Scrollover-annonser med ljud, inte skoj

Medlem
Scrollover-annonser med ljud, inte skoj

Hej och hoj! Jag vill inte ondgöra mig över er primära inkomstkälla, men sådana här scrollover-annonser i mobilen är verkligen hemska. Som gjorda för att man ska råka klicka upp dem om man är lite för snabb med scrollfingret. Finns det inget mindre förhatligt annonsformat ni kan använda?

Dessutom började just den här spela upp ljud på telefonen. Det är extra illa tycker jag. Väldigt sällan det passar att telefonen börjar spela upp ljud, bara sådär. Särskilt när man scrollar mobilen på jobb, tunnelbana eller liknande. Känns lite som gamla tiders porrpopups som började stöna i bakgrunden 😏

PS. Allt ovan kommer från ett place of love. DS.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers

Hej!

Så ska det såklart inte vara, Särskilt inte att ljud drar igång. Vilken telefonmodell och webbläsare kör du? Du skulle kunna testa https://beta.fz.se/ så länge.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Tack, betan känns helt klart bättre. Annonserna finns där, men de varken låter eller svämmar över hela skärmen

Jag kör Google Chrome (version 85.0.4183.31) på en Xiaomi Mi 9 (med Android 10).

Edit: Ljudet har bara dragit igång en gång, så där skulle jag ha kunnat komma åt någon ratt vid scrollandet. Även om jag tror att ljudet drog igång innan jag scrollat hela vägen ned till annonsen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nomman:

@Carl Johansson-Sundelius: Tack, betan känns helt klart bättre. Annonserna finns där, men de varken låter eller svämmar över hela skärmen

Jag kör Google Chrome (version 85.0.4183.31) på en Xiaomi Mi 9 (med Android 10).

Edit: Ljudet har bara dragit igång en gång, så där skulle jag ha kunnat komma åt någon ratt vid scrollandet. Även om jag tror att ljudet drog igång innan jag scrollat hela vägen ned till annonsen.

Vi undersöker!


signatur
Medlem

Skulle precis in och klaga på exakt samma sak men såg att tråd redan var skapat för det.

Android Chrome


signatur

IDKFA

Medlem

Får samma problem, för mig verkar ljudet dra igång om jag kommer till annonsen. Tabbar ut ur Chrome och sen öppnar Chrome igen. v85 på Android 10.

Backloggens befriare

Har samma problem. Chrome, One plus nord


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av Nomman:

@Carl Johansson-Sundelius: Tack, betan känns helt klart bättre. Annonserna finns där, men de varken låter eller svämmar över hela skärmen

Jag kör Google Chrome (version 85.0.4183.31) på en Xiaomi Mi 9 (med Android 10).

Edit: Ljudet har bara dragit igång en gång, så där skulle jag ha kunnat komma åt någon ratt vid scrollandet. Även om jag tror att ljudet drog igång innan jag scrollat hela vägen ned till annonsen.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi undersöker!

Jag vet när det uppkommer. I alla fall för mig, se om det är samma för er.

1. Gå in på en tråd som har den scrollande reklamen, inget ljud.
2. Stäng ner skärmen så man måste logga in på telefonen igen medan du är kvar på sidan där reklamen finns. Jag viker för mitt skärmskydd t.ex. Reklamen behöver inte vara i bild.
3. Lås upp telefonen, fortfarande på samma websida och annonsen kommer börja spela ljud i bakgrunden.

Återskapade problemet 4 ggr i rad på det här sättet.
Android Google Chrome.

edit: Samma sak på beta.fz.se
Återskapade problemet 3 ggr irad på ovanstående sätt.

edit 2: Om man har scrollat förbi annonsen så räcker det med att byta flik och byta tillbaka för att ljudet ska dra igång.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag vet när det uppkommer. I alla fall för mig, se om det är samma för er.

1. Gå in på en tråd som har den scrollande reklamen, inget ljud.
2. Stäng ner skärmen så man måste logga in på telefonen igen medan du är kvar på sidan där reklamen finns. Jag viker för mitt skärmskydd t.ex. Reklamen behöver inte vara i bild.
3. Lås upp telefonen, fortfarande på samma websida och annonsen kommer börja spela ljud i bakgrunden.

Återskapade problemet 4 ggr i rad på det här sättet.
Android Google Chrome.

edit: Samma sak på beta.fz.se
Återskapade problemet 3 ggr irad på ovanstående sätt.

edit 2: Om man har scrollat förbi annonsen så räcker det med att byta flik och byta tillbaka för att ljudet ska dra igång.

Snyggt fynd! Kan bekräfta att det är precis samma för mig. Stänger jag av skärmen och sätter igång igen sätts ljudet på.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shadee:

Jag vet när det uppkommer. I alla fall för mig, se om det är samma för er.

1. Gå in på en tråd som har den scrollande reklamen, inget ljud.
2. Stäng ner skärmen så man måste logga in på telefonen igen medan du är kvar på sidan där reklamen finns. Jag viker för mitt skärmskydd t.ex. Reklamen behöver inte vara i bild.
3. Lås upp telefonen, fortfarande på samma websida och annonsen kommer börja spela ljud i bakgrunden.

Återskapade problemet 4 ggr i rad på det här sättet.
Android Google Chrome.

edit: Samma sak på beta.fz.se
Återskapade problemet 3 ggr irad på ovanstående sätt.

edit 2: Om man har scrollat förbi annonsen så räcker det med att byta flik och byta tillbaka för att ljudet ska dra igång.

Vilken QA-mästare! Skickar vidare internt.


signatur
1
Skriv svar