Sista uppdateringen till Monster Hunter World: Iceborne ger oss episk drakjakt

Robot
Sista uppdateringen till Monster Hunter World: Iceborne ger oss episk drakjakt
Medlem

Köpte spelet när det kom ut men tyvärr kom inte min dator och spelets kopieringsskydd överens, fick lägga ner det.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Så sista saken vi får innan dom släpper Monster hunter world 2 till Switch endast eller kanske som PS5 endast. jag menar det tog dom ca 13 år innan spel kom på PC om man nu inte räknar med MMO spelet som var japan endast. Så nu lär dom focusera på PS5/switch endast och om ca 5-13 år till så får vi nästa monster hunter spel.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Så sista saken vi får innan dom släpper Monster hunter world 2 till Switch endast eller kanske som PS5 endast. jag menar det tog dom ca 13 år innan spel kom på PC om man nu inte räknar med MMO spelet som var japan endast. Så nu lär dom focusera på PS5/switch endast och om ca 5-13 år till så får vi nästa monster hunter spel.

Jag tror det kommer ett Monster Hunter exklusivt till Switch, men jag tror inte att det blir ett Playstation-exklusivt Monster Hunter. Jag tror även inte att det ryktade spelet till Switch, om ryktet stämmer det vill säga, är menat som en uppföljare till Monster Hunter World.

För övrigt så var Monster Hunter Online enbart tillgängligt i Kina, inte Japan - och även nu nedlagt. (Om du inte syftar på Monster Hunter Frontier som var Japan exklusivt, om jag inte misstar mig.)

Vi lär nog få se ett Next Gen Monster Hunter vid något tillfälle men antagligen inte tidigare än 2022-2023 (inte ett släpp då alltså, men ett announcement överhuvudtaget).

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Så sista saken vi får innan dom släpper Monster hunter world 2 till Switch endast eller kanske som PS5 endast. jag menar det tog dom ca 13 år innan spel kom på PC om man nu inte räknar med MMO spelet som var japan endast. Så nu lär dom focusera på PS5/switch endast och om ca 5-13 år till så får vi nästa monster hunter spel.

Varför tror du det? MH:W var en enorm succé på PC och en stund ett bland de mest spelade spelen på Steam. Vore dumt av dem att inte släppa nästa samtidigt på PC.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Varför tror du det? MH:W var en enorm succé på PC och en stund ett bland de mest spelade spelen på Steam. Vore dumt av dem att inte släppa nästa samtidigt på PC.

Personligen har jag inget emot det, men de måste göra om multiplayer delen. I alla fall för mig. Jag är inte en som ofta går med i guilder och skaffar ett stadigt umgänge i multiplayerspel, istället tycker jag om att träffa lite randoms och spela tillsammans, kanske mer än en gång om man känner för det. Spontaniteten från de förra spelen är helt borta, där mina tidigare sessioner med andra spenderades med att leka armbrytning, laga mat, dansa, chatta om lite vadsom, och som slutligen kunde leda till rena picnic-uppdrag på skoj, hittar jag här folk som då-och-då hoppar in i varandras sessioner. Typ postar ett uppdrag (kanske) och sen ger sig av på uppdrag. Slutade spela för träffade aldrig något intressant folk. Tyckte om att tidigare beundra andras builds medan man förberedde sig... men får ge det en tredje chans någon gång, älskar trots allt skiten. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

@Draconis: Har japaner någonsin varigt smarta ? Hey Bayonetta 1 på PS3 och xbox 360. 2an på Wii u endast. Hey alla alla main FF spel fins på steam nu oj vi sket 1 och 2. kan nämna änu fler där dom byter byter konsol fram och tillbaka eller skiter i PC helt o hållet fast dom släppt på PC tidigare.

Så skulle ej förvåna mig med PS5 Exclusive med nästa monster hunter jag menar Sony betala stor skjortan nog för och få demon souls att vara Exclusive vilket är dumt då det är det enda spel i serien många PC endast spelare alldrig fått tagit del av.

Medlem

Jag hade skitkul med MHW i 120h, spelade majoriteten tillsammans med en polare. Känner dock att de har en lång väg kvar gällande design av matchmaking och multiplayerdelen generellt, det känns mer som ett singleplayerspel som även kan spelas tillsammans.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gen
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Så sista saken vi får innan dom släpper Monster hunter world 2 till Switch endast eller kanske som PS5 endast. jag menar det tog dom ca 13 år innan spel kom på PC om man nu inte räknar med MMO spelet som var japan endast. Så nu lär dom focusera på PS5/switch endast och om ca 5-13 år till så får vi nästa monster hunter spel.

Skrivet av Luciphear:

Jag tror det kommer ett Monster Hunter exklusivt till Switch, men jag tror inte att det blir ett Playstation-exklusivt Monster Hunter. Jag tror även inte att det ryktade spelet till Switch, om ryktet stämmer det vill säga, är menat som en uppföljare till Monster Hunter World.

För övrigt så var Monster Hunter Online enbart tillgängligt i Kina, inte Japan - och även nu nedlagt. (Om du inte syftar på Monster Hunter Frontier som var Japan exklusivt, om jag inte misstar mig.)

Vi lär nog få se ett Next Gen Monster Hunter vid något tillfälle men antagligen inte tidigare än 2022-2023 (inte ett släpp då alltså, men ett announcement överhuvudtaget).

Måste väl ändå bli en kraftigt förenklad version av MH:W till Switch? Eller en annan typ av spel? Den hade ju aldrig klarat av att driva det spelet vi ser på PC/konsoler idag.

Medlem

@Gen: Haha ja förmodligen men jag säger bara det skulle ej förvåna mig om den nya monster hunter skulle var Switch eller PS5 endast. Och sedan kommer vi nog aldrig fått ett monster hunter world 2. För är det något jag lärt mig den serien igenom åren så försöker dom alltid för nya och förbättra och ändra en hel del så många av spelen är sig inte likt sin föregångare vilket är bra.

J

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste väl ändå bli en kraftigt förenklad version av MH:W till Switch? Eller en annan typ av spel? Den hade ju aldrig klarat av att driva det spelet vi ser på PC/konsoler idag.

Jag tror inte det blir ett World överhuvudtaget till Switch men något mer anpassat för konsolen och vad den är bäst anpassat för. Jag har för mig att de även sagt tidigare att de vägrar göra ett World till Switch för det hade helt enkelt inte passat platformen, för att inte nämna att hårdvaran inte finns där för att driva alla system som finns i bakgrunden.

Jag tror nog att vissa gameplay system från World lär finnas kvar, som exempel att inte behöva stå still för att dricka potions och så vidare, Quality of Life grejer, men vi kanske får ett Monster Hunter mer i stil av de klassiska spelen eller mer i stil av Generations, vem vet!

Trots att jag älskar MHW så saknar jag känslan från de tidigare spelen. MHW har många QoL saker jag inte vill ska försvinna(så som potions t.ex) men att kunna åka tillbaka till sin camp och fylla på om och om igen tar bort oerhört mycket för mig. Jag gillar att man kan fast-travel:a tillbaka till camps men inte att man kan fylla på sina resurser, eller att vi inte behöver paint:a monster längre. Att samla tracks är coolt och sådär men när du gjort det en gång så var det klart typ, det fanns ingen utmaning överhuvudtaget i att faktiskt jaga monster. Survival-känslan saknas helt.

Ser fram emot att se vad Switch får samt vad Next-Gen kommer att få. Hade blivit mäktigt förvånad ifall Capcom hade valt att avstå från Next-Gen med tanke på vad de sagt i intervjuer.

1
Skriv svar