Började som en kärleksaffär men slutade som en orgie!

Medlem

Kort Update!

Jaha då var det måndag! inget ont om det, Vet inte om det är åldern eller bara jobbet förmodligen jobbet dock för växa upp gör jag väl aldrig! Om bara mina föräldrar insett vad dom gjorde med mig den där julen 1985/86 hade jag nog fått ett fia med knuff i stället. Gamer4life!

Dock inte hänt så mycket sen senaste update förutom EN sak, jag hittade AMAZON eller om den hittade mig jag vet inte men oj oj vad prylar där var. Tror det tog 10 minuter och då har jag nog lagt på 5 min minst innan jag kom upp i bra och ha korgen var överfylld.

Nu vet jag Amazon har intåg i snart Sverige vilket kommer bli lite halv intressant vad som kommer hända med marknaden?

Dagens inköp blev lite diverse

2x ps3 trådlösa white
2x wii
10m 6mm chrome strip
12" bas
1st Mus och tangentbord "mini" pearl white
USB kontakter

Inte så mycket men blev betydligt mer än vad jag räknade med då jag bara skulle haft en dual-USB kontakt då Clas Ohlsson tog nästan 300 pix med frakt.Jag hoppas dessa ska dyka upp innan helgen då man körde EXPRESS.

Så angående Alexa håller jag på och trixar lite i nuläget tanken är (inte för jag är lat) men helt enkelt då jag bygger vill jag driva det längre, bekvämare, bättre än vad man behöver(Man är ju uppväxt med Buck Rogers och Knight Rider kit!! ). Tanken är i korthet.

Alexa Start Arcade - Så ska den start och hoppa in i bigbox (krävs ju WOL) men inga problem
Alexa start Mortal kombat X , Alexa start tekken
Alexa swap to Amiga / Alexa swap to Nes osv osv......Ja ni förstår
Alexa hit och Alexa dit. Tanken är förhoppningsvis allt ska kunna styras med Alexa, Nu krävs det mer än Alexa för få igenom detta men har eventuellt löst det. Nu är detta inget jag gett mig på innan men jag gillar tanken.

@Nocternity Tusen tack för input ska kika lite närmare på detta framåt, Vet inte om det bara är jag men tanken om driva ett företag / starta osv skrämmer en lite? Man har ansvar hemma, barn, bil , fru som kommer kanske göra Guacamole av en kanske till o med hunden kommer bli förbannad haha...

@UN Squadron Håller med grabbar vilket spel!!, Jag har några favoriter faktiskt IQ och Project-x är sköna spel även jäkligt svag för Slapfight på Commodore 64.

//Peace Gamers!

Medlem
Skrivet av Atorak:

@Nocternity Tusen tack för input ska kika lite närmare på detta framåt, Vet inte om det bara är jag men tanken om driva ett företag / starta osv skrämmer en lite? Man har ansvar hemma, barn, bil , fru som kommer kanske göra Guacamole av en kanske till o med hunden kommer bli förbannad haha...

Jag gick igenom samma tankar när jag började! Det kändes väldigt överväldigande i början, men det finns så mycket hjälp att få för att komma igång, till och med Skatteverket är väldigt villiga att hjälpa en. Jag kör mitt egna företag vid sidan av mitt vanliga yrke, så det blir en del kvällsjobb efter barnen somnat. Men det bästa med att driva det vid sidan om ett vanligt yrke är att man inte riskerar särskilt mycket rent ekonomiskt, och i ditt fall så kan du ju justera leveranstider utefter hur mycket tid du har att lägga på det

Medlem

Lördags update!

Vilka 2 veckor som rullat tänkte lätta mitt hjärta lite om pengar VS valuta bland annat.

Smart som man är tänker man ju wish, aliexpress mm. Men helt ärligt tror bara man lurar sig själv OM man inte vet exakt vad man får. Tex köpte 16m chrome T-molding och tro mig jag tror Kinas postgång är med kameler ( stod express på leverans ) Beställde detta den 4 juni och kom i fredags förra veckan det har gått med TÅG genom i start sett hela Asien. Paketet var fint men listen herre gud vilket super skräp. Märken av någon form av vals på en del ställen mm. Summan av detta 36$ för listen 144kr i postens avgifter. Beställde i panik från Ebay för 48$ och kom på en vecka (använningsbar) Så tänk på det Kina är inte alltid gott.

Nu lite roligt köpte denna för slippa göra fler hål och sätta en knapp till, Starta/stänga av med fjärr. Works for me! riktigt bra köp. 248kr TOTALT från Amazon DE. Billigast i Sverige var något på 400kr +. riktigt bra köp!

Så bygget då?

Det flyter på är klart till ca 99% kvar är lite mindre kosmetiska saker.

* Lite dämpning av ljuset under, lite för skarpt just nu
* 6mm chrome list ska på en del ställen för snygga till skarvar mellan tex controlboard och monitor
* Plus lite mera tweaking av softwares, var inte riktigt nöjd med en del settings på knappar.

Enheten blev precis som jag trodde / ville. Det kan alltid bli bättre dock och det är väl målet. Nästa projekt är redan igång blir en full scale med Ghost'n Goblins tema. Delar beställda dock INTE från landet i fjärran öster.

Så mina vänner håll till godo Augusti 2020 Street fighter V edition!

* 120gb ssd med windows 10
* 8TB + 3TB
* Asus Rog Strix b450 f-gaming
* AMD Ryzen
* Asus rog strix 1650
* 16gb ddr4 3200mhz
* 27" Samsung ( köpte en 32" 4k men blev en swap så den får hamna i nästa bygge )
* ES02-USB radio control switch
* 650w Nätdel
* 6m RGB list med controller
* Amplifier med inbyggd USB,Radio,SD korts läsar mm
* 3x 140mm fläktar
* ca 15.000 spel
* 23 system

Säkert glömt hälften men vad gör det, luta mig tillbaka och chilla en vecka innan nästa bygge startar.

PS! Är du sugen på bygga själv, bara kör! ta det lungt bara behöver du råd bara fråga.

//Peace Out!

Medlem
Router bit

Vad har du för router bit för t-molding?

Medlem
Skrivet av ottoangel:

Vad har du för router bit för t-molding?

1/4 blad (shank)

Medlem
Skrivet av Atorak:

1/4 blad (shank)

Finns de att köpa i Sverige eller var hittar man dem?

Medlem
Skrivet av ottoangel:

Finns de att köpa i Sverige eller var hittar man dem?

https://www.proffsmagasinet.se/ kolla så du får rätt bara storlek på pinnen till fräsen finns 6mm / 8mm

Medlem
Skrivet av Atorak:

https://www.proffsmagasinet.se/ kolla så du får rätt bara storlek på pinnen till fräsen finns 6mm / 8mm

1/4" är väl själva pinnen och det är runt 6mm men vad är själva tjockleken på fräsen?
Typ som denna? https://www.swedendro-tools.se/shop/product/notskiva-25-mm-d4...

Funderar på att göra en bartop, typ som http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepweecade.htm

Har du något bra ställe man kan handla det mesta man behöver? Gärna med lite länkar om du har?

Medlem
Skrivet av ottoangel:

1/4" är väl själva pinnen och det är runt 6mm men vad är själva tjockleken på fräsen?
Typ som denna? https://www.swedendro-tools.se/shop/product/notskiva-25-mm-d4...

Funderar på att göra en bartop, typ som http://www.koenigs.dk/mame/eng/stepweecade.htm

Har du något bra ställe man kan handla det mesta man behöver? Gärna med lite länkar om du har?

Denna behöver du Festool HW D40x1,5 Skivnotfräs en vanlig överhandsfräs borsch " min iaf " har 8mm pinne är på pinnen (arborn) du sätter fräs stålet sedan. Vet inte om du fräst innan prova på en del döda bitar. även att du sätter fräsen på rätt håll annars bränner du mdf osv

länken på arkarden kör precis hur du vill var igentligen det första jag lärde mig finns inga direkta rätt och fel inte 100% men säkerligen kommer du ändra lite här och där under byggets gång.

Delar är svårt, har du inte brottom WISH vill du ha lite snabbare ta nån arkard butik från england finns även Conrad mm man kan köpa från.

12
Skriv svar