Xbox Series X-pris och lanseringsdatum officiellt!

Robot
Xbox Series X-pris och lanseringsdatum officiellt!
Medlem

Billigare än väntat!

Medlem

Nu börjar det väl ändå bli dags för Sony att komma med något. Kul att det äntligen börjar röra på sig!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

a'lea iacta est Sony

Medlem
Skrivet av N_micke:

Nu börjar det väl ändå bli dags för Sony att komma med något. Kul att det äntligen börjar röra på sig!

Spelar väl ingen roll för dem direkt.
Den skulle kunna kosta 8000 och de skulle fortfarande sälja fler konsoller än Microsoft.

Medlem
Skrivet av loerk:

Spelar väl ingen roll för dem direkt.
Den skulle kunna kosta 8000 och de skulle fortfarande sälja fler konsoller än Microsoft.

I Sverige är det troligt, men i USA och globalt är jag med tveksam till om ditt påstående stämmer.

Medlem

Så spekulationer om att priset skulle bli mycket högre denna generation var helt felaktiga.
Xbox one kostade lika mycket vid lanseringen, men sänktes till 400$ när dom slopa Kinect, så det vart väl ingen större skillnad om man jämför med förra generationen.

Och sen så har du One X som också kostade 500$, så X serien kostar till och med exakt lika mycket alltså.

Ska bli intressant att se vad PS5 kommer att kosta, antagligen till och med billigare än PS3.

PS4 och Pro kostade 400$ vid lanseringen, PS3 kostade 500$för 20GB varianten och 600$ för 60GB.
Vad jag kommer ihåg så var det 60GB varianten som vart lite ökänd för sitt höga pris då?

Gen
Medlem

Känns som att Sony kommer släppa sin för samma slant. Kan inte tänka mig att de vill gå lägre än så pga att priserna redan är pressade till det extrema. Det är sjukt mycket hårdvara man får för 500 dollars.

Medlem

hmm alltså det där med gamepass inklusive hårdvaran är en RIKTIGT smart lösning. Den där kommer bli jobbig för Sony om de inte erbjuder något liknande

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Så spekulationer om att priset skulle bli mycket högre denna generation var helt felaktiga.
Xbox one kostade lika mycket vid lanseringen, men sänktes till 400$ när dom slopa Kinect, så det vart väl ingen större skillnad om man jämför med förra generationen.

Och sen så har du One X som också kostade 500$, så X serien kostar till och med exakt lika mycket alltså.

Ska bli intressant att se vad PS5 kommer att kosta, antagligen till och med billigare än PS3.

Ja det är väl antagligen för att de har sagt bägge. De sa att de inte behöver sälja många konsoler och att Series X är till för de som kan betala i stort sett. Särskilt med en billigare konsol på sidan av så borde den andra bli märkbart dyrare.
Men sen har de väl även sagt att de är beredda att priskriga och sätta sig lågt som i det här fallet.

Medlem

Ja det är ingen dum ide, de hade väl nått liknande med både xbox 360 och xbox one vill jag minnas? Kanske inte i Sverige iofs.

Om PS5 digital landar på 399 dollar så borde det alltså bli ca 4595:- för den i Sverige. Inte illa alls.

Medlem

Alltså dealen med Elgiganten är ju helt galen! Jag tänker ju ändå inte skaffa en med sjukt smart av Microsoft att göra så.

Medlem

Vad är "All access" ? Är det en avbetalningsplan? Hyr man och lämnar tillbaka konsolen efter 24 månader eller hur funkar det?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

I Sverige är det troligt, men i USA och globalt är jag med tveksam till om ditt påstående stämmer.

Vilken bild har du av USA egentligen? För att inte nämna globalt. 8000 i sverige skulle väl betyda att konsolen låg på ungefär $685 i USA.

Medlem
Skrivet av Karim21K:

Vad är "All access" ? Är det en avbetalningsplan? Hyr man och lämnar tillbaka konsolen efter 24 månader eller hur funkar det?

Nej du får konsoll och gamepass ultimate för en månadskostnad. Ca 400:- i sverige. Du binder dig för en avbetalningsplan på 2 år. Totalkostnad alltså troligen ca 9600:-

Medlem

Jag spelar mest på PC men jag längtar ändå för jag vill ha den nya kontrollen haha

Medlem

Bra pris, och ännu bättre blir det om man importerar från ett EU-land. Xbox All Access låter väldigt intressant. I USA så kostar Game Pass Ultimate $15/mån, så av de $35 så betalar du $20 för konsolen, vilket blir $480 utslaget på 24 månader. Så man sparar alltså $19. Undra vad Xbox All Access kommer kosta i Sverige?

Medlem
Skrivet av Karim21K:

Vad är "All access" ? Är det en avbetalningsplan? Hyr man och lämnar tillbaka konsolen efter 24 månader eller hur funkar det?

Det är en avbetalningsplan där konsol och Game Pass ingår.

Edit: EA Play ingår tydligen också.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Nej du får konsoll och gamepass ultimate för en månadskostnad. Ca 400:- i sverige. Du binder dig för en avbetalningsplan på 2 år. Totalkostnad alltså troligen ca 9600:-

9600kr är ju helt galet dyrt! Eller har jag missat något här? Som att köpa 2x.

Medlem
Skrivet av Karim21K:

Vad är "All access" ? Är det en avbetalningsplan? Hyr man och lämnar tillbaka konsolen efter 24 månader eller hur funkar det?

Skrivet av lars_kongo:

Nej du får konsoll och gamepass ultimate för en månadskostnad. Ca 400:- i sverige. Du binder dig för en avbetalningsplan på 2 år. Totalkostnad alltså troligen ca 9600:-

Tänk på att Gamepasset kostar 135kr/månaden ordinarie så att det du betalar för att betala av xboxen blir då 265kr/månad om vi utgår från 400kr/månaden. Vilket gör att du betalar för konsollen 6360kr

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Tänk på att Gamepasset kostar 135kr/månaden ordinarie så att det du betalar för att betala av xboxen blir då 265kr/månad om vi utgår från 400kr/månaden. Vilket gör att du betalar för konsollen 6360kr

Okej, tackar. Då får det bli ett direktköp istället helt enkelt. Har redan Gamepass Ultimate för 3 år framåt.

Medlem
Skrivet av Karim21K:

9600kr är ju helt galet dyrt! Eller har jag missat något här? Som att köpa 2x.

Jag spekulerar i att det blir ca 400:-/månad i Sverige, men däromkring eller strax under är väl rimligt eftersom det kostar 35 $/månad i usa.

Du får alltså konsoll och gamepass ultimate i priset. Så om du tycker spelen som ingår i Gamepass Ultimate är nått att ha så är det väl en bra deal.

Alternativt köper du en PS5 för låt oss säga samma pris 5600:- och då räcker motsvarande summa till ca 7 valfria fullpris-spel under den 2 års-perioden, räknat på 600:- styck

Medlem

Man kan ju köpa vadsomhelt med avbetalning idag. så det intressanta är ju att se om microsofts deal med konsol inkl gamepass är billigare än en 24 månaders avbetalning. dvs vad är räntorna på i båda dealarna.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag spekulerar i att det blir ca 400:-/månad i Sverige, men däromkring eller strax under är väl rimligt eftersom det kostar 35 $/månad i usa.

Du får alltså konsoll och gamepass ultimate i priset. Så om du tycker spelen som ingår i Gamepass Ultimate är nått att ha så är det väl en bra deal.

Alternativt köper du en PS5 för låt oss säga samma pris 5600:- och då räcker motsvarande summa till ca 7 valfria fullpris-spel under den 2 års-perioden, räknat på 600:- styck

Tackar för förklaringen.

Medlem
Skrivet av Karim21K:

9600kr är ju helt galet dyrt! Eller har jag missat något här? Som att köpa 2x.

Det ingår gamepass också.

det känns som Sony nu måste kontra, med att tex släppa alla deras spel även på PC, kanske i nån "Gamepass" liknande tjänst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså dealen med Elgiganten är ju helt galen! Jag tänker ju ändå inte skaffa en med sjukt smart av Microsoft att göra så.

På vilket sätt är det en bra deal att betala nästan dubbla priset för konsolen och sitta helt utan spel när avbetalningen löper ut efter två år?

Medlem
Skrivet av bickelito:

Man kan ju köpa vadsomhelt med avbetalning idag. så det intressanta är ju att se om microsofts deal med konsol inkl gamepass är billigare än en 24 månaders avbetalning. dvs vad är räntorna på i båda dealarna.

Det finns många kreditgivare som har räntefritt på 2 år. Så jag undrar vart rabatten ligger? På gamepasset kan jag tänka. Nånstans måste det ju va attraktivt annars hade dom inte skrivit avtalet till att börja med.

Ambassadör
Xbox

Helt sinnessjukt billigt för den hårdvaran! Mycket trevligt med ett aggressivt MS.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ingår gamepass också.

det känns som Sony nu måste kontra, med att tex släppa alla deras spel även på PC, kanske i nån "Gamepass" liknande tjänst

Tja, beror på vad man är ute efter. För samma summa under 2 år kan du t.ex. få:

PS5
Demons Souls
Ratchet and Clank
Horizon 2
Cyberpunk 2077
God of War 2 (spekulation)
Residen Evil 8
Elden Ring (spekulation)

Allt hänger på om man uppskattar spelen som kommer till gamepass. För min del har de ett intressant spel och det är Hellblade 2.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag spekulerar i att det blir ca 400:-/månad i Sverige, men däromkring eller strax under är väl rimligt eftersom det kostar 35 $/månad i usa.

Du får alltså konsoll och gamepass ultimate i priset. Så om du tycker spelen som ingår i Gamepass Ultimate är nått att ha så är det väl en bra deal.

Alternativt köper du en PS5 för låt oss säga samma pris 5600:- och då räcker motsvarande summa till ca 7 valfria fullpris-spel under den 2 års-perioden, räknat på 600:- styck

Game Pass Ultimate kostar $15/mån, men översätts till 135kr/mån. Så 349kr/mån är inte omöjligt om man utgår från att Game Pass-delen blir kvar på 135kr, och konsol-delen blir $20=175*1,25=218. 218+135=353.

Skriv svar