Sony: Vi har inte minskat Playstation 5-produktionen

Robot
Sony: Vi har inte minskat Playstation 5-produktionen

Dementerar Bloombergs uppgifter.

#playstation-5, #sony


NuZ
Testpilot

Kommer sitta bänkad på uppesittarkvällen! Mest för att se Gurra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Jag har uppgifter att Bloombergs påstående kom efter ett anonymt tips från Microsoft. Precis som Bloomberg tänker jag självklart inte gå in på varifrån jag fått uppgifterna ifrån. Det är väl så det fungerar i världen nuförtiden.

Det som är så vidrigt med Bloombergs beteende är att man skrev det som fakta, inte som ett rykte.

Gäsp.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Jag har uppgifter att Bloombergs påstående kom efter ett anonymt tips från Microsoft. Precis som Bloomberg tänker jag självklart inte gå in på varifrån jag fått uppgifterna ifrån. Det är väl så det fungerar i världen nuförtiden.

Det som är så vidrigt med Bloombergs beteende är att man skrev det som fakta, inte som ett rykte.

Gäsp.

haha det kanske var en källa som hade en skruv lös och misstog sin egen skruv med minskad tillverkning av komponenten som bloomberg yra om.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det är så mycket rykten i luften just nu pga alla inväntar den nya konsolgenerationen.
Så sitt ner och ta det lugnt.
Vi konsolpleps kommer nog lira som fan när allt väl släpps. 😄


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Det är så mycket rykten i luften just nu pga alla inväntar den nya konsolgenerationen.
Så sitt ner och ta det lugnt.
Vi konsolpleps kommer nog lira som fan när allt väl släpps. 😄

Min PC vill ha en ny kompis, och ser fram emot att få träffa PS5an när den landar.

Konsolplebs eller PC master race, vi är alla gamers <3


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av anon_328494:

Jag har uppgifter att Bloombergs påstående kom efter ett anonymt tips från Microsoft. Precis som Bloomberg tänker jag självklart inte gå in på varifrån jag fått uppgifterna ifrån. Det är väl så det fungerar i världen nuförtiden.

Det som är så vidrigt med Bloombergs beteende är att man skrev det som fakta, inte som ett rykte.

Gäsp.

Det framgår tydligt i texten att det är enligt en källa och inte fakta, t.ex.: "...according to people familiar with the matter." Syns inte i rubriken, men så brukar det tyvärr vara och det förtjänar kritik.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det framgår tydligt i texten att det är enligt en källa och inte fakta, t.ex.: "...according to people familiar with the matter." Syns inte i rubriken, men så brukar det tyvärr vara och det förtjänar kritik.

Det här med dessa rykteskällor hit o dit.. det känns som många försöker ta tillfället i akt att hamna i rampljuset i 5 minuter?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det framgår tydligt i texten att det är enligt en källa och inte fakta, t.ex.: "...according to people familiar with the matter." Syns inte i rubriken, men så brukar det tyvärr vara och det förtjänar kritik.

Inte i den här texten. Sen länkar man till en text som är låst bakom en betalvägg.
Så jag håller fast vid att det är ett vidrigt beteende.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-09-15/sony-s-...

Redaktör
Skrivet av anon_328494:

Inte i den här texten. Sen länkar man till en text som är låst bakom en betalvägg.
Så jag håller fast vid att det är ett vidrigt beteende.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-09-15/sony-s-...

Det där är en kolumn eller krönika, en personlig kommentar kring nyhetsartikeln, och baseras på innehållet i den. Då förlitar den sig på samma källor. Inget fel i sig, även om man med facit i hand borde ha väntat med att skriva den tills man var säker på att uppgifterna stämde. Nu känns den ju rätt onödig.

Artiklar bakom betalvägg är ju inte konstigare än att saker står i en tidning som kostar pengar. Journalistik kostar.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det där är en kolumn eller krönika, en personlig kommentar kring nyhetsartikeln.

Artiklar bakom betalvägg är ju inte konstigare än att saker står i en tidning som kostar pengar. Journalistik kostar.

Så man skriver ett löst rykte i en artikeln bakom en betalvägg, sen har man någon som kommenterar den och får det låta som ren fakta och sanning, den är gratis. Visst står det läääääängst ner att det är en krönika, inte i början där namnet står, nej nej, det kan man ju inte avslöja utan istället hoppas att folk inte scrollar så långt ner.

Man ger folk tillgång till något som låter som fakta, när det är ett påhitt.

Kom igen nu, hur långt får man böja på sanningen innan det ifrågasätts.

Redaktör
Skrivet av anon_328494:

Så man skriver ett löst rykte i en artikeln bakom en betalvägg, sen har man någon som kommenterar den och får det låta som ren fakta och sanning, den är gratis. Visst står det läääääängst ner att det är en krönika, inte i början där namnet står, nej nej, det kan man ju inte avslöja utan istället hoppas att folk inte scrollar så långt ner.

Man ger folk tillgång till något som låter som fakta, när det är ett påhitt.

Kom igen nu, hur långt får man böja på sanningen innan det ifrågasätts.

Det är lätt att kritisera beslutet att publicera ryktet nu när det är dementerat, men varken du, jag eller nån annan vet ju vilka källor Bloomberg har eller varför de valde att lita på dem.

Det står faktiskt "Opinion" både i url:en och högst upp ovanför artikeln, samt i slutet. Lite får man anstränga sig som läsare.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328494:

Så man skriver ett löst rykte i en artikeln bakom en betalvägg, sen har man någon som kommenterar den och får det låta som ren fakta och sanning, den är gratis. Visst står det läääääängst ner att det är en krönika, inte i början där namnet står, nej nej, det kan man ju inte avslöja utan istället hoppas att folk inte scrollar så långt ner.

Man ger folk tillgång till något som låter som fakta, när det är ett påhitt.

Kom igen nu, hur långt får man böja på sanningen innan det ifrågasätts.

Nu är ju Bloomberg en Wall street tidning av New Yorks fd. Borgmästare så brukar vara väldigt vettig men i artikeln jag länkade i nyhetstråden så står det tydligt att det är inte bekräftat. Nu svarade ju Sony på artikeln. Dock vet man inte vem som har rätt för Sonys aktier sjönk en del efter nyheten så kan vara ett sett att rädda situationen också. Vem vet? Inte jag och troligen väldigt få då Japansk företagskultur är väldigt låst. Jag tror iaf att det har varit Covidproblem i alla läger och det har drabbat alla tillverkare världen över men i slutändan kommer vi alla sitta med nya fina konsoler i November vilket som.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Dock vet man inte vem som har rätt för Sonys aktier sjönk en del efter nyheten så kan vara ett sett att rädda situationen också. Vem vet?

Att som företag göra officiella uttalanden och ljuga om saker som kan påverka aktiekurser är väl olagligt i de flesta delar av världen?

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är lätt att kritisera beslutet att publicera ryktet nu när det är dementerat, men varken du, jag eller nån annan vet ju vilka källor Bloomberg har eller varför de valde att lita på dem.

Det står faktiskt "Opinion" både i url:en och högst upp ovanför artikeln, samt i slutet. Lite får man anstränga sig som läsare.

Allt beror ju på om man ber om ursäkt eller inte, vilket man troligen inte kommer göra. Varför ta ansvar för det man publicerar när man kan skylla ifrån sig.

Verkar som att många inte tycker en tidning kan göra fel bara för att man håller sig till regler.

Nån slags moral borde man försöka uppnå, vilket bloomberg misslyckats med kapitalt senaste dagarna.

Och angående betalväggar tänker jag stå fast vid att om man tillhandahåller en luddigt skriven text gratis och gömmer fakta bakom något som kostar, så är det ett vidrigt beteende. Det som kommer spridas är det som är gratis, så enkelt är det.
Det är så uppenbart vilket rykte bloomberg vill sprida här, att Sony har problem.

Och jag påstår inte att allt ska vara gratis utan att man får ta och välja hur man vill jobba, inte dela upp sanningen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Att som företag göra officiella uttalanden och ljuga om saker som kan påverka aktiekurser är väl olagligt i de flesta delar av världen?

Jo de flesta länder har ju liknande marknadsföringslagen men finns ju exempel där företag byggt luftslott ändå. Kelda o deras soppa, swedbank osv osv. Tror inte något. Utan jag vet inte helt enkelt bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar