EA Play till Steam i augusti

Robot
EA Play till Steam i augusti

31 augusti sker nästa steg för EA:s Steam-comeback.

#ea, #ea-play, #nyhetstips, #steam


Medlem

Origin Access är lätt den mest prisvärda tjänst jag har. 249 kr/år för hur mycket spel som helst. Jag har kört en 7-8 st det senaste året och kidsen kör FIFA så har sparat en hel del pengar.

Men nu slipper man alltså använda Origin-klienten?

Medlem

Är det här första gången för Steam eller finns det liknande koncept på Steam sen innan... ?

Medlem

Va? Vad är meningen med EA play om man inte får alla spel :/

Medlem
Skrivet av Keima:

Va? Vad är meningen med EA play om man inte får alla spel :/

Föda oss aktieägare!

Medlem
Skrivet av ernstp:

Är det här första gången för Steam eller finns det liknande koncept på Steam sen innan... ?

Kan inte minnas att jag har sett någon prenumerationstjänst på Steam förut. Spännande koncept. Undrar om andra leverantörer följer efter. De behöver dock integrera sina egna DRM bättre. Så länge man behöver köra dubbla klienter så köper jag spelen på respektive plattform.

Medlem

"smygtesta"


signatur

autograph

Medlem

Frågan är om spelen blir väl integrerade med steam eller om det blir en "EA Play klient" som man öppnar från steam där EA spelen finns.

Medlem

De spelen som EA har släppt som jag har tyckt har varit intressanta har jag redan kört, de har inte visat något nytt som jag tycker verkar kul så det har inte spelat någon roll för mig hittills. Så länge jag slipper att deras launcher hoppar upp även om jag startar spelet genom steam så kan det finnas spel jag kan köpa, men om de gör som UBISOFT har slänger på sin launcher inneifrån Steam så är det nej tack oavsett om jag kan köpa det på steam eller inte.

Medlem

Väntar snällt på ett NHL till PC.

1
Skriv svar