Quiz – Vad kan du om Xbox-konsoler genom tiderna?

Robot
Quiz – Vad kan du om Xbox-konsoler genom tiderna?

Veckans quiz tar oss från första Xbox, via 360 och One, till framtidens Series X och S.

#fz, #quiz, #xbox


Inaktiv

6/10 , verkar som att jag snappat upp en del genom åren åtminstone, även om min Xbox One mest står avstängd

Medlem

3/10 Korrekta svar!

Red ring of death.

Usch vad usel jag var på denna


signatur

I drank what?

Avstängd

Ingen konsolbonde.

Avstängd

8/10

Gjorde inledningsvis bort mig på att det var specifikt sverigelanseringen.

Medlem

Aldrig ägt en Xbox men 7/10.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Aldrig ägt ett och jag tror inte ens att jag spelat på ett xbox.
Däremot har jag xbox 360 kontroller till datorn.

så 4/10 är helt ok då

Medlem

Visst är det väl 2 påståenden på fråga 10 som är rätt eller är jag helt ute och seglar?

NuZ
Testpilot

9/10 missuppfattade frågan där 2 är fel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

8/10. Missade på lanseringen och Rare.

Boman: Jo men du ska säga vilket som är falskt.

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Vadå "jump in"? Du hoppade in i Xbox-världen för många år sedan och blev kvar.

:::::::::: Gick hyfsat ::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Första 3/10 andra 6/10

Medlem
Skrivet av eino:

Lite opassande och nedsättande uttryckt. Träl eller dräng vore snarare mer lämpligt. Bonde då tänker jag mer på farmer.

Medlem

4/10... Ge mig ett likadant quiz om 90-talets konsolkrig så man kan få revansch!

Medlem

8/10. Missade på hur mycket den senaste boxen har sålt och vad det första projektnamnet på den nya var.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

4/10 Korrekta svar!
Phil Spencer är halvnöjd.

Medlem

Sista frågan är ju fel. Båda stödjer 120 FPS men S har lägre upplösning.

Edit: Ah nej, det är bara jag som inte kan läsa vilken fråga som ställs.

It's not a lake, it's an ocean

Eftersom jag aldrig lyckas få full pott i någon quiz är det väl läge att slå sig för bröstet nu då. (Men jag har å andra sidan spelat på Xbox sedan den 14 mars 2002 när Xbox lanserades här, så skam vore väl annars.)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

ELF
Medlem

qq

Borde ha haft 8/10. Hade egentligen rätt på sjunde frågan, men tänkte en sekund för lite.

Xbox var förövrigt både mitt förta och sista xbox.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har aldrig ägt en Xbox men fick iallafall 9/10. Sumpade första frågan bara.

Medlem

10/10 Korrekta svar!
Vadå "jump in"? Du hoppade in i Xbox-världen för många år sedan och blev kvar.

Första konsolen efter NES var en Xbox, men sen skaffade jag mig en PS2 och har hållit mig till Playstation sedan dess.

@eino: Prata inte illa om bönder. Det är dom enda jag ser upp till i det här landet, våra största hjältar.

Medlem

Vadå Xbox Series S stannar vid 60 FPS/Hz?
Det stod ju i trailern att det var upp till 120 Hz?
https://youtu.be/KHLfCFMKxPg?t=49
Swec rapporterade stödet som 120 Hz:
https://www.sweclockers.com/nyhet/30352-microsoft-avtacker-xb...

EDIT: Hehe jag läste också fel.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

@eino: Prata inte illa om bönder. Det är dom enda jag ser upp till i det här landet, våra största hjältar.

Det är skillnad på bönder och lantbrukare.
fast då brukar man säga "bönner"

Medlem

7/10 Korrekta svar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NuZ:

9/10 missuppfattade frågan där 2 är fel

Skrivet av Ruffles:

Eftersom jag aldrig lyckas få full pott i någon quiz är det väl läge att slå sig för bröstet nu då. (Men jag har å andra sidan spelat på Xbox sedan den 14 mars 2002 när Xbox lanserades här, så skam vore väl annars.)

https://i.imgur.com/3KDsTMa.png

Skrivet av Påskmust:

Har aldrig ägt en Xbox men fick iallafall 9/10. Sumpade första frågan bara.

Skrivet av BlackZam:

10/10 Korrekta svar!
Vadå "jump in"? Du hoppade in i Xbox-världen för många år sedan och blev kvar.

Första konsolen efter NES var en Xbox, men sen skaffade jag mig en PS2 och har hållit mig till Playstation sedan dess.

Snyggt jobbat! 🙌 🐱‍🐉 🎮


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Här märktes det att man inte hade någon koll, 4/10.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

9/10 trots det enda Xbox-spelet jag spelat är Lost Odyssey.

Backloggens befriare

10/10 enkelt juu

@Mortaigne upp till bevis


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

10/10 enkelt juu

@Mortaigne upp till bevis

Bruh, plz. 10/10 !


signatur

Jump in.

12
Skriv svar