Quiz – Vad kan du om Mario och hans 3d-spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om Mario och hans 3d-spel?

Super Mario 3D All-Stars är (strax) här, och veckans quiz handlar om Mario i 3d.

#fz, #quiz, #super-mario-3d-all-stars


Medlem

Eftersom jag inte spelat ett Mariospel sedan 80-talet och är helt ointresserad av både Mario och Nintendo i övrigt, så läste jag inte en enda fråga utan klickade bara chans varje gång.

4/10 Korrekta svar!

Skrämmande många rätt.


signatur

I drank what?

Kontot avslutas

10/10 Korrekta svar!
"Woohoo!"

Det trodde jag faktiskt inte. Den sista frågan var den svåraste, så där hade jag typ bara tur.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Eftersom jag inte spelat ett Mariospel sedan 80-talet och är helt ointresserad av både Mario och Nintendo i övrigt, så läste jag inte en enda fråga utan klickade bara chans varje gång.

4/10 Korrekta svar!

Skrämmande många rätt.

Ett av tre alternativ är rätt på varje fråga, så statistiskt sett får du tre eller fyra rätt genom att chansa. Du är i fas med matematiken!


signatur
Medlem

2/10 Grymt nöjd!

Medlem

6/10 Korrekta svar!

"All right!"


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett av tre alternativ är rätt på varje fråga, så statistiskt sett får du tre eller fyra rätt genom att chansa. Du är i fas med matematiken!

Kul att vara i fas med något!


signatur

I drank what?

Inaktiv

1/10 , vad hände?

Medlem

"Arrivederci"

Medlem

3/10
"Arrivederci"

:::::::::::: Det gick bedrövligt idag :::::::::::::

""" Super Mario 3D World ingår inte, men det släpps i en utbyggd Switch-version nästa år. Vilken plats kom Wii U-originalet på när FZ utsåg årets spel 2013? """

What the fuQ. Vann detta spel årets lir 2013. Det minns jag inte. Ett bra spel helt klart men årets... hehe. Före GTA 5 bl.a. Crazy. Visst olika viljor.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inte kört Mario sedan Mario 64 och fick;

"3/10 Korrekta svar!
"Arrivederci"

Testpilot

8/10 Korrekta svar!

"Woohoo!"

Medlem

7/10 nice! Wohoo!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

3/10
"Arrivederci"

:::::::::::: Det gick bedrövligt idag :::::::::::::

""" Super Mario 3D World ingår inte, men det släpps i en utbyggd Switch-version nästa år. Vilken plats kom Wii U-originalet på när FZ utsåg årets spel 2013? """

What the fuQ. Vann detta spel årets lir 2013. Det minns jag inte. Ett bra spel helt klart men årets... hehe. Före GTA 5 bl.a. Crazy. Visst olika viljor.

Tveksamt om man räknade 360/ps3 versionerna när nextgen var på ingång. Sedan vad 2013 ett ganska kasst år när det kom till nya bra spel.

OT: 9/10 glömedw bort vilke hub som vat vilken mellan båda Galaxy spelen.

Medlem

Så, är det 200 eller är det 150? :thinking:

Avstängd
Gen
Medlem

7/10 Korrekta svar!
"Woohoo!"

Efter gårdagens debakel med 3080 releasen kändes det skönt med denna lilla boost

Medlem

8/10 och jag är besviken. Svarade fel på Hur många stjärnor krävs det för att klara Mario 64-frågan och Hur man får tvättbjörnsdräkten.

Nedan är mina ursäkter

  1. För att jag aldrig spelade Mario 64 på riktigt, tog alla stjärnor i 64DS däremot

  2. Jag är bra på Mario spel, så jag dör knappt, så jag kunde inte veta

Nä, rolig quiz!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

8/10: "Woohoo!"

Missade på den om vilken plats 3D World hamnade på här på FZ och den om DS-versionen av 64:an.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

6/10 Korrekta svar!

"All right!"

Hade 5/10 men fick samma svar

Medlem
1
Skriv svar