Häng med oss i afton när det vankas Playstation 5-bonanza

Medlem
Skrivet av Iceman88:

På vilket sätt gör Microsoft allt för låsa in spelare i sitt ekosystem? De är väl på inget sätt värre än andra t.ex. Sony?
Hur många Sony exclusiva spel kommer på Pc eller andra plattformer?
Det är rätt många spel från Microsoft studios som finns på andra plattformer. Kanske främst PC men t.ex. Minecraft och kanske främst Minecraft Dungeons finns ju på hel del plattformer.

Menade inte att det skulle låta så negativt mer att det är en hård marknad. Förr var det mest spelen men nu är det på många fler plan känns det som.
Xbox har t.ex. en deal där man likt en avbetalning kan få både gamepass ultimate och Xbox series X för en månadskostnad.
Vet inte om Sony har en sån deal när PS5 släpps?

Medlem

Ooh, blev faktiskt low-key besviken när det inte stod något om en FZ-sändning i den ursprungliga nyheten. Ses ikväll!

Och bara för att göra saker och ting lite mer intressant sticker jag ut hakan och hävdar att den optiska versionen kommer att kosta 5900 kr och den digitala 5200 kr.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Menade inte att det skulle låta så negativt mer att det är en hård marknad. Förr var det mest spelen men nu är det på många fler plan känns det som.
Xbox har t.ex. en deal där man likt en avbetalning kan få både gamepass ultimate och Xbox series X för en månadskostnad.
Vet inte om Sony har en sån deal när PS5 släpps?

Ser ju personligen inget problem med avbetalnings modellen, oavsett om Microsoft har en officiell avbetalnings modell eller inte, så kan man ju vara säker på affärerna skulle ha det. Med den officiella modellen så är priset givet och vad man får med och i princip är det ju ett 0% räntelån. (Minns inte direkt summorna)

Det är skrämmande hur människor till och med köper småsaker t.ex hushållsmaskiner, dammsugare köps på avbetalning.

Magnus uggla-kung för en dag, träffar otroligt bra i verkligheten hos en större del av människorna... Vet ju själv med bekanta, bara baserat på hur levnadsvanorna skiljer mellan löningsdag och tiden före nästa löning, att kontot är så gott som tomt...

Medlem

PS5 hade väl lite något sämre prestanda än Xbox så den borde ju vara billigare.

KoP
Medlem

Tråkigt att det går så sent här. Men man får väl kolla på reprisen dagen efter.

Medlem

Releasedatum och pris är en sak, viktigast iaf för mig är vilka spel som släpps vid releasen. Om inget häpnadsväckande kommer då så är det ingen anledning att köpa i år. Håller tummarna för iaf Demon's Souls släpps då, även gärna ett till, helt nytt spel i början av 2021 (Horizon 2, pliiiis! )

Medlem
Skrivet av aasecond:

Releasedatum och pris är en sak, viktigast iaf för mig är vilka spel som släpps vid releasen. Om inget häpnadsväckande kommer då så är det ingen anledning att köpa i år. Håller tummarna för iaf Demon's Souls släpps då, även gärna ett till, helt nytt spel i början av 2021 (Horizon 2, pliiiis! )

Jag tänkte nyligen på samma sak. Man vill ju gärna köra Horizon 2 direkt men just det spelet blir visst inte av vid releasen av PS5 såg jag. Trist. Ändock har jag förbokat ett ex och hoppas på att få det vid release, annars avbokar jag och väntar på ett roligare spelutbud. Hur som helst, 3D audio ska bli riktigt spännande!

Medlem

Tror på $599 för skivläsare och 499 för den utan. Då ligger man både över och under Series X.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Vågar nästan ta gift på att det kommer skilja 100usd mellan disc och digital. Sony vill ju egentligen att alla ska köpa digital och bli 100% bundna till deras shop, skiljer det bara 50 så kommer ju ingen köpa digital tänker jag ? och utesluta möjligheten helt att hitta spel på rea i butiker, köpa begagnat osv

Jag är inte helt säker på om Sony nödvändigtvis vill detta då Sony hintat om innan att de vill att ps5 också ska bli en bra utmanare som en premium 4k blu-ray spelare.
Sony är trots allt det företag som just nu släpper de absolut bästa 4k blu-ray utgåvorna på marknaden. Nu talar jag inte nödvändigtvis om filmerna men kvalitén på bild o ljud. De gör otroliga 4k släpp som verkligen lyfter bilden och ljudet rejält. Där har många andra studios som gör en del galet mediokra släpp något att lära sig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Är det här något krig eller något. "Vore kul om dom lägger sig precis under xbox" löjligt att läsa men kul ändå.dom skulle kunna sälja ps5 för 10kr styck och jag skulle köpa xbox ändå(kommer att köpa båda innan årets slut men xbox först) För mig är det inget tjafs om bästa hit och dit. Båda konsolerna kommer vara grymma oavsett pris eller handkontroller. Svar på frågan så tror jag ps5 blir lite dyrare pga handkontrollen, handkontroll som jag för övrigt tycker är hur cool som helst.

Medlem
Skrivet av Angust:

Har en känsla om dessa siffror
499$ med skivläsare
399$ utan skivläsare

Precis vad jag själv tror på... tror jag hört rykten om dom priserna också? eller drömt det.

Fragtjuv

Då gissar jag på 549 för den med skivläsare och 449 för den utan. Dessutom så tror jag att Playstation+ ingår 6 månader vid köpet.

Det där sista är en redig gissning som jag kanske inte tror på egentligen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Gick ju rykten efter MS announce om att Sony hade tänkt sig ”betydligt dyrare” än $499, vilket jag anser rimligt.

Riktigt spännande hur dom lägger sig, stämmer ryktena så kommer ju redan $499 vara en stretch nedåt.

Men sen kom ju pungsparken med series S för $299 också, vilket gör att man kan tänka sig att dom väldigt ogärna vill ligga dyrare även mot Series X....

Sen är ju frågan om dom istället sänker digital edition för att ha en bättre chans mot Series S....

Finns ju många olika sätt att se på detta, blir verkligen intressant tycker se vad dom gör.

Själv är priset inte så viktigt, jag hoppas att dom kan matcha november 10 som release så man slipper vänta in december..

Medlem

För egen del får den kosta vad den vill. En erfaren spelare köper konsol för biblioteket. Vill man ha prestanda/krona går man på PC oavsett vilket.

Jag är bara så hype på detta. Har redan lagt undan 5k så jag har endast "småsummor" att lägga till om det skulle lägga sig över det (vilket det lär göra men helt OK för min del).

Medlem

Jag kan inte se något annat pris än 499$ för PlayStation 5 Digital Edition och 549$ för PlayStation 5. Inte med tanke på alla rykten om problem med kylningen och så vidare.

Medlem

649 dorrah
549 dorrah


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Kvällen kommer handla om SPEL vilket Sony gjorde klart redan i presentationen av eventet
Release, pris och pre-order kommer senare
Kom ihåg var ni hörde detta😎

Det sa dem förra gången med. Vad hände sedan? Jo, de visade upp konsolen. Man får läsa mellan raderna.

Klart att de kommer komma ut med allt ovan. De har varken tid eller anledning till att vänta med det, då förbokningarna börjar den 22/9 för Xbox.

Men om du med "senare", menar en timme efter eventet, visst, kanske, men inte dagar/veckor till.

Sedan wow att så många tror att PS5 blir dyrare. Många lär bli överraskade ikväll.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag kan inte se något annat pris än 499$ för PlayStation 5 Digital Edition och 549$ för PlayStation 5. Inte med tanke på alla rykten om problem med kylningen och så vidare.

Har du någon länk till dessa rykten? Hela poängen med designen var att göra airflow bättre så detta är ju tråkigt i så fall.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag är inte helt säker på om Sony nödvändigtvis vill detta då Sony hintat om innan att de vill att ps5 också ska bli en bra utmanare som en premium 4k blu-ray spelare.
Sony är trots allt det företag som just nu släpper de absolut bästa 4k blu-ray utgåvorna på marknaden. Nu talar jag inte nödvändigtvis om filmerna men kvalitén på bild o ljud. De gör otroliga 4k släpp som verkligen lyfter bilden och ljudet rejält. Där har många andra studios som gör en del galet mediokra släpp något att lära sig.

Det där visste jag inte. Tack! Ska genast beställa en Sony UHD film 😄

Medlem
Skrivet av Anthrax:

Har du någon länk till dessa rykten? Hela poängen med designen var att göra airflow bättre så detta är ju tråkigt i så fall.

Twitter, podcasts. Folk i branschen. Bloomberg.

Medlem

Jag tror om den håller 6000kr priset så lär det bli bättre i längden för oss gamers då blir det ju som en ny pc

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Det där visste jag inte. Tack! Ska genast beställa en Sony UHD film 😄

Nemas problemas

Kan förstås inte säga om precis varenda 4k släpp de gjort håller måttet men av det jag sett själv håller de hög kvalitet och när man tittar på recensenter som kör mkt 4k osv så talar de nästintill alltid gott om Sony's släpp.

Hoppas du har Dolby Vision stöd också på HDR delen för det är vad Sony satsar mest på. Tror iofs inte precis alla släpp de gjort har stöd för Dolby Vision men när det kommer till "premium" hdr (dolby vision eller HDR10+) så kör Sony på Dolby Vision.
Och det här är något som irriterar mig på HDR delen. Att man inte bara kan enas om en standard.
Det är rätt trist. Jag själv har LG OLED panel och LG satsar på Dolby Vision så om det är ngn film som har hdr10+ stöd så får man gott nöja sig med "vanlig" hdr på den utgåvan och tvärtom för de som har hdr10+ stöd.
Mkt irriterande.
Dock verkar det som att Dolby Vision tar över mer o mer men man ska aldrig säga aldrig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Priset är irrelevant för min del. Jag har ett jobb och det är en liten investering sett över den tid konsolen skall vara med. Endast spelutbudet betyder något. Så blir intressant att se vad mer de har att visa på den fronten.

It's not a lake, it's an ocean

Sött.

Så här såg det ut förr:


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag tror de lägger sig under XSX.

Skribent

Det jag hoppas få reda på ikväll:

  • Priset

  • Releasedatum

  • Releasespel

  • Mer information kring vad från PS4 som är kompatibelt med PS5.

  • Släppdatum på övriga PS5 spel

  • Något nytt häftigt exklusivt spel, såkallad blixt från klar himmel.

Får jag allt det så är det 5/5

Medlem

Har en känsla av att priset landar på $349 respektive $449, för att kontra Microsofts pris på $499.

Medlem

Konsolexklusivt?

Medlem

Det är helt absurt och dåligt företagande om Sony väntar ut xbox priset och sen inte lägger sig lägre. De har chansen och sänka Microsoft Xbox innan den ena har släppts. Läge att göra

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ambalrith:

Det är helt absurt och dåligt företagande om Sony väntar ut xbox priset och sen inte lägger sig lägre. De har chansen och sänka Microsoft Xbox innan den ena har släppts. Läge att göra

Sonys uppdrag som företag är att tjäna pengar, inte förlora flera hundra dollar per såld enhet. Det gjorde de med PS3. Med detta sagt, låt se vilken strategi de väljer. De behöver egentligen bara lägga sig jämsides, inte under.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

123
Skriv svar