Microsoft har velat köpa f.d. Halo-studion Bungie, enligt rykte

Robot
Microsoft har velat köpa f.d. Halo-studion Bungie, enligt rykte

Parterna har dock inte kunnat enas om prislapp.

#bungie, #halo, #microsoft


Ambassadör
Xbox

Förnekas av Pete Parsons (Bungie CEO).

Men det kan ju ligga lite sanning i det ändå. Klart är i alla fall att Bungie och Xbox har ett fint förhållande nuförtiden.


signatur

Jump in.

Medlem

Vet Martin O'Donnell sade i en intervju att microsoft var ganska nära att köpa Bungie innan bungie skrev på kontrakt med Activision, men det gick aldrig igenom.

NuZ
Testpilot

Min personliga åsikt är att Bungie borde göra Halo. Men håller tummarna på 343 vet vad de gör även om det varit problemfyllt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vet Martin O'Donnell sade i en intervju att microsoft var ganska nära att köpa Bungie innan bungie skrev på kontrakt med Activision, men det gick aldrig igenom.

Det låter konstigt att de skulle försökt köpa en tillbaka en studio som de nyligen låtit lämna MS?

Nu har det ju i alla fall gått ett tag.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det låter konstigt att skulle försökt köpa en tillbaka en studio som de nyligen låtit lämna MS?

Nu har det ju i alla fall gått ett tag.

Ja jag tyckte också det lät märkligt. vart förvånad av informationen.

Jag har för mig det var i denna intervjun han berättade det: https://www.youtube.com/watch?v=Mkn7DmM6xYY&t=2042s&ab_channe...

Daz
Medlem

Jag hoppas att Microsoft inte köper Bungie.

De ägde Bungie en gång men Bungie gjorde sig fria för att de inte villa vara en "Halo-fabrik" utan kunna göra vilka spel de ville om jag minns rätt. Bättre att i sådana fall samarbeta och betala utvecklingen av ett spel om Microsoft nu vill ha ett samarbete med Bungie.

Inaktiv

Jag gissar att Bungie inte är att dugg sugen på att göra fler Halo-spel. Man slog sig väl fri just för att slippa göra fler Halo och välja själva vad man vill göra för spel.

Avstängd

Se där

SoL
Medlem

Tycker det är ganska lustigt när phil spencer predikar om att konsolexklusiviteter går emot vad gaming handlar om, samtidigt som han försöker köpa upp varenda studio.
Att han dessutom köper upp en studio( Ninja theory, Hellblade) som jobbar med en uppföjare som släpptes till ps4 och pc gör saken ännu värre. För oss som älskade hellblade 1 och spelade på playstation kommer inte få spela uppföljaren såvida vi inte skaffar en xbox el pc.

Medlem
Skrivet av SoL:

Tycker det är ganska lustigt när phil spencer predikar om att konsolexklusiviteter går emot vad gaming handlar om, samtidigt som han försöker köpa upp varenda studio.
Att han dessutom köper upp en studio( Ninja theory, Hellblade) som jobbar med en uppföjare som släpptes till ps4 och pc gör saken ännu värre. För oss som älskade hellblade 1 och spelade på playstation kommer inte få spela uppföljaren såvida vi inte skaffar en xbox el pc.

Talat som ett riktigt playstationfan.

SoL
Medlem
Skrivet av Rakoon:

Talat som ett riktigt playstationfan.

Det var iofs ett inlägg i text men ok.

Medlem

Från ett fängelse i Microsofts Halo-fabrik till ett annat hos Activision. Ser inte varför de skulle vilja sätta sig i sin ursprungliga position igen även om deras egen Destiny-vision blev en enorm flopp.

1
Skriv svar