På onsdag blir det Playstation 5-uppvisning!

Robot
På onsdag blir det Playstation 5-uppvisning!

Och visst är det dags för Sony att avslöja pris och släppdatum?

#Playstation-5, #Sony


Medlem

Börjar bli riktigt spännande!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Härligt! Nu börjar det röra på sig ordentligt.

Tippar på att de lägger sig strax under Xbox värsting i pris. Har en känsla av att det släpps i slutet på oktober om inte tidigare (vill inte vänta mer).

Inlagt i kalendern (Eventet) och semester hade jag redan tagit till veckan.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Det blir att klistra sig framför skärmen 22:00 på onsdag. Tänk om dom ligger 100$ under MS! Eller digitala versionen ligger på typ 350$! Enbart 50$ mer än XsS. Då får man verkligen fundera på vad saker och ting är värda..

Medlem

Vore såklart roligt om priset hamnade i PS4-nivå med 3999kr men gissar att de hade tänkt sig ett betydligt högre pris och nu nöjer sig med att match Xbox-priset. Tror inte att de vågar lägga sig över Xbox med tanke på den sega starten för PS3.

Medlem

Äntligen! Börjat undra vad dom håller på med! Nu händer det!

Var det inte det här som var menat att endast visa upp VR nu veckan?

Angående pris tror jag inte Sony kommer kunna lägga sig under Microsofts pris. Lär bli 499 dollars för den med optiskt läsare och 459/399 dollars för den utan.

Medlem
Medlem

Ska bli intressant att se priset. Skulle gissa att PS5 kommer ligga runt vad en series x kommer kosta men frågan är nu om Sony kommer lägga sig under.

Medlem

Äntligen. Men man lär ju inte få någon konsol i år i alla fall... Känns som det kommer vara en bristvara...

Inaktiv

399 utan läsare och 499 med, så ligger man bra till

Release November 6 kanske, en fredag, vore väl trevlans

Medlem
Skrivet av anon_328494:

399 utan läsare och 499 med, så ligger man bra till

Release November 6 kanske, en fredag, vore väl trevlans

499 hade varit redan drömmen!

Medlem

blir högt pris här som vanligt pga höga skatter o allt.. ja lär vänta nåt år eller två innan jag köper.. gjorde samma med ps4an..... vägrar köpa en konsoll på launch day....

Medlem
Skrivet av anon_328494:

399 utan läsare och 499 med, så ligger man bra till

Release November 6 kanske, en fredag, vore väl trevlans

Räkna moms+kemikalieskatt, så kanske runt 5700


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vill se pris och datum. Det är på tiden att vi få se gameplay från nya Spider-man.

Medlem

Tyvärr tror jag inte man kan hoppas på pris på 4500. För även om det blir riktpriser så kommer återförsäljare fula sig och sätta högre priser då konsolen kommer vara en bristvara hela vägen fram till julen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Det blir spännande att se om de visar upp några spel vi inte sett tidigare.

Medlem

Äntligen. En funderingar en gröning som jag har är kvaliteten på första batchen av PS5. Jag har för mig att det funnits effekter på de PS3 och PS4 som köptes vid första släppet, men jag kanske har helt fel?

Medlem

Skulle va ganska kul om de la sig strax under Series X med $498 ^^. Nej jag får nog hålla med flera här med gissningarna; $499 för discverran och $449 för den digitala.

Medlem

Gissar på $499 för den optiska och $399 för den digitala 😊

NuZ
Testpilot

Svart? Såg jag svart? <3 Den blir det isåfall


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Min gissning är att den utan digitalläsare lägger sig på 499$ och den med 549$, tror att Microsoft lade priset så lågt som de kunde acceptera att göra förlust per konsol och tror inte Sony har möjlighet att matcha det.

Medlem

Blir nog ett liknande pris som Series X tror jag. Det ryktas om att SSDerna i Ps5an är väldigt dyra i nuläget. Sony har inte samma möjlighet att gå med förlust som Microsoft har på varje såld maskin.
Ifall de väljer att gå med förlust kommer de att ta bort en del features med nyare revisioner av hårdvaran likt hur de gjorde med ps3an som knappt blev igenkännlig från första versionen till den sista slimmade varianten.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Svart? Såg jag svart? <3 Den blir det isåfall

Reagerade också på det, för visst har dom inte utannonserat en svart modell?

Medlem

About damn time. Ska man bara lyckas sälja av sin ps4.

Skrivet av NuZ:

Svart? Såg jag svart? <3 Den blir det isåfall

Är inte svart, är bara skuggan som får den att se svart ut tyvärr. Hade också föredragit en svart version då en sån hade smält betydligt bättre med övrig utrustning/möbler hos mig, men det lär väl komma en svart version så småningom kan jag tänka mig.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Svart? Såg jag svart? <3 Den blir det isåfall

Skrivet av hoppalängdhopp:

Är inte svart, är bara skuggan som får den att se svart ut tyvärr. Hade också föredragit en svart version då en sån hade smält betydligt bättre med övrig utrustning/möbler hos mig, men det lär väl komma en svart version så småningom kan jag tänka mig.

Är ju snack om att själva chassit (endast det vita på sidorna) ska gå att ta av jätte simpelt så ska man kunna köpa alla möljiga mönster, kommer säkerligen komma upp överallt om detta stämmer.
Om det är så borde den vita inte vara några som helst problem eftersom resten är ju svart.

Edit;

här är den utan "vingarna"

Medlem

Hoppas verkligen att dom matchar XsX i pris, annars kommer den här hösten bli alldeles för dyr 😅

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Min gissning är att den utan digitalläsare lägger sig på 499$ och den med 549$, tror att Microsoft lade priset så lågt som de kunde acceptera att göra förlust per konsol och tror inte Sony har möjlighet att matcha det.

Ingen chans att de lägger sig högre. Det vore att skjuta sig själv i foten. Det är inget misstag de vill göra om.

Sedan att det skulle skilja $50 mellan versioner känns inte så rimligt heller. Jag har förbokat den digitala redan och det får kosta vad det kostar. Men skiljer det så lite mellan, så köper jag hellre diskversionen. Finns säkerligen många som tänker som mig.

Det ryktas att produktionskostnaden ligger på $450 för diskversionen, möjligtvis $420-430 för digitala (bluray ryktas kosta $20-30) Jag är säker på att den digitala kommer kosta $399 (för att konkurrera priset på Series S) och diskversionen $499 (matcha Series X). På så viss gör Sony en vinst på $50/disk samt en förlust på $20-30/digitala. Skulle de sälja lika många av versionerna så går de med vinst $20-30. Men gissar på att 60-70% köper diskversionen, så vinsten blir ännu större. Räkna sedan med alla sålda digitala spel som tar igen förlusten på den digitala.

Tror inte att Sony kommer lägga sig lägre än $399 resp $499. Men de kanske överraskar en, man vet aldrig med Sony 🙂

Medlem

Sålde min PRO förra helgen, så nu är jag redo! Hoppas på pris under 6000kr här i svedala


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skriv svar