Resident Evil Village visas upp i slutet av september

Robot
Resident Evil Village visas upp i slutet av september

Capcom svek augusti-löftet, men lovar info under Tokyo Game Show

#resident-evil-village, #revillage, #residentevil


NuZ
Testpilot

Hype!!! RE spelen betyder väldigt mycket för mig och vad jag spela som ung. Hoppas på bra speedrunning potential också

Under en PS5 visning? Kanske pris på konsolen också då. Priset avslöjades i Juni på förra generationen så de är riktigt sega denna gång och väntar på varandra.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag är hypad som fan men det svider lite att det är så lång tid kvar till release. Är väl hösten 2021 som gäller. Hade varit nice o dragit denna skräck titel i Q1 fönstret som Resident Evil 2 och 3 remaken hade. Aja.. den som väntar på något gott... som man brukar säga..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spekulerade att de skulle visa nåt på Gamescom eftersom det var sent i Augusti.

Satan vad nice att de visar nåt strax

Medlem

då kan vi hälsa hem. Ingen kommer att komma ut på månader efter detta trailer. Om du ser nån så är han på väg till en polare för att se den ihop.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

gillar inte nästa blir också ett fps spel

Medlem

Att göra RE i FPS format är helt bizzart och har inget med Resident Evill att göra förutom namnet. Dom aviga kontrollerna och kameravinklarna är det som gett spelen sin charm och anledningen varför folk tycker om dom.

Medlem

Resident Evil FPS....

Medlem

Förstår inte varför så många är anti FPS? RE7 Biohazard är ett av de bättre skräckspelen som gjorts enligt mig. Folk klagade lika mycket då också sen när det väl släpptes verkade de flesta älska det. Hade definitivt sina brister men håller sig detta på liknande nivå tror jag det kommer bli grymt. Mycket mer skrämselfaktor när man ser allt från first person. Det gör det också enklare för VR.

Är spelet läskigt så är det läskigt. Om det är third eller first person tror jag inte kommer spela sååå stor roll så länge spelet är välgjort.

Outlast, Amnesia och Biohazard funkade utan problem i first person. Hela poängen är väl att det ska vara läskigt. Förstår att folk har subjektiva åsikter om det men hela grunden i skräck är väl just skrämselfaktorn?

Det som jag tror kan sabba spelet är om det är för mycket action.

Medlem
Skrivet av TheKillerTofu:

Att göra RE i FPS format är helt bizzart och har inget med Resident Evill att göra förutom namnet. Dom aviga kontrollerna och kameravinklarna är det som gett spelen sin charm och anledningen varför folk tycker om dom.

"Vi gör ett spel med samma mechanics som på 90-talet, det kommer folk gilla"

Majoriteten vill ha ett genuint läskigt och polerat spel som funkar. Tror inte det är mer komplicerat än så. Biohazard och RE2makens framgång är bra bevis på det.

De vill förmodligen göra det för VR också.

Medlem

Ser fram emot att testa det men tycker det känns lite konstigt med varulvar i ett RE-spel. Kommer serien att använda sig av fler klassiska monster sen? Känns som att det skär sig lite på nåt vis. Men med det sagt så kommer jag ändå att kika in det och ge det en chans!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

@Fiigaro: Nu menar jag inte att vi ska ha Ps1 stuket med tank kontrollerna. För dom har har faktiskt förfinat kontrollerna och kameravinklarna betydligt i senare spel. Men tyvärr så hoppade dom på FPS tåget då det är det som säljer till den breda massan. Det är som pilsner fast i spel sammanhang, massproducerad dynga. Dom hade lätt kunna ge spelaren valen om att ändra vinkel för en autentisk RE känsla för oss som faktiskt bryr oss. Kommer inte röra dom nya spelen med tång då fps ger NOLL skräck känsla, och det är ju det som spelen handlar om.

Medlem
Skrivet av TheKillerTofu:

@Fiigaro: Nu menar jag inte att vi ska ha Ps1 stuket med tank kontrollerna. För dom har har faktiskt förfinat kontrollerna och kameravinklarna betydligt i senare spel. Men tyvärr så hoppade dom på FPS tåget då det är det som säljer till den breda massan. Det är som pilsner fast i spel sammanhang, massproducerad dynga. Dom hade lätt kunna ge spelaren valen om att ändra vinkel för en autentisk RE känsla för oss som faktiskt bryr oss. Kommer inte röra dom nya spelen med tång då fps ger NOLL skräck känsla, och det är ju det som spelen handlar om.

När du säger FPS syftar du då specifikt på att man har ett vapen att skjuta med eller att det bara är first person?

Amnesia var ju typ revolutionerande när det kom till skräckspel och det var first person och sen har vi Outlast, PT och Layers of Fest alla first person som garanterat gjorde ett bra jobb. Re7 var också grymt enligt mig bortsett från typ sista timmen.

Jag har verkligen extremt svårt att förstå att bara för att spel blir first person är det inte ens värt att ge en chans.

Jag tycker det är en sån konstig logik att man måste se sin gubbe för att spelet ska vara läskigt? Jag älskar Dead Space, en av mina favoritspel serier och och jag tycker RE2maken var skitbra men att first och third person ska spela så stor roll. Jag kan inte förstå logiken tyvärr när hela poängen med skräckspel är att det ska vara läskigt och att bara för det är first person är det inte läskigt längre. Men en sak jag förstår är att folk tycker olika så to each his own.

Istället för att tänka att det är ett RE spel och sen bli besviken att spelet inte är som du vill att ett RE spel ska vara se det bara som ett random skräckspel. RE7 var utan tvekan imo ett av de läskigare skräckspel jag kört och att påstå att bara för det är FPS är det skit och exkludera allt annat som finns i spelet. Som jag sa jag kan inte se logiken. Det är som att vissa människor tänker FPS = dåligt bara för det är FPS.

Jag kan dock säga att jag håller med dig om att de borde ge folk alternativet till att spela spelet i first eller third person.

1
Skriv svar