Bästa handhållna konsol?

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Ja, vad tycker folket? Räknar inte med Neo Geo Pocket eller WonderSwan då dessa aldrig släpptes utanför Japan. Och Virtual Boy kom åtminstone ut i Amerika. Räknar heller inte med Switch då det är en hybrid. Och alla jäkla variationer, typ 3DS XL och PSP Slim & Lite och allt vad de heter, ingår helt enkelt med standardformaten.

Varför är inte Switch med?

Är ju den givet bästa handhållna någonsin!

Känns helt klart som om undersökningen är "riggad".

Att den är "hybrid" är skitsnack. Då får du inte ha med någon handhållen, som i någon enda version någonsin, kan kopplas via HDMI, eller annat skärmgränssnitt, till en TV.

Bojkott av den här "undersökningen"... Stinker! 💩 🤣


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag har aldrig varit något stort fan av Nintendos bärbara. Har både 3DS och Switch, dom är helt ok. 3DS kan man iaf ha i bakfickan.

Men gillade nog min Atari Lynx mer på 90-talet och Sega Game gear.

Medlem

DS och 3DS utan tvekan. Älskar du RPG och Atlus (som jag) är 3DS konsolen för dig ❤

Medlem

Nintendo Game and Watch

Medlem
Skrivet av Shadee:

edit: Appropå det du skriver om Switchen så finns ju Switch Lite som är en ren handhållen konsol.

Japp. En ren fejk-undersökning.

Sicket skämt! 🤣


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

NuZ
Testpilot

GBA var fantastisk även PSvitan som tyvärr aldrig slog riktigt stort


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Flakmonkey

Är nog dött lopp mellan Playstation Vita och Gameboy Advanced SP. Gillade inte originalversionen av GBA men med SP är den guld, speciellt om man får tag på en 101-variant som är backlit.

Medlem

Av dom jag har haft, Game Boy, DS, 3DS och PS Vita, så tycker jag DS hade bäst spel så den vinner för mig. Och så kunde den spela diverse GBA-spel som jag hade missat också.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kör switch dockat till 99% för egen del. Har haft med den på någon resa men thats it. Då slutade det med att jag inte spelade speciellt mycket eftersom jag kände att den bärbara upplevelsen inte gick att jämföra med samma spel dockat. Har även inhandlat flera dockor så jag kan flytta den mellan rummen. Så för min del är det en stationär konsol hela vägen.

Du tillhör nog 2 % av spelarbasen i så fall.

Blir lätt GBA för mig. Många härliga minnen (var typ här jag börja spela på riktigt) och ett monsterbibliotek med bra spel jag återvänder till än idag.

Tycker DS och 3DS håller nästan samma level. GBC var första konsolen jag ägde och vi hade en gemenskap på skolgården där alla spela Zelda Oracle-spel. Pokemon Gen 2 och senare Golden Sun. GB är okej, för tidigt för min del och det mesta är föråldrat (även om det finns guldkorn som Mario, Zelda, Metroid, Pokemon och devise guldkorn).

Sen gillar jag PSP, för mig som älskar PS och PS2, så tycker jag den förvalta arvet riktigt väl med mycket Final Fantasy, Metal Gear, God of War m.m.

Det roliga är att jag inte är ett fan av PS Vita, vilket många är. Jag har en konsol men jag har aldrig köpt något spel till den, av den simpla anledning att det aldrig har kommit något spel jag verkligen velat ha.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Inaktiv

Switch Lite är lika handhållen som 3DS

Medlem

Lynx var fin om du ville göra av med batterin


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Game boy advance levererade den mest solida upplevelsen. Perfekta nivån av bärbart och skön grafik som håller än idag.

Medlem

röstade psp då switch inte är med, varför ?? fixa !!!

Medlem

PSVita har alltid legat mig närmast hjärtat. 3DS och DS har för mycket skit spel. Sony borde göra en ny handheld

Medlem

Game Boy!

Inget slår tetris med snorgrön bakgrund och "svarta" pixlar

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Varför kan man inte välja Switch ?
Helt klart den bästa enligt mig

Jo, det är bara pinsamt att den svartlistats. Förmodligen Switchhatare som skapat omröstningen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

eld
Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Det roliga är att jag inte är ett fan av PS Vita, vilket många är. Jag har en konsol men jag har aldrig köpt något spel till den, av den simpla anledning att det aldrig har kommit något spel jag verkligen velat ha.

Fast den är fantastisk att spela psp-spel på!

@eld: Hade den läst UMD-skivor så hade den varit guld, jag hade till och med köpt en dubbelt så dyr konsol om den fanns.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Medlem

Nintendo switch men av alternativen Nintendo 3ds.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PC engine turbo grafix 16, tror jag den hette - bäst!

eld
Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

@eld: Hade den läst UMD-skivor så hade den varit guld, jag hade till och med köpt en dubbelt så dyr konsol om den fanns.

Jo absolut jobbigt när man har ett helt bibliotek med umd-skivor, men för att vara helt ärliga så var umd väldigt strömkrävande och tog mycket plats på enheten.

Nu kan du ju dock säkerhetskopiera alla dina umd's du har och slänga in dom på en vita, så har du den optimala psp'n:

Angående omröstningen så är det synd att den skippar alla varianter, då det är dag och natt mellan en gameboy advance orginal och en gameboy advance sp, samt skillnaden mellan en nintendo ds och nintendo ds lite, i hela upplevelsen.

och min personliga favorit, gameboy micro!

Medlem

Svårt att rösta då det är så stort tidsspann på alla konsollerna. Jag tror ändå att Sega Game Gear får min röst, den låg så sjukt lång före konkurrenterna på den tiden. Den var skön att hålla, hade bra ljud och färgskärm. Man kunde köpa till en TV-modul så den kunde dubbla som TV i sängen.

Medlem
Medlem

Switch är definitivt den bästa :).

Medlem

Switch lite är enbart bärbar så den bör räknas med. Samt vanlig switch även om den är hybrid så är det en handhållen konsol.

Virtual boy är ingen "handhållen" konsol helt. Då kan man räkna oculus quest /go med. Poängen är väll ändå handhållen?

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Ja, vad tycker folket? Räknar inte med Neo Geo Pocket eller WonderSwan då dessa aldrig släpptes utanför Japan. Och Virtual Boy kom åtminstone ut i Amerika. Räknar heller inte med Switch då det är en hybrid. Och alla jäkla variationer, typ 3DS XL och PSP Slim & Lite och allt vad de heter, ingår helt enkelt med standardformaten.

Skrivet av Shadee:

Gameboy. Egentligen en röst av nostalgi samt att jag inte använder handhållna konsoler något mer, men det här var min inkörsport till gaming med spel som Super Mario Land, Tetris, Wario och Zelda.

edit: Appropå det du skriver om Switchen så finns ju Switch Lite som är en ren handhållen konsol.

Skrivet av schmuttah:

Varför kan man inte välja Switch ?
Helt klart den bästa enligt mig

Skrivet av dTexN:

Switch lite är ingen hybrid så den borde ingå, äger ingen men vad jag sett så är den nog bäst 😁

Skrivet av Bojkott:

Switch/Switch Lite, men av alternativen som finns så PS Vita. Synd bara att det inte blev någon större succé och att Sony övergav bärbart.

Skrivet av drsnap:

Nintendo Switch Kör den ALDRIG i dockat läge, så för mig är det en handhållen konsol enbart. Och ärligt talat... varför ens köra i dockat läge, det har jag de andra konsolerna till.

Skrivet av eld:

Konstiga regler, speciellt då switchen är en av de mest populära handhållna konsolerna

Skrivet av Jiminy:

Switch utan tvekan. Av valmöjligheterna så blir det Gameboy because ”muh nostalgia”

Skrivet av anon_119148:

Switch Lite är lika handhållen som 3DS

Skrivet av SWEBarb:

röstade psp då switch inte är med, varför ?? fixa !!!

Skrivet av Molotov:

Nintendo switch men av alternativen Nintendo 3ds.

Skrivet av Querth:

Switch är definitivt den bästa :).

Skrivet av takaii:

Switch lite är enbart bärbar så den bör räknas med. Samt vanlig switch även om den är hybrid så är det en handhållen konsol.

Virtual boy är ingen "handhållen" konsol helt. Då kan man räkna oculus quest /go med. Poängen är väll ändå handhållen?

Håller med samtliga.

Extremt pinsamt av @Ghost Writer att utesluta Switch på sådana konstlade subjektiva grunder. 🙈🙉🙊

Denna omröstning är ungefär lika giltig som val i Ryssland eller Kina! 🤪


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skribent
Skrivet av martinot:

Håller med samtliga.

Extremt pinsamt av @Ghost Writer att utesluta Switch på sådana konstlade subjektiva grunder. 🙈🙉🙊

Denna omröstning är ungefär lika giltig som val i Ryssland eller Kina! 🤪

För att försvara TS lite så verkar Switchen vara överlägsen, så det kanske var lika bra att den inte var med? Sedan tycker jag vi ska sluta anmärka på TS val av konsoler för sin omröstning, det har tillräckligt många gjort redan.

Medlem
Skrivet av Shadee:

För att försvara TS lite så verkar Switchen vara överlägsen, så det kanske var lika bra att den inte var med?

Ja, där slog du huvudet på spiken. Det är inte det att jag inte gillar Switch, för det gör jag och jag spelar faktiskt lika gärna på den handhållen som på teven. Och man ju rationalisera på olika sätt varför den inte borde vara med en sån här omröstning. Switch Lite är bara handhållen i och för sig men det ändrar inte faktum att Switch som helhet ändå inte är ett 100% dedikerat handhållet format. För då kunde man ju lika gärna ha med Sega Mega Drive i omröstningen för bästa bärbara format och peka på Nomad. Och den nämnde någon i och för sig också... Men liksom, Nomad var ju inget "eget" format. Det släpptes förresten LCD-skärmar till både PSone och Gamecube som gjorde de konsolerna "bärbara" men ingen tycker väl det är konstigt att de heller inte räknas med?

Skåda, den "bärbara" PSone. Och denna fick inte vara med i omröstningen för bästa bärbara konsol?

Sedan kan man också se det som så att Switch hade haft ett orättvist övertag som enda fortfarande aktuella konsol. För 3DS:en är ju inte direkt aktuell längre, även om man fortfarande kan köpa nya 2DS:ar i affären. Det har ju gått säkert två år sedan de senaste nämnvärda spelen. Och Vitan lades officiellt ner av Sony under förra året. Så alla andra formaten har haft sin tid redan och man kan titta tillbaka på hela deras livstid medan Switchen säkert har två år till att ge, minst, och folk är fortfarande mitt i hypen över nya spel till den. Men man kan ju såklart också kalla det bara bortförklaringar för där skon verkligen klämmer är exakt det Shadee tog upp, att Switch tycks vara överlägsen. Spontant tänkte jag att är Switch med så får den säkert 80-90% av alla rösterna. Och det är ju kul att se hur olika folk annars röstar.

Men jag får ändå erkänna att det blev en tabbe att t ex Neo Geo Pocket Color inte var med. Jag tänkte nog inte längre än till vanliga Neo Geo Pocket som inte släpptes utanför Japan. Och sånt som Atari Lynx och Game.com tänkte jag heller inte på (var nog fokuserad på "de stora tre" dvs Nintendo, Sega och Sony bara). Någonstans måste man i och för sig kunna dra en gräns också men jag kunde i alla fall haft med "Annat" som kategori. My bad.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

123
Skriv svar