Lost Heaven i fokus i kort men tjusig trailer från Mafia: Definitive Edition

Robot
Lost Heaven i fokus i kort men tjusig trailer från Mafia: Definitive Edition
Medlem

Mafia var ett av de bästa spelen, men kommer aldri betala fullpris för en remake... max runt 300 spänn

Slog mig plötsligt hur mycket världen utvecklades mellan Cowboys och indianer RDR 2 1899

Och bilar och tommyguns i Mafia 1 1930 tal.

På bara 30-40 år


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ge mig nuu! Ser framemot att köra Lucky Basterd uppdragen fyfan vad bra den delen är.

Medlem

Är det för tidigt att förboka tycker ni eller ska man vänta närmare Släpp datumet

Ion
Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Är det för tidigt att förboka tycker ni eller ska man vänta närmare Släpp datumet

Har aldrig förstått varför man förbokar spel nuförtiden? De tar ju inte slut direkt, eller missar jag nåt?

Medlem

det viktigaste är ju hur de höjer ribban för remastrered versioner.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Mafia var ett av de bästa spelen, men kommer aldri betala fullpris för en remake... max runt 300 spänn

är inte ett fullpris spel, 398kr släpps det för

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

det viktigaste är ju hur de höjer ribban för remastrered versioner.

Det är en remake, inte en remaster


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ion:

Har aldrig förstått varför man förbokar spel nuförtiden? De tar ju inte slut direkt, eller missar jag nåt?

Standard numera är väl att man får en mindre rabatt och/eller någon form av bonusinnehåll. Men jag håller med; förbokningar av spel är inte bara menlöst utan även destruktivt.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Mafia var ett av de bästa spelen, men kommer aldri betala fullpris för en remake... max runt 300 spänn

Det beror lite på det där. 2002 (urk, jag var redan 31 år då) så köpte vi inte spel, vi piratkopierade. För mig är Mafia fortfarande ett av de bästa spelen jag spelat mellan 1983-2020. Jag har spelat min piratkopia en gång per år sen 2002 utan att betala en spänn, så även om remaken kostar 1000 spänn så skiter jag högaktningsfullt i det, jag kommer köpa det ändå. Jag har redan fått valuta för mina pengar.
Äntligen får jag njuta av lite bättre grafik, lite bättre allt men samma fina story, förhoppningsvis.
En bättre version av ett fantastiskt spel att lira några år till. 300 spänn är ingenting även för en ny gamer.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Slog mig plötsligt hur mycket världen utvecklades mellan Cowboys och indianer RDR 2 1899

Och bilar och tommyguns i Mafia 1 1930 tal.

På bara 30-40 år

Ja, den industriella revolutionen tog fart.
Kolla bara vad vi åstadkommit på 100 år.
Och hur många fler vi blivit.
1918 var vi 1.8 miljarder människor, 2018 var vi nästan 8 miljarder människor.. Det går för snabbt. Allting.

Skrämmande.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Slog mig plötsligt hur mycket världen utvecklades mellan Cowboys och indianer RDR 2 1899

Och bilar och tommyguns i Mafia 1 1930 tal.

På bara 30-40 år

Kul tanke! Känns helt sjukt nu när du skriver det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Slog mig plötsligt hur mycket världen utvecklades mellan Cowboys och indianer RDR 2 1899

Och bilar och tommyguns i Mafia 1 1930 tal.

På bara 30-40 år

Ja, drar du en rak liknelse mellan världen i RDR 2 och världen 1930 så kan det tyckas som ett enormt hopp.
Men det är det ju egentligen inte.

Här har vi exempelvis New York under 1850-talet. Hoppet därifrån till 1930-talet är givetvis stort men det blir inte riktigt så extremt trots att det är en livstid emellan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

När blir det recension för det här spelet? Om det ens blir någon. Det är inte långt kvar nu o det är tyst som i graven överallt kring det här släppet.

Kan det vara värt ett köp tro? Ser de släpper trilogin också för typ en 100a lapp mer än att köpa Mafia 1 löst. Men jag är inte sugen på att köra de andra två alls.
Vet inte hur man ska göra riktigt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar