På onsdag blir det Playstation 5-uppvisning!

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja, de har trots allt inte sagt någonting om det här än så jag hoppas de kommer avhyvla det ikväll. Blir det Dolby Vision eller HDR10+ stöd (eller båda vilket nog inte lär hända). Misstänker det borde bli Dolby Vision då Sony kör det i sina tv apparater och om jag inte är helt ute o cyklar har Dolby Vision på sina 4k film släpp.
Angående Atmos vet jag inte heller. Sony kommer satsa hårt på 3d ljud fast det lär väl så klart gälla spelen så man kan juh tycka atmos borde vara med som ljudformatsstöd om de ändå skryter så om 3d ljuds tänket.

Det vore en rejäl jäkla blunder om de skulle skita i de här sakerna måste jag säga.

Håller med att det isf. vore en miss av Sony, men tror/hoppas inte det.

Någon som följt kvällens event och blivit klokare på detta?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med att det isf. vore en miss av Sony, men tror/hoppas inte det.

Någon som följt kvällens event och blivit klokare på detta?

De nämde nada om det här tyvärr. Vi får nog snällt vänta tills butikerna kommer få specsen skeppade innan vi får reda på vad som kommer gälla angående de här sakerna.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

De nämde nada om det här tyvärr. Vi får nog snällt vänta tills butikerna kommer få specsen skeppade innan vi får reda på vad som kommer gälla angående de här sakerna.

Ahh, synd. Men tack ändå.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar