90-talsklassikern Rise of the Triad får remaster

Robot
90-talsklassikern Rise of the Triad får remaster

3D Realms utannonserar nygammalt, ultravåldsamt multiplay.

#remaster, #rise-of-the-triad


Medlem

Så samma utvecklare som redan har gjort en remaster av RotT, Sin och även gör Graven.

Förväntar mig inga storverk med tanke på hur Graven verkar se ut...

Medlem

"What are you playing there, dude?" Vilken otroligt svag, gränsande till direkt töntig, reveal.

MEN.

Rise of the Triad känner jag starkt för. Nån gång i mitten av 90-talet så var spelet det absolut första jag testade i LAN. Vi var några i min klass som installerade sharewareversionen i min högstadieskolas då öde datasal. Det var en fantastisk eftermiddag.

Någon månad senare så hade ryktet spridit sig om LAN-möjligheten och halva skolan började spela Doom under lunchrasterna. Men vi var först.

Medlem

Yes! Detta ser vi fram emot och håller försiktigt optimisttummen i vädret.

Gnällkuk
Skrivet av rudeboystig:

Så samma utvecklare som redan har gjort en remaster av RotT, Sin och även gör Graven.

Förväntar mig inga storverk med tanke på hur Graven verkar se ut...

Precis, samma utvecklare som remaken som man helst ville glömma. Känns spontant som en cashgrab.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Känns som att New Blood Interactive (Ultrakill m.m.) har lyckats ta över denna genren helt. Så kan förstå att de försöker haka på, men tror det blir svårt att slå dem.

Medlem

Det jag minns mest från RotT var musiken. En hel del minnesvärda spår där som jag hoppas de fått med!

2:14:16 t ex "Where Izit" <3


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns spontant som en cashgrab.

Fast är det inte poängen med remasters? Att sälja samma spel igen fast på nyare hårdvara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja, nu kommer jag ihåg, tyvärr.
Jag köpte ROtT Remake 2013, som jag glömde ganska snart. Tills nu!

Det första originalet köpte jag det kom ut. Det gillade jag. Har kvar kartongen!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Maysay:

Känns som att New Blood Interactive (Ultrakill m.m.) har lyckats ta över denna genren helt. Så kan förstå att de försöker haka på, men tror det blir svårt att slå dem.

Jaså det var nytt för mig det spelet. Gillade Dusk, och älskade Amid Evil. Maximum Action ser ju ganska underhållande ut det med.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jaså det var nytt för mig det spelet. Gillade Dusk, och älskade Amid Evil. Maximum Action ser ju ganska underhållande ut det med.

Kommer en ny DLC till Amid Evil & Dusk också. De släppte även en trailer för nya Fallen Aces nyligen.

Gnällkuk
Skrivet av Vileoxe:

Fast är det inte poängen med remasters? Att sälja samma spel igen fast på nyare hårdvara.

En cashgrab syftar till minimal ansträngning, dvs mest portning och bättre texturer. Det går ju att lägga olika mycket tid och energi på en sådan. Men i övrigt har du så klart rätt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer mest ihåg att man tyckte att det var häftigt med skjutspel som hette "Rått" när man var liten.
Tror aldrig att jag spelade hela spelet, utan det var nog trail version som jag lirade på min P1 100.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Kommer en ny DLC till Amid Evil & Dusk också. De släppte även en trailer för nya Fallen Aces nyligen.

https://youtu.be/4rFsrp11NLQ

Så pass. Det var ju helt klart lite eget Fallen Aces, annorlunda.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

No please, don't shoot. PLEASE!

*drunk missiles*

LUDICROUS GIBS!

1
Skriv svar