Baldur's Gate-lika Solasta får early access i höst

Robot
Baldur's Gate-lika Solasta får early access i höst

Turordningsbaserat rollspelsgodis.

#early-access, #rollspel, #solasta


Medlem
MEG
Medlem

Ser tråkigt ut samt ful grafik, ska dock bli roligt att se recensionerna.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

solasta...jag trodde först det skulle stå Solsta Cafe..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MEG:

Ser tråkigt ut samt ful grafik, ska dock bli roligt att se recensionerna.

Ful grafik? Jag tycker det helt ok ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Prixm:

Mer hype för detta än Baldurs Gate tbh.

Hurså? Menar inte att säga att du inte kan tycka det, bara nyfiken.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hurså? Menar inte att säga att du inte kan tycka det, bara nyfiken.

Är mer för turn-based, mest därför. Baldurs gate är inte gjort för att spelas turn-based även om det är ett val man kommer kunna göra, och att det är exakt samma motor som Divinity gör det också lite mindre.. spännande, men som sagt, det är jag det.
Edit: Sen är jag väl medveten om att Solasta är långt ifrån klart och kommer inte att spela det i early access, för det är inte ens i närheten av klart.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Är mer för turn-based, mest därför. Baldurs gate är inte gjort för att spelas turn-based även om det är ett val man kommer kunna göra, och att det är exakt samma motor som Divinity gör det också lite mindre.. spännande, men som sagt, det är jag det.
Edit: Sen är jag väl medveten om att Solasta är långt ifrån klart och kommer inte att spela det i early access, för det är inte ens i närheten av klart.

Vad pratar du om? BG 3 är ju helt utvecklat med turordningsbaserade strider i åtanke. Du kan öht inte spela det i realtid.

Medlem
Skrivet av Rafner:

Vad pratar du om? BG 3 är ju helt utvecklat med turordningsbaserade strider i åtanke. Du kan öht inte spela det i realtid.

Det var jävligt skumt, hade för mig att Baldurs Gate 3 var realtid med option till turn-based. Har inte sett alldeles för mycket från det då jag antagit att det skulle vara realtid hela tiden, då dom tidigare är det, antar att jag blev hypad för Baldurs Gate 3 nu, haha..

MEG
Medlem
Skrivet av Ankh:

Ful grafik? Jag tycker det helt ok ut.

Haha ja det ser ok ut, skrev bara så för att många som gnäller på spel som de inte har spelat brukar köra med det
Men för att vara lite seriös så tråkigt tycker jag att det ser ut att vara, sedan så är Larian en av de få studios som jag har förtroende för, de har iaf inte svikit mig hittills. Jag tycker också att B3 ser roligare ut och är snyggare,
Då jag har en begränsad budget så lägger jag mina pengar på ett säkert kort


signatur

Death is only the beginning

FM-guru
F.d. Sisyr

Med detta, BG 3 och Pathfinder 2 på G så ser det kommande året riktigt mysigt ut för de som gillar turordningsbaserade RPG:n.

Även Realms Beyond verkar trevligt, men utvecklaren tycks ha ekonomiska bekymmer så vi får väl se om det färdigställs.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Det var jävligt skumt, hade för mig att Baldurs Gate 3 var realtid med option till turn-based. Har inte sett alldeles för mycket från det då jag antagit att det skulle vara realtid hela tiden, då dom tidigare är det, antar att jag blev hypad för Baldurs Gate 3 nu, haha..

Jag önskar verkligen att du hade haft rätt Turn-based borgar för att stridernas svårighetsgrad strömlinjeformas samt att fighters blir lite trista i sina "slå med svärdet"-drag.

Medlem

Jag vet att grafik är inte allt men något jag inte förstår varför har alltid alla turordningsbaserade så grötig grafik? ja det gäller även divinity även om jag gillar spelen mycket så är det väldigt grötig grafik.

Med det sagt så har väl divinity serien bäst och mest bekvämma grafiken för mina ögon.

Medlem

Släppt i 1.0 på Steam. Lysande spel. Väl rekommenderat till alla oss rollspelsnördar som gillar turn baserade strider.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar