Xbox Game Studios nya "AAAA"-utvecklare ryktas göra nytt Perfect Dark

Robot
Xbox Game Studios nya "AAAA"-utvecklare ryktas göra nytt Perfect Dark
Frilansare

Har man få efterlängtade trippel-A-titlar så uppfinner man... AAAA? Hmm, mja, mjo.

Medlem

Måste vi börja urvattna begreppen?

Om några år kommer det ju vara AAAAAAAA utan några direkta förändringar i mening från AAA annars.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

FPS från den eran är kanske den svåraste genren av dem alla att återuppliva/göra rättvisa, så man får räkna med ett spel med en helt annan känsla.

Medlem

Extra Extra!!

Sony kontrar genom att starta upp en "AAAA+"-studio samtidigt som Nintendo svarar med att starta upp en "AAAAA"-studio...

Medlem

Vad i h-e är ett AAAA spel? Och hur skall det benämnas.
Kvadruppel A? Känns lite Gilette Mach Turbo 2 över benämningen.

jbx
Medlem
Skrivet av Jozo:

Extra Extra!!

Sony kontrar genom att starta upp en "AAAA+"-studio samtidigt som Nintendo svarar med att starta upp en "AAAAA"-studio...

Mm.

Låter märkligt men hoppas de kan motbevisa oss skeptiker genom att släppa en makalöst spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Står det extra A:et för...
Appalling?
Atrocious?
Awful?
Anguished?
Abominable?
Abysmal?
Arse?

It's not a lake, it's an ocean

Det är en väldigt spännande studio. Och så gör de (enligt alla rykten) ett nytt spel i en serie nästan ingen bryr sig om. Ack.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kan inte bli sämre än det förra Perfect Dark spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mitt hjärta klarar inte fler rykten om Perfect Dark som inte infrias... Helt galet att det inte gjorts något ordentligt med det IP:t än.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Kan inte bli sämre än det förra Perfect Dark spelet.

Tycker dom skulle göra en rejält genomtänkt och bra remake av först Perfect Dark


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Vad menar han med AAAA-spel nu då? Blir de så jäkla avancerade med en utvecklingskostnad av totalt 5st Red Dead Redemption 2 projekt-utvecklingar..

Annars ser jag Perfect Dark till Nintendo 64 som ett jäkligt bra spel trots låg frames. På den tiden kunde jag även lira FPS-spel med kontroll vilket idag är totalt omöjligt då mus & tangentbord är ett måste.

Skrivet av Jozo:

Extra Extra!!

Sony kontrar genom att starta upp en "AAAA+"-studio samtidigt som Nintendo svarar med att starta upp en "AAAAA"-studio...

Hehe, Nintendo starta upp en sådan tung dyr studio. Fan, deras färgglada, lättsamma spel kostar väl några hundringar i utvecklingskostnad... nej men lite mer.. hehe


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

NuZ
Testpilot

Perfect Dark till N64 var amazing. Det till 360 var ingen höjdare. Hoppas detta blir revanschen!
Dock är jag sjukt förblindad av Fable!!!! Måste se, måste ha och villhöver känslan är enorm!

Sedan är Blockbuster fortfarande en bättre term än AAA. Jupp så gammal är jag


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

The Initiative har ju inte släppt ngt spel överhuvudtaget. Att Microsoft plockat in MASSOR med talang betyder inget förutom att det ser snyggt ut på pappret. Att säga "vi är AAAA utvecklare" känns mest som rätt så tomma ord eller kanske snarare ett försök att locka ännu mera folk att jobba där...

Kan ju vara bra att visa lite verkstad oxå...

Medlem

signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Jag gillade det första Perfect Dark till N64an. Det andra tyckte jag var svinfränt när det kom men minns det som väldigt mycket sämre i slutändan. Inget av spelen levde dock upp till Goldeneye-standard och sen dess har jag faktiskt inte förstått varför det gjorts flera spel i serien för i ärlighetens namn är den ju inget å ha. Nej jag hoppas verkligen att The Initiatives spel inte är Perfect Dark.

Skrivet av Sapiens:

Står det extra A:et för...
Appalling?
Atrocious?
Awful?
Anguished?
Abominable?
Abysmal?
Arse?

Vad står ens de 3 första A:en för? ^^

Skrivet av alx242:

The Initiative har ju inte släppt ngt spel överhuvudtaget. Att Microsoft plockat in MASSOR med talang betyder inget förutom att det ser snyggt ut på pappret. Att säga "vi är AAAA utvecklare" känns mest som rätt så tomma ord eller kanske snarare ett försök att locka ännu mera folk att jobba där...

Kan ju vara bra att visa lite verkstad oxå...

Lite så. MS strategi att hypa upp projekt innan de ens haft ett uns av vettig grund för det känns hittills som det bara bitit de i röven.

RmK
Medlem

Perfect Dark till N64 var ett riktigt guld spel, det blev många timmar framför det i multiplayer läget back in the days. Testade även Perfect Dark till Xbox 360 men det var en stor besvikelse i jämförelse men jag hoppas de prickar rätt med detta om ryktet stämmer.

Medlem

@Gregerory: extra bra A, som i skolan när man fick VG++++++ i betyg >_>

Medlem

@Cybersoul
Då förstår jag!
Fast själv är jag från tiden med en femma per klass.
Den fick man bara om man var med i pingstkyrkan.....

Medlem

Visst står det MS fritt att elda pengar för att försöka lösa sina problem med ett ip de failat totalt med, men de kommer inte ens komma i närheten av de största AAA-titlarna.

Rockstar skulle kanske kunna hävda AAAA med GTAV, den dagen MS gör ett spel som är så mycket bättre och större att den extra bokstaven blir nödvändig, ja då köper jag en hatt och äter upp den!

Finns det någon källa till det faktiska citatet om att någon från The Initiative eller Microsoft bokstavligen säger "AAAA"?
Jag har suttit och googlat runt lite men hittar inget överhuvudtaget. Är det i någon separat intervju i samband med uppköpet? Det var inga ord de använde under konferensen nämligen. Så nyfiken på om detta är något som kommer från dem eller något som internet skapat själva. Minns ju att det började där och då, men som sagt, minns inte varifrån det kommer.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem
Skrivet av Aaron Vesterberg Ringhög:

Finns det någon källa till det faktiska citatet om att någon från The Initiative eller Microsoft bokstavligen säger "AAAA"?
Jag har suttit och googlat runt lite men hittar inget överhuvudtaget. Är det i någon separat intervju i samband med uppköpet? Det var inga ord de använde under konferensen nämligen. Så nyfiken på om detta är något som kommer från dem eller något som internet skapat själva. Minns ju att det började där och då, men som sagt, minns inte varifrån det kommer.

30 sekunders letande ledde till:
https://www.ign.com/articles/the-initiative-is-teaming-up-wit...
och sen till
https://careers.microsoft.com/us/en/job/431987/Principal-Prog...

"Experience shipping high quality titles at AAAA standards"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

30 sekunders letande ledde till:
https://www.ign.com/articles/the-initiative-is-teaming-up-wit...
och sen till
https://careers.microsoft.com/us/en/job/431987/Principal-Prog...

"Experience shipping high quality titles at AAAA standards"

Blev lite bekymrad när ingen av IGNs artiklar hade ett citat direkt från varken egen artikel länkad eller någon från Microsoft, men sen blev jag tacksamt påmind om annonsen där de söker personer med erfarenhet inom just "AAAA". Tack! Då måste det vara det som plockats upp och sedan spunnits vidare på.

Vore kul och veta om det var en felskrivning eller om det finns ett internt lingo inom branschen som kännetecknar just vad "AAAA" står för isf. För det är ju också så att bara för att ett företag söker en person med erfarenhet inom "AAAA" behöver det verkligen inte betyda samma sak som att sagt företag utger sig själva för att vara ett "AAAA-företag".

Känner till många små studios som söker utvecklare med AAA-erfarenhet, men som inte ser sig i närheten som en AAA-studio. Känns mer och mer som att just förväntningarna på hela AAAA-terminologin är något som till stor del trollats fram av internet här tycker jag. Vad hade de? Typ 12 anställda efter ett år? Liksom det vore galenskap från vem som helst på Microsoft att hävda att The Initiative är en "AAAA-studio".

Kort och gott därför jag undrade om det faktiskt var något de någonsin uttalat sig om själva. Och hittills verkar det ju helt enkelt inte vara så?

Also - du får mer än gärna klippa ut det jag eventuellt missade i IGN-artikeln om du menar att det är något som Booty, Spencer eller någon annan på Microsoft själva uttalat sig om. Har de gått ut med sådana uttalanden bör såklart förväntningarna och uppföljningen på det vara i takt med delar av diskursen tycker jag.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

1
Skriv svar