Förhandsbokningssida för Playstation 5 har dykt upp i USA

Robot
Förhandsbokningssida för Playstation 5 har dykt upp i USA

Men inte ens jänkarna kan förhandsboka än.

#Playstation-5, #Sony


Medlem

Microsoft: "Ni får presentera releasedate och pris först!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
osv....

Sjukt konstigt att man vet så lite så nära släppet ändå

Medlem

Det här är den vagaste och mest tama konsollreleasen jag varit med om.
Förutom prestandasnacket så vet jag inte mycket om dom kommande maskinerna trots att jag läser spelmedia varje dag.

Inga priser eller releasedatum, och spelen? Vad finns det egentligen för exklusiviteter vid släpp? Jag ser liksom inga Halo, Soulcalibur, Panzer Dragoon eller Timesplitters så vad är det folk suktar efter? Vad har jag missat?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det här är den vagaste och mest tama konsollreleasen jag varit med om.
Förutom prestandasnacket så vet jag inte mycket om dom kommande maskinerna trots att jag läser spelmedia varje dag.

Inga priser eller releasedatum, och spelen? Vad finns det egentligen för exklusiviteter vid släpp? Jag ser liksom inga Halo, Soulcalibur, Panzer Dragoon eller Timesplitters så vad är det folk suktar efter? Vad har jag missat?

Jag tror folk suktar efter 𝒫𝓇𝑒𝓈𝓉𝒶𝓃𝒹𝒶

Sedan tror jag att vi i början kommer se många "uppgraderade" spel från förra konsolgenerationen, t.ex. Destiny 2, The Elder Scrolls Online, Fortnite, Assassin's Creed Valhalla, Doom Eternal, Watch Dogs: Legion, Call of Duty: Black Ops Cold War


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Citat:

...De varnar att ett begränsat antal PS5-konsoler kommer finnas tillgängliga för förhandsbokning och att det är "först till kvarn" som gäller när e-postnotifikationerna väl har skickats ut...

Antingen är detta bara ett säljknep eller har de problem med tillgängligheten.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Antingen är detta bara ett säljknep eller har de problem med tillgängligheten.

Det kan även hänga ihop med att Sony inte vill norpa alltför många förhandsbokningar själva, eftersom återförsäljarna kan bli tjuriga då.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det kan även hänga ihop med att Sony inte vill norpa alltför många förhandsbokningar själva, eftersom återförsäljarna kan bli tjuriga då.

Sant

Medlem

Gamescom börjar idag. Ska man hoppas på någon ny information där? eller det kanske är fokus på spelen.

Medlem

Så b av Sony och MS att jag inte kom på nåt att skriva

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Microsoft: "Ni får presentera releasedate och pris först!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
Sony: "Nej ni!"
Microsoft: "Nej ni!"
osv....

Sjukt konstigt att man vet så lite så nära släppet ändå

Sjukt att bara Microsoft visat hur interfacet ser ut också. Riktigt snålt med info för nästa generation.

Medlem

Det har varit märkligt ett litet tag nu, både hur lång tid det tog att visa konsolerna (specifikt PS5), inget pris och inget releasedatum.
Detta skapar en ganska snäv kontrast till hur öppet både MS och Sony delade med sig av specarna (för längesen), där de båda ändå gått in på djupet hur konsolerna är uppbyggda och vilka features de har.
Även om release faktiskt blir i december så är det bara tre månader bort, att inte veta datum eller pris vid detta laget måste vara en första, eller?

Medlem

Förhandsboka nåt utan att veta när det släpps eller ens priset? Låter skumt.
Och för att göra förhandsbokningen mer öppen, borde det finnas en sida som öppnas vid ett exakt tillfälle, så ALLA kan klicka in sig då. Nu verkar det som att de som hade "tur" att vara inloggad och såg detta meddelande först, blir de som kan förhandsboka... Tråkigt.
Bästa vore dock ett lott-system, där alla kan få en lott (kanske knutet till sitt PSN-konto eller liknande, ska dock inte kräva att man är PSN-prenumerant), och sedan drar de X antal vinnare som får förhandsboka.

Håller med alla andra; skumt lite som vi vet om de nya konsolerna, även fast release är bara några månader bort. Bryr mig inte mycket om hur de ser ut eller hur gränssnittet är; men vill gärna veta pris, när den släpps och viktigast: vilka spel kommer vid release (dvs exklusiva för den konsolen/konsol-generationen).

Verkar som PR-avdelningen på både MS och Sony har failat rejält i år. Så lite hype inför en ny konsol, två t.o.m....

Medlem

Personligen kan jag anse att avsaknaden av information får mig som eventuell köpare att helt enkelt tappa intresset för vardera konsol. Exakt vad har jag att se framemot och börja bygga nyfikenhet av? Ett fåtal trailers och en lista med hårdvaruspecifikationer. Den hypen jag kände från början existerar knappt i det här läget.

Fanders vet, det börjar bli mer och mer intressant att sätta sig och jaga komponenter för att bygga en trevlig PC istället.


signatur

Constants and variables

Medlem

Tror jag väntar tills nästa år med att köpa en.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillar inte att köpa grisen i säcken så jag tänker vänta tills efter release innan jag skaffar någon av konsolerna.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det närmar sig men blir ingen förbokning här, avvaktar intrycken på mackapärerna (både PS & Xbox) & låter barnsjukdomar/spelsläpp komma ifatt lite...men just nu lutar det åt PS5 utan optisk läsare (slippa böket!) dock så är det ju inte utan farhågor...1; nedladdningshastigheten från PSN måste upp rejält & 2; när de har plöjt iväg alldeles för många PS5:or utan läsare upphör reorna då? Gillar inte riktigt tanken på att bara ha PSN att vända mig till...

Medlem
Skrivet av DumSpiro:

Det närmar sig men blir ingen förbokning här, avvaktar intrycken på mackapärerna (både PS & Xbox) & låter barnsjukdomar/spelsläpp komma ifatt lite...men just nu lutar det åt PS5 utan optisk läsare (slippa böket!) dock så är det ju inte utan farhågor...1; nedladdningshastigheten från PSN måste upp rejält & 2; när de har plöjt iväg alldeles för många PS5:or utan läsare upphör reorna då? Gillar inte riktigt tanken på att bara ha PSN att vända mig till...

Därför jag förbokat en PS5 som läser skivor. När begangnatmarknaden dör ut kan de sätta vilka priser de vill. Kommer köpa det mesta digitalt, men betalar gärna en lök extra för möjligheten.

Sen köper jag fortfarande flådiga specialutgåvor ibland med massa tillbehör och de digitala motsvarigheterna suger verkligen i jämförelser med "art books" som man laddar ner istället för en riktig bok att bläddra i.

Sen priset på PS5 är egalt. Den blir svindyr och så är det bara. Skiter i en ny mobil och får över till både spel och fancy 3D-lurar.

1
Skriv svar