Se Ubisoft Forward i backspegeln – här är aftonens trailers

Robot
Se Ubisoft Forward i backspegeln – här är aftonens trailers

Prince of Persia, Zelda-hommage och Far Cry VR.

#ubisoft, #ubisoft-forward


Medlem

När man trodde Rage 2 var höjden av "fokusgruppcoolt". Riktigt pajigt event.

Medlem

Sjukt vad mycket ointressanta trailers för ett sådant stort spelbolag. Ser iallafall fram emot Prince of Persia remaken

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Sjukt vad mycket ointressanta trailers för ett sådant stort spelbolag. Ser iallafall fram emot Prince of Persia remaken

Smaken är ju som tur olika

Medlem

Nu känns det som att en release av Beyond good and evil 2 är nära.........

Medlem
Skrivet av kebbe:

När man trodde Rage 2 var höjden av "fokusgruppcoolt". Riktigt pajigt event.

Kunde instämma mera, totalt oinspirerat, att phoenix är en kvinnlig karaktär känns krystat.

Tur det finns andra spelutvecklare än de stora husen, de har verkligen tappat stinget.

Så det är lite talande att det enda som kändes semi-intressant var Prince Of Persia - Remaken


signatur

P.L.U.R

Medlem

Varför visade dom inte nåt från far cry 6?

Medlem

Mycket glad över att jag inte slösade bort dyrbar tid på denna livesändning.

Riders Republic ser kul och avslappnande ut dock


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Mycket glad över att jag inte slösade bort dyrbar tid på denna livesändning.

Riders Republic ser kul och avslappnande ut dock

Riders Republic blev jag också nyfiken på. Känns lite som en fullspäckad uppföljare till Steep.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Riders Republic såg ju grymt kul ut.

Medlem
Skrivet av SorbP:

... att phoenix är en kvinnlig karaktär känns krystat.

Jag fattar inte, vad är det som känns krystat? Men visst, jag kanske är partisk. Jag gillar nämligen kvinnor.

NuZ
Testpilot
Skrivet av maq777:

Jag fattar inte, vad är det som känns krystat? Men visst, jag kanske är partisk. Jag gillar nämligen kvinnor.

Jag gillar också kvinnor!!!

Nej men shit vad folk är negativa nu när Ubi faktiskt visar nya saker. De är inte ctrl+v på spelen. Jag tror detta blir bra och ser mycket fram emot Immortals


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

International
Man of Mystery

Är nån verkligen intresserad av Hyperscape ? Känns lite som "alla andra har en battle royale så vi måste också ha en" ?

Men Watchdogs Legion ser ju kul ut, hoppas hoppas det inte bara är en påse varmluft


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Sjukt vad mycket ointressanta trailers för ett sådant stort spelbolag. Ser iallafall fram emot Prince of Persia remaken

Kan tyvärr inte säga att jag håller med dig än, det såg ju galet risigt ut i nuvarande stadie.
Och jag vet att folk kommer att sitta och skrika MEN DET ÄR JU BARA ALPHA, men då vill jag påminna er om att vissa spel ser ut såhär i pre-alpha

Inaktiv

En hel del som ser skoj ut men ingenting överraskande.

Det som däremot överraskar är när folk blir obekväm så fort ett spel har en kvinnlig huvudkaraktär. Sån jävla vidrig attityd.

Kommer inte läsa några svar på det, folk får tycka precis vad man vill , precis som jag. Och jag är grymt trött på att diskutera med hjälplösa idioter.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

En hel del som ser skoj ut men ingenting överraskande.

Det som däremot överraskar är när folk blir obekväm så fort ett spel har en kvinnlig huvudkaraktär. Sån jävla vidrig attityd.

Kommer inte läsa några svar på det, folk får tycka precis vad man vill , precis som jag. Och jag är grymt trött på att diskutera med hjälplösa idioter.

Nu kan jag inte svara i deras ställe, men ibland så handlar det inte om att man inte vill se en stark kvinna eller en kvinnlig protagonist. Ibland handlar det om att karaktären skall passa in för rollen/storyn/etc. Tänk dig "en kvinnlig James Bond" eller liknande. Det är inget fel med en kvinnlig agent så länge det görs på rätt sätt, men om om man tar en känd karaktär och byter kön "bara för att" och de som protesterar är en del av patriarkatet så blir det inte bra. Så innan man idiotförklarar någon så kan man väl fråga varför personen skrev som den skrev.

// edit:

Glömde kommentera själva nyheten;

Bara AGOS: A Game of Space verkade intressant, men eftersom att trailers är trailers så sa det inte så mycket om spelet. Kommer nog hålla ögonen öppna för titeln, men det blir ingen hype alls.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Vad har dom gjort med Watch dogs? Fick intrycket av att det är humor och clown inriktning med den berättarrösten.

Medlem
Skrivet av conthox:

Nu kan jag inte svara i deras ställe, men ibland så handlar det inte om att man inte vill se en stark kvinna eller en kvinnlig protagonist. Ibland handlar det om att karaktären skall passa in för rollen/storyn/etc. Tänk dig "en kvinnlig James Bond" eller liknande. Det är inget fel med en kvinnlig agent så länge det görs på rätt sätt, men om om man tar en känd karaktär och byter kön "bara för att" och de som protesterar är en del av patriarkatet så blir det inte bra. Så innan man idiotförklarar någon så kan man väl fråga varför personen skrev som den skrev.

Nu handlade det ju om att någon klagade på att Fenyx var tjej, så jag har inga problem med att idiotförklara. Min dotter tyckte det verkade vara ett "skitcoolt" spel, och det håller jag med om.

För övrigt hade "en kvinnlig James Bond" fungerat helt fint. Allt fungerar fint om det görs på rätt sätt, man måste bara våga försöka.

Medlem

Blev pepp på Far Cry VR tills jag såg att det var exklusivt till Zero Latency... Så onödigt begränsande

Annars är det bara immortals som verkade intressant dock så hade jag velat se något mer eget än en BOTW kopia

Medlem

Det hade varit roligt med ett nytt 3d rayman

Medlem

Far Cry blev ett "VR-ARcade" spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Kyrre:

Sjukt vad mycket ointressanta trailers för ett sådant stort spelbolag. Ser iallafall fram emot Prince of Persia remaken

Det blir nice! Men varför kan de inte anstränga sig lite till och göra ett nytt Prince of Persia?

Medlem
Skrivet av SorbP:

Kunde instämma mera, totalt oinspirerat, att phoenix är en kvinnlig karaktär känns krystat.

Tur det finns andra spelutvecklare än de stora husen, de har verkligen tappat stinget.

Så det är lite talande att det enda som kändes semi-intressant var Prince Of Persia - Remaken

Lika krystat om Shepard är man menar du? Såg ju ut som man kunde välja om man ville spela som man eller kvinna när man skapade karaktären.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nu handlade det ju om att någon klagade på att Fenyx var tjej, så jag har inga problem med att idiotförklara.

Åter igen, om man inte frågar varför det var fel att Fenyx var tjej så vet man ju inte anledningen till åsikten. Är det bara på grund av könet, eller är det att det på något sätt inte passar?

Skrivet av Kyraal:

För övrigt hade "en kvinnlig James Bond" fungerat helt fint. Allt fungerar fint om det görs på rätt sätt, man måste bara våga försöka.

Nyckeln är som sagt, precis som du själv skriver, "om det görs på rätt sätt". Om man skall ta Bond som exempel igen: hela Bonds karaktär är ju byggt upp runt en image och en stil. Att bara byta könet och behålla resten som det är hade, i mina ögon då, blivit fel. (Det är såklart subjektivt. En del skulle kanske gilla det.)

Att bara idiotförklara någon utan att fråga varför personen tycker si och så, eller bara för att personen inte har samma åsikt, leder bara till dålig stämning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dålig stämning blir det av att folk vräker ur sig omotiverade ställningstaganden som hör hemma i dåtiden. Tycker också Immortal ser asfett ut!

Och ni som pratar om att det är bra "om det görs på rätt sätt", vad menar ni? Ska kvinnliga protagonister ha "kvinnliga" attribut och passa in i mallen för det feminina? Är själv ganska trött på det stereotypa, så allt som bryter det mönstret är välkommet i min mening.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Det blir nice! Men varför kan de inte anstränga sig lite till och göra ett nytt Prince of Persia?

Tänker att dom kanske gör ett nytt Prince of Persia ifall remaken säljer bra?

Medlem

Suck.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Far Cry VR
det ska bli kul o lira.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Far Cry VR
det ska bli kul o lira.

Då måste du besöka zero latency.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Pass på det mesta. AGOS ser spännande ut, men utan gameplay har det inte mycket betydelse än.

12
Skriv svar