldrig så långt i soulsspelen.


signatur

Videomupp

Medlem

Bara Demon Souls som är intressant vid release.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Miles Morales och Demon Souls blir det.....Men det släpps ju ett annat spel samma datum som PS5....
Som jag prioriterar CP2077

Medlem

Ett DLC och ett 12 år gammalt spel med facelift, 60€ respektive 80€. Stark start.

Medlem

Känner mig helt likgiltig inför Miles Morales.

Det är ju första spelet med lite andra färger på huvudkaraktären, fienderna och någon ny invis-gimmick som såg väldigt tråkig ut.

Souls-spelen har jag aldrig förstått tjusningen med, men det handlar väl mer om preferenser.

Medlem

Hör nu, Cyberpunk släpps till ps4 med löfte om gratis uppdatering till ps5 när det släpps till den
Ps4 lär ju vara billigare så varför skulle någon köpa ps5 utgåvan? Om man ändå får samma version till slut ändå

Medlem
Skrivet av maq777:

Denna generation ser ut att ha sämsta release-lineupen någonsin (både PS & XBOX). Och då finns det ändå en del dåliga lanseringar att jämföra med.

Tyckte ps4 release linup sög..

Här finns det i alla fall spel jag vill spela
Men inköpet får vänta blev för mycket annat redan

Medlem
Skrivet av maq777:

Denna generation ser ut att ha sämsta release-lineupen någonsin (både PS & XBOX). Och då finns det ändå en del dåliga lanseringar att jämföra med.

Liiite kunde jag hållit med om det nu bara var dessa spel man kunde spela men nu är ju bakåtkompatibiliteten (och uppgraderingar från förra generationen) ett faktum för båda konsolerna och cyberpunk får väl ändå ses som ett releasespel för är det inte 19e november det släpps det med?

Sen tycker jag personligen att Miles Morales ser apgrymt ut. Älskade det första spelet men jävlars vilket ös det var i klippet man fick se igår. Bara den delen höll högre klass än valfri scen från valfri Spider-Man-film om du frågar mig <3.

Medlem

Inget Assassins Creed Valhalla?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Liiite kunde jag hållit med om det nu bara var dessa spel man kunde spela men nu är ju bakåtkompatibiliteten ett faktum för båda konsolerna och cyberpunk får väl nästan ses som ett releasespel för var det inte 19 november det släpps också?

Det är bakåtkompatibiliteten som gör mig lite upphetsad. Det är en skitbra feature. Bra spel är bra spel, även om de är lite gamla. Men det är svårt att hävda att PS4 spel tillhör lanseringen för PS5. Man behöver liksom ingen ny maskinlansering för att spela dessa.

Inaktiv

Som föregående talare, inget Assassins Valhalla? Skulle väl vara releasetitel både till XoX och Ps5?

Medlem
Skrivet av Jontos:

Inget Assassins Creed Valhalla?

Skrivet av anon_176162:

Som föregående talare, inget Assassins Valhalla? Skulle väl vara releasetitel både till XoX och Ps5?

Detta är endast en lista över spel som släpps av Sony vid release av PS5. Andra utgivare släpper såklart också en massa spel - däribland AC Valhalla även om det inte listas i artikeln.

Medlem

verkligen inget spel som tilltalar köp vid launch.. skulle haft ett nytt god of war .. jävlar va det hade drivit upp försäljningen.

Medlem

Spider-Man var riktigt bra och jag gillade Dark Souls 1-3, så jag tycker att det är en ganska stark line-up.
CoD och Cyberpunk bidrar ju lite med.

Lite besviken på att Spider-Man inte är byggt från grunden för PS5, men spelet blir nog bra ändå.
Förhoppningsvis så blir det mer levande, bättre fps och lite annat trevligt aom starkare hårdvara borde kunna bidra med i alla fall.

Demon Souls tyckte jag såg bra ut, har inte spelat det så det blir helt nytt för mig.
Hoppas att dom har moderniserat det så att det inte känns som ett gammalt spel bara.

I övrigt så hoppas jag på att PS4 spel optimeras för PS5 med riktig 4k utan checkerboard och med hög fps.
HDMI 2.1 och SSD:n kommer potentiellt med mycket kvalitetsförbättringar, förhoppningsvis för många eller alla spel.

Det finns många frågor kvar som till exempel om alla PSN spel kommer föras över till PS5 och om Dual shock 4 fungerar med gamla och kommande PSN spel eller spel som släpptes först på PS4, men som man uppgraderar till PS5 version(eftersom att det var ett PS4 spel från början).

Något som skulle vara grymt är ifall dom släppte Bloodborne i 4k och 60(eller mer) fps också
Digital foundrys video visar att det spelet skulle må väldigt bra av lite högre fps.
Skulle passa bra med SSDn också.

Men det ska bli gött att byta konsol.

Medlem
Skrivet av maq777:

Det är bakåtkompatibiliteten som gör mig lite upphetsad. Det är en skitbra feature. Bra spel är bra spel, även om de är lite gamla. Men det är svårt att hävda att PS4 spel tillhör lanseringen för PS5. Man behöver liksom ingen ny maskinlansering för att spela dessa.

Är alla spel från ps4 kompatibla med ps5?
Är det bara att stoppa i skivan och lira?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lite besviken på att Spider-Man inte är byggt från grunden för PS5, men spelet blir nog bra ändå.

Enligt Jim Ryan, chef för SIE så är det byggt från grunden till PS5.

Skrivet av Svampfhen:

Är alla spel från ps4 kompatibla med ps5?
Är det bara att stoppa i skivan och lira?

1. Enligt Jim Ryan är 99% av alla ps4-spel kompatibla.
2. Ja.

Medlem
Skrivet av maq777:

Men det är svårt att hävda att PS4 spel tillhör lanseringen för PS5. Man behöver liksom ingen ny maskinlansering för att spela dessa.

Iof skulle väl inte nextgen-patchen komma förrän nästa år så jag är med dig där;).

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Enligt Jim Ryan, chef för SIE så är det byggt från grunden till PS5.

Jim Ryan, är er en förbannad lögnare! Hade det varit utvecklat för endast PS5 skulle det inte vara spelbart på PS4

Medlem

Va? Så Godfall släpps vid release?? OH ska man köpa det också är frågan.. Godfall känns som The Order på förhand, ser sjukt lovande ut men stor chans att det bara är en fin yta.. Gearbox iofs brukar ju stå för kvalitet

Medlem

Tycker det är fint att Demon's Souls får lite kärlek, den bortglömda dampbrorsan i familen Souls. Gameplay visade inget direkt saftigt förutom just grafiken, men misstänker att dom hottat upp mekaniken en smula också. Originalet har inte åldrats bra med alla senare soulslike titlar man blivit vana vid.
Köpte ps3 för Dark Souls, ps4 för Bloodborne så varför inte en femma för Demon's Souls.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Liiite kunde jag hållit med om det nu bara var dessa spel man kunde spela men nu är ju bakåtkompatibiliteten (och uppgraderingar från förra generationen) ett faktum för båda konsolerna och cyberpunk får väl ändå ses som ett releasespel för är det inte 19e november det släpps det med?

Sen tycker jag personligen att Miles Morales ser apgrymt ut. Älskade det första spelet men jävlars vilket ös det var i klippet man fick se igår. Bara den delen höll högre klass än valfri scen från valfri Spider-Man-film om du frågar mig <3.

Cyberpunk 2077 kommer ju inte att få sin uppdatering fullt ut till PS5 den 19 november (med bättre grafik osv), mer troligt kommer den nästa år. Så skulle inte säga att bara för att man kan spela ps4 versionen på ps5 så är det ett release spel

KoP
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Bara Demon Souls som är intressant vid release.

Och ändå är det ett gammalt spel. 😬

Medlem
Skrivet av John7612:

Jim Ryan, är er en förbannad lögnare! Hade det varit utvecklat för endast PS5 skulle det inte vara spelbart på PS4

Kommer nog bli riktigt kul oavsett är min gissning.

eld
Medlem
Skrivet av rosski:

Cyberpunk 2077 kommer ju inte att få sin uppdatering fullt ut till PS5 den 19 november (med bättre grafik osv), mer troligt kommer den nästa år. Så skulle inte säga att bara för att man kan spela ps4 versionen på ps5 så är det ett release spel

Det blir lite suddigt, breath of the wild var ju ett release-spel till switchen även om det var smått identiskt med wii-u versionen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Och ändå är det ett gammalt spel. 😬

Visst men det funkade för switch, detta är ju ändå remaster med ny grafik. Känns som hälften av alla intressanta spel till switch har vart uphottade wii-u versioner. Vilket talar väl för hur många som köpte wii-u.

Ganska svag lineup som andra redan sagt, men jag köper aldrig konsoler vid release ändå så när jag väl köper ps5 så har nog redan nya God of war kommit. Borde inte nya ratchet and clank vara ganska nära release också? Det ser ju ganska färdigt ut i det dom visat i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Värt att notera; man behöver köpa den dyrare ”Ultimate”-utgåvan av Spider-Man: Miles Morales för att få med den upphottade versionen av grundspelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera; man behöver köpa den dyrare ”Ultimate”-utgåvan av Spider-Man: Miles Morales för att få med den upphottade versionen av grundspelet.

Som jag har förstått det innan så kommer vissa PS4 spel hottas upp gratis till PS5, men behöver man köpa Spider-Man igen för att spelet ska uppdateras till PS5 eller är det osäkert ännu?

Jag vart precis klar med Spider-Man grundspelet och funderar på att vänta till PS5 med att spela expansionerna, men jag är inte så pigg på att köpa spelet igen för detta...

1
Skriv svar